|
جالون بنزين و حقنة
|
هدد مارتن ماجوت ياك بأن سوف لن يتركوا للشمال جالون بنزين واحد؛ فهددهم كمال عبيد بالحقنة .. فتأمل!!
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Osman Musa)
|
حشين ملاسي:
Quote: هدد مارتن ماجوت ياك بأن سوف لن يتركوا للشمال جالون بنزين واحد؛ فهددهم كمال عبيد بالحقنة .. فتأمل!!
|
لنكن دقيقين ... مارتن ماجوت قال (لن نعطيهم ) .. و ليس (لن نترك) ... فجالون البترول حق مارتن ماجوت .. لذلك يمكنه أن يعطي و ان يمنع ... أنت تترك الشئ عندما يكون هناك شك في ملكيتك له ...
بعدين ... حتي حقنة كمال عبيد هي في الأساس ملك لمارتن ماجوت ... لأن كمال عبيد إشتراها بقروش جالون مارتن ماجوت ... في زمن اللغف و التدليس لقروش جوالين بنزين مارتن ماجوت ...
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Hussein Mallasi)
|
Quote: لنكن دقيقين ... مارتن ماجوت قال (لن نعطيهم ) .. و ليس (لن نترك) .. |
لمزيد من الدقة عدت للتصريح فجدته قد قال:
لن نسمح لهم بـجالون بنزين ..
عليه يتم التعديل:
هدد مارتن ماجوت ياك بأن لن يسمحوا للشمال بجالون بنزين؛ فهددهم كمال عبيد بالحقنة .. فتأمل!!
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: عبد الصمد محمد)
|
Quote: مؤتمركم دا يا سيد لو ما عارف اعرف شغله ما بكون في العلن لعبوا كله قماتي دس ومكايد وفتن وشراء زمم |
الردود ملحوقة .. يلزمك قبلها تعلم القراءة و .. الكتابة.
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Hussein Mallasi)
|
ملاسي ومن خلفه محمد عبدالقادر (عضو البورد) الصحفي بالرأي العام- الموالية لجهاز الأمن- والذي صمت عن إساءة مدير تحرير صحيفته العنصري كمال حسن بخيت للأمين العام للحركة الشعبية ووصفه له بـ(العبلانج)، يريدان أن يبررا لتصريحات كمال عبيد المعيبة.
لو قال مارتن ماجوت ياك -السكرتير القومي للاتصال الجماهيري والفئوي لحكومةالجنوب- مانقله ملاسي ومحمد عبد القادر فهو-أي مارتن ياك- محق حيث أن الأمر يتعلق بالتفاهمات حول قضايا ما بعد الإستفتاء والتي دارت في الخرطوم وجوبا والقاهرة وأديس أبابا وتدور حالياً في نيو يورك برعاية الرئيس الأمريكي والأمين للعام للأمم المتحدة. والمتابعون يعلمون أن قضية النفط قضية مركزية في هذه التفاهمات حيث يطرح المؤتمر الوطني إقتسام النفط المنتج بالجنوب (50%:50%) بين الدولتين في حالة الإنفصال، وهو ما تراه الحركة الشعبية أمراً مستحيلاً كون أن النفط منتج في دولتهم (حال الإنفصال) وأن بروتوكول إقتسام الثروة-أحد بروتوكولات نيفاشا- والذي سينتهي العمل به بقيام الإستفتاء قد أعطي المؤتمر الوطني حقه في نفط الجنوب (على داير المليم)، فما الذي يدعو للإستمرار في ذلك البروتوكول؟!!!
كمال عبيد العنصري بتصريحاته ينتهك مواثيق وقوانين دولية تحكم وضع رعايا دولة في دولة أخرى، والأسوأ تعكس الفهم الطفولي لقيادات الؤتمر الوطني وأذياله من شاكلة ملاسي ومحمدعبد القادر، فسلفاكير قال في محاضرته في الـUSIP بواشنطن أنهم أبلغوا الأمم المتحدة ومفوضية اللاجئين التابعة لها بضرورة حماية رعايا الجنوب حال وقوع الإنفصال، فالحقنة ليست بيد كمال عبيد أو أي متعنتر آخر فهي في يد القانون الدولي الذي يضبط حقوق وواجبات رعايا دول في دول أخرى والمسألة ما لعبة ولا تصريحات طفولية لم ولن تقتل ذبابة، فقط هو المؤتمر الوطني الذي يجيد أن يوثق الحبال حول رقبته بغباء لا يحسده عليه أحمدي نجاد. فأنظروا إلى ما قاله سيلفاكير في محاضرته في الـUSIP بواشنطن حول حقوق الشماليين المقيمين في دولة الجنوب حال الإنفصال حيث قال بأنهم سيضمنون أمنهم وسلامتهم ووجهوا أجهزتهم للعمل على ذلك هذا هو رجل الدولة (statesman).
مرتضى جعفر
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Murtada Gafar)
|
Quote: لو قال مارتن ماجوت ياك -السكرتير القومي للاتصال الجماهيري والفئوي لحكومةالجنوب- مانقله ملاسي ومحمد عبد القادر فهو-أي مارتن ياك- محق حيث أن الأمر يتعلق بالتفاهمات حول قضايا ما بعد الإستفتاء |
المسكين لا يعلم أن المواطنة – أيضاً – من تفاهمات قضايا ما بعد الإستفتاء.
______ فات عليه أن يشكك في مصداقية هنادي عثمان التي أجرت الحوار مع مارتن لصالح الرأي العام!!
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Hussein Mallasi)
|
Quote: المسكين لا يعلم أن المواطنة – أيضاً – من تفاهمات قضايا ما بعد الإستفتاء. |
من الواضح أن ملاسي يعني كمال عبيد، وإلا لماذا إستبق كمال عبيد ما ستخرج به التفاهمات حول المواطنة
التفاهمات ذاتها ستدور ضمن حدود يسمح بها القانون الدولي والمواثيق التي تضبط حقوق وواجبات رعايا الدول في الدول الأخرى، ما يعني أن حقهم في العلاج يكفله وينظمه القانون الدولي وليس كمال عبيد ولا ملاسي المنتشي لتصريحات عبيد وربما يلعق حذاءه كيما يستمر ماشياً بالقرب من حائط الصحافة الإنقاذية
لكن يا ملاسي من حق مارتن ياك أن يمنع جالون البنزين عن الشمال حال الإنفصال لإن نسبة 50%: 50% ستذهب مع بروتوكول إقتسام الثروة إلى التاريخ. بالتالي ما سقته من مبررات لولي نعمتك ليس له من أساس قانوني ولا أخلاقي وهذا ما تتفنن الإنقاذ في إتقانه (أي كل ما هوغير قانوني وغير أخلاقي)ز
مرتضى جعفر
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Murtada Gafar)
|
Quote: من الواضح أن ملاسي يعني كمال عبيد، وإلا لماذا إستبق كمال عبيد ما ستخرج به التفاهمات حول المواطنة |
يا مرتضى قنــاة .. بعد الانفصال .. ح تنزل شعار جامعة الخرطوم واللا ح تعمل ليك قنـاة تلفزيونية في سد مروي ..؟ ووين صاحبك البعاتي الكان بيكتب معاك في سلم صول ميجر ..؟
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Hussein Mallasi)
|
الاستاذ حسين سلامات
الا ترى معي ان الفعل ورد الفعل بدون حكمه يسوق البلاد الي مزالق حرب شرسه تقضى علي اليابس المتبقى من خضرة الوطن مع العلم بان غالبية المقترعين الجنوبيين لا يصلهم هذا الخطاب اي كان صحته من وجهة نظرك في مكان اقامتهم واقامة الصناديق وان وصل يكون ذلك عبر فلتر الحركه ومثقفيها اصحاب الصوت الاعلى هناك رضينا ام ابينا فمن الحكمه العمل في ما تبقى لرسم الحدود والعمل علي ان تكون الجيرة مستقرة بقدر الامكان
ولك التحيه
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Murtada Gafar)
|
Quote: Quote: مؤتمركم دا يا سيد لو ما عارف اعرف شغله ما بكون في العلن لعبوا كله قماتي دس ومكايد وفتن وشراء زمم |
الردود ملحوقة .. يلزمك قبلها تعلم القراءة و .. الكتابة. |
______ أنا ماعارف بكري بيلقط لينا المبدعين الزي عبدالصمد دا من وين ؟
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Hussein Mallasi)
|
أولا شتان بين حقنـة لمريض فى غرفة طوارئ وبين جالون بنزين
مارتن ماجوك قال ما حيدو الشمال ولا جالون بنزين واحد..
لم يقل إنو حيمنع الشماليين الموجودين فى الجنوب انهم يكبوا بنزين فى عرباتهم. ماجوك ما قال حيمنع الشمالين فى الجنوب يدوهم حقنة..
الوزير هنا قال ما حيدى الجنبويين الموجودين فى الشمال حقنة فى مستشفى (اللهم لا تؤاخذنا بما قال هذا الرجل)
الوزير ما قال سنوقف تصدير ولو حقنة للجنوب، وإلا لكانت المقارنة منطقية.
يا استاذ حسين كلام الوزير دا بعييييييـد خلاص ولا يمكن الدفاع عنه دون الوقوع فى مشكل منطقى.
.
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
يا زكريا جوزيف الكلام القلته دا مؤلم بالجد ولكنه صاح
Quote: كل الاجانب بيجدوا كل الترحيب فى الشمال طبعا باستثناء الجنوبين و دى بيعرفو كل جنوبى. |
مع ملاحظة أنه الجنوبيين حتي هذه اللحظة مواطنين سودانيين ممكن في ما تبقي من أيام الشماليين يحترموا الجنوبيين في الشمال كما يحترمون الاجانب وذلك حتي تكون الوحدة جاذبة؟؟؟؟؟؟
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
ما أظرط من المؤتمر الوطنى الا الحركة الشعبية! يعنى كمال عبيد اذا ما ادوهو جالون بنزين واحد فمن اين سيشترى الحقة! كمال عبيد ليس ذكيا بل هو غاية فى الغباء والبلادة واللؤم والخبث ويفتقر الى الخلق الانسانى! هذا التصريح سيؤثر على الاستقرا فى الجنوب والشمال ولن يؤدى الا الى استقطاب حاد! كمال كان من الممكن ان يشجب تصريح جالون البنزين و قمع الحركة لكل اصاوات الوحدة فى الجنوب وعدم تمكينه من ممارسة حقهم فى الترويج للوحدة بنفس الطريقة التى تسمح بها لمؤيدى الانفصال وكان ممكن ان يشجب ترحيل الحركة لمليون ونصف جنوبى للجنوب للمشاركة فى التصويت وكان من الممكن ان يتحدث عن ان الانفصال سيؤدى الى استقطاب حاد وان جنوبى الشمال سيتاثر سلبا وايجابا بما سيدث بشان أبيي! كمال عبيد هذا لايقل عربجية عن كرتى! الحركة الشعبية مثلها مثل المؤتمر الوطنى فقدت مصداقيتها واحترام الكثيرين فى الشمال واستغفلتهم يمينا وشمالا لاهدافها الشخصية وهذا سيؤثر عليها سلبا من كل من يحكم السودان شمالا! الحركة الشعبية تنسى ان الشمال عاش من دون نفط وعاش معه الجنوب وفى حالة اندلاع اول بادرة عنف لن يستفيد احد من النفط وسيعيش اهل السودان من التهريب كما يعيش اهل الصومال ولن تخسر الا القارة ! لن يبقى اهل السودان اسيرى المؤتمر والحركة لم يستفيد من النفط الا هؤلاء ! يقبط الشلريكين ثمن النفط وترحيله لشراء السلاح ليموت اهل السودان كلا ثم كلا! جنى
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: jini)
|
Quote: ما أظرط من المؤتمر الوطنى الا الحركة الشعبية! يعنى كمال عبيد اذا ما ادوهو جالون بنزين واحد فمن اين سيشترى الحقة! كمال عبيد ليس ذكيا بل هو غاية فى الغباء والبلادة واللؤم والخبث ويفتقر الى الخلق الانسانى! هذا التصريح سيؤثر على الاستقرا فى الجنوب والشمال ولن يؤدى الا الى استقطاب حاد! كمال كان من الممكن ان يشجب تصريح جالون البنزين و قمع الحركة لكل اصاوات الوحدة فى الجنوب وعدم تمكينه من ممارسة حقهم فى الترويج للوحدة بنفس الطريقة التى تسمح بها لمؤيدى الانفصال وكان ممكن ان يشجب ترحيل الحركة لمليون ونصف جنوبى للجنوب للمشاركة فى التصويت وكان من الممكن ان يتحدث عن ان الانفصال سيؤدى الى استقطاب حاد وان جنوبى الشمال سيتاثر سلبا وايجابا بما سيدث بشان أبيي! كمال عبيد هذا لايقل عربجية عن كرتى! الحركة الشعبية مثلها مثل المؤتمر الوطنى فقدت مصداقيتها واحترام الكثيرين فى الشمال واستغفلتهم يمينا وشمالا لاهدافها الشخصية وهذا سيؤثر عليها سلبا من كل من يحكم السودان شمالا! الحركة الشعبية تنسى ان الشمال عاش من دون نفط وعاش معه الجنوب وفى حالة اندلاع اول بادرة عنف لن يستفيد احد من النفط وسيعيش اهل السودان من التهريب كما يعيش اهل الصومال ولن تخسر الا القارة ! لن يبقى اهل السودان اسيرى المؤتمر والحركة لم يستفيد من النفط الا هؤلاء ! يقبط الشلريكين ثمن النفط وترحيله لشراء السلاح ليموت اهل السودان كلا ثم كلا! جنى |
انت يا جنى, بتسمع راديوهات الجنوب او بتقراء الصحف الجنوبية او بتشاهد تلفزيون الجنوب مثلا?
سوال جد برئ جدا.
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
أولا شتان بين حقنـة لمريض فى غرفة طوارئ وبين جالون بنزين
Quote: مارتن ماجوك قال ما حيدو الشمال ولا جالون بنزين واحد..
لم يقل إنو حيمنع الشماليين الموجودين فى الجنوب انهم يكبوا بنزين فى عرباتهم. ماجوك ما قال حيمنع الشمالين فى الجنوب يدوهم حقنة..
الوزير هنا قال ما حيدى الجنبويين الموجودين فى الشمال حقنة فى مستشفى (اللهم لا تؤاخذنا بما قال هذا الرجل)
الوزير ما قال سنوقف تصدير ولو حقنة للجنوب، وإلا لكانت المقارنة منطقية.
يا استاذ حسين كلام الوزير دا بعييييييـد خلاص ولا يمكن الدفاع عنه دون الوقوع فى مشكل منطقى. |
You made my day
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
الاعلام الجنوبى يا حسين و جنى, عندو اسبوعين و بيتحدث عن فتوى هيئة علماء السودان و الذى حرم فيه على المسلمين شراء ممتلكات الجنوبين فى الشمال "بيوت و عربات و اراضى و اى شئ اخر." طبعا الاعلام فى الخرطوم تجاهل الفتوى و لكن كل الجنوب سمع عنه. شنو البخلى اى جنوبى عاقل يستغرب من كلام كمال عبيد? طبعا البترول سكتو عنو???
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
الاعلام فى الجنوب يتحدث عن تصعيد غير عادى ضد الجنوبين منذا اغسطس الماضى حيث يتحدث المحللون عن ان القوانين الاسلامية التى كانت قد استرخت بعد نيباشا قد عدت تطبيقها ذى ما قبل نيباشا و الوضع تشبهه ايام حى لله للجنوبين فى الشمال هذه الايام. شم المريسة بقت ستة اشهر بدل الجلد و التهم الجائرة اصبحت توزع على الجنوبين يمين و الشمال. مظاهرة سلمية للجنوبين تمت قمعها قبل اسبوعين تقريبا و تم تغطيتها بشكل ممتاز فى الجنوب. لاحظ يا حسين, الناس اللا فى الاعلام فى الجنوب موش صناعة الانقاذ.
(عدل بواسطة Zakaria Joseph on 09-28-2010, 06:46 PM)
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
Quote: انت يا جنى, بتسمع راديوهات الجنوب او بتقراء الصحف الجنوبية او بتشاهد تلفزيون الجنوب مثلا?
سوال جد برئ جدا. |
انا فقدت الثقة فى الشريكين اصلا ولا اصدق احد منهما واكاد ارى راى العين جثث اهل السودان فى الشمال والجنوب! جنى
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
يا جني سلام
ما تنسى بالله.....وانت تتحدث عن حرية التحدث عن الاستقلال اوالوحده...ان تشوف لينا ابار زميلنا عضو المنبر ياي جوزيف الصحفي بارجاس الحريه و الذي تم استعدائه عن طريق ناس الآمن.
Quote: كمال كان من الممكن ان يشجب تصريح جالون البنزين و قمع الحركة لكل اصاوات الوحدة فى الجنوب وعدم تمكينه من ممارسة حقهم فى الترويج للوحدة بنفس الطريقة التى تسمح بها لمؤيدى الانفصال |
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Tragie Mustafa)
|
Jinni, This is what Kiir has to put up with when it comes to the Southern separatists. It is not as easy as you might think. This is SSN editor Peter Wankomo: OPINION/EDITORIAL To President Kiir: Now It's Secession of South Sudan by Vote or by Unilateral Declaration of Independence (UDI) Quote: Quote: "The referenda must take place on time, for the people of South Sudan and Abyei to exercise their right to self-determination. This is the bottom line and a hard won right whose ultimate price is more than 4 million lives lost during the long two civil wars since independence in 1956." SEPT. 24/2010, President Salva Kiir at UN Special Meeting in New York on Sudan.
After the international exposure of our political predicament at the recent UN General Assembly by none other than US President Obama, there is now an overridingly serious and palpable realism of the ‘inevitability’ of South Sudan independence.
Finally, the world community is undoubtedly awakening to the fact that south Sudanese are determinedly and overwhelmingly decided to secede - whether the expected Referendum on ‘our’ Self-determination takes place as scheduled on January 9, next year or not.
As southerners, it was totally a moral boast as well as a political victory to witness the US President, the UN Secretary General and other world leaders exerting great pressure on the Arab Jellaba North to conduct the Referenda votes in a timely and transparent manner.
Having publicly, albeit unbelievably, acceded and consented to the international community their word to carry out the Referenda as prescribed by the CPA, the Jellaba North regime of President Bashir has little room now to wiggle its way out of their promise without some serious repercussions.
It was completely gratifying for us southerners and especially we the separatists majority, to know that even these powerful world leaders have reached the same conclusion like us, that ‘unity is no longer attractive or feasible' in the Sudan.
As President Obama eloquently expounded, we, the oppressed southerners who have unavoidably and relentlessly ‘endured too much war’ now want to move towards lasting peace by the achievement our long-denied and deferred goal of separate statehood.
Furthermore, the international community has evidently realized also that it is the Arab Jellaba North of Bashir which is criminally obfuscating the full and smooth implementation of the CPA in its entirety but more specifically the final Referenda vote exercises for the southerners and the Abyei citizens.
Now, while the Americans are seriously dangling the carrot and the ‘big’ stick in the face of the badly cornered Islamist National Congress Party in the North, which stands to loose much by not abiding by international rules and norms, the Kiir leadership in Juba has a lot of work to do.
First, it’s absolutely demoralizing for us separatists that even at this eleventh hour of our destiny, the ruling SPLM regime of Kiir in Juba, under frivolous excuses, is still hopelessly dithering and cowardly dodging to come out boldly and openly in support of secession and independence of South Sudan.
However, even though Kiir himself has also publicly accepted at the UN Meeting that independence of South Sudan is now ‘inevitable,’ it’s time to end SPLM fixation on achieving a just and united Sudan and forgo the improbability of ever creating a ‘New Sudan’ with the Arab North.
In retrospect, it’s now true that the CPA, in actuality, had legally relegated southerners in perpetuity to ‘Second-class citizens’ by the adamant refusal of the jellaba Arab North to abolish Sharia and to secularize Sudan, instead they offered southerners the option of ‘self-determination.’
Secondly, with the fullest realization that the Arab North is determined to malevolently impede the Referenda in the South and Abyei, the Kiir regime must now tell the world community now rather than later, the option of Unilateral Declaration of Independence, come January 9, 2011.
This is very important because of these obvious indications: 1)- the referenda might be postponed or not held at all; 2)- even if the South referendum is held, the Arab North might deliberately sabotage the smooth conduct; and 3)- the Arab North might reject the exercise if the 60% benchmark is not achieved.
More significantly, the Abyei Referendum might never be completely held, and this poses a new and real political and strategic dimension to the South.
Do we just abandon Abyei and surrender to Arab North plot by only proceeding with the referendum in the south?
Alternatively, how do southerners put some legitimacy on Abyei's people's right to become part of South Sudan?
As President Kiir clearly explained at the UN, Abyei Referendum is equally crucial as that of the South and that unless urgency is directed to resolution of the Abyei problem now, Kiir warned, ‘Abyei may become the potential trigger for a renewed conflict between the south and the Arab North.’
Thirdly, whilst the South Sudan has been eagerly generous to discuss post-Referendum issues with the Arab North now, including our gratuitous offer to share our oil revenues, the Arab North has been belligerently intransigent as if they won’t let the South go.
Reports from the North-South border and especially, along the oilfields of the south, point to massive and unequal military reinforcements for a likely and predictable renewal of aggression by the Arab North to completely and permanently seize our oilfields and alter the boundary.
Fourthly, while we southerners uneasily anticipate every imaginable negation and negativity from the jellaba Arab North, we have to solidly consolidate the home front in preparation for the unpredictable future ahead.
Kiir’s choices are really limited, he doesn’t need to be bogged down too much on the causations of the current impasse on the CPA implementation any longer.
It’s therefore vitally necessary for the Kiir/SPLM regime to unite the southerners, but more crucially, Kiir must speedily bring to a quick resolution the multiplicities of armed mutinies and insurrections by our own southern commanders and soldiers, at whatever political price.
Finally, with our bitterly long and cantankerous coexistence with the jellaba Arab North aggressors, there should be no compunction, on Kiir's part, whatsoever, if we're forced to take extreme measures to ensure our own very survival as a people and nation.
Kosovo did it, and is now legitimized and an accepted member of the world community of nations.
Ultimately and uncompromisingly, UDI for south Sudan, which must necessarily and imperatively incorporate Abyei, is our last legal recourse.
Let's not worry now about any international legalities and legalese, or keep abiding by an ‘incomprehensive’ CPA that's on the last gasps of its mortality.
Between now until the hour of our destiny on January 9, 2011, President Kiir must prepare the southerners, Abyei compatriots and the Sudanese and the World at large, for the climatic moment of the inevitability of the birth of the South Sudan Nation by way of a UDI, period.
SSN Editor Comment...Click Here
|
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
بوست تحفه. كما تعودنا من المبدع
ياشباب الزول ده ما كوز.....بس افهموه لكن يا زكريا جوزيف ..............ما كده
وسوررى على اى خستقه
==== احباطات معنويه مزمنه من واقع الحال
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Hussein Mallasi)
|
Quote: الكيزان ما لاقين وحدوين جنوبين يكذبو ساكت فى الانترنت يا جنى مقابل دولارين او ثلاثة و جاء تطالب الحركة باعطاءهم الفرصة!!! يجيبو لك ديل من وين يا جنى? |
التهديد بالملاحقة والابتزاز ايه فايدة دولارين او تلاتة يا ابو الزيك! دكتاتورية الحركة سيعرفها اهل الجنوب بعد الانفصال وسيذيقونكم ما اذاقنا المؤتمر الوطنى! اتحدى اى جنوبى ان ينتقد الحركة الشعبية! جنى
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: jini)
|
Quote: يا جني سلام
ما تنسى بالله.....وانت تتحدث عن حرية التحدث عن الاستقلال اوالوحده...ان تشوف لينا ابار زميلنا عضو المنبر ياي جوزيف الصحفي بارجاس الحريه و الذي تم استعدائه عن طريق ناس الآمن. |
سلام يا تراجى انا لم ادافع عن المؤتمر الوطنى يا تراجى ولم يعرف عنى انا مع حرية التعبير للجميع الشريكين لا علاقة لهما بحرية التعبير ولا بالتنمية! الحركة الشعبية لم تستطع التحول الى حزب سياسي وستستمر جيشا والمؤتمر الوطنى سيتمر اصوليا جهاديا! ويا فرحة السودان بابنائه! اتمنى ان يكون تناولك للامور حصيف وليس ببليك ريليشن! موقفك من الوحدة والحريا والتضال ضد الدولة الدينية يجب ان يكون امرا مبدئيا! جنى
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: jini)
|
يا ملاسي هي الإنتباهة حظروها بالله؟
بعدين العنصرية دي قايلا في الإنتباهة بس .... مسكين لاكييييين
لكن لو رجعت أو ما رجعت البقت بقت يا مان وجالون بنزين مافي والحقنة بتطعنوها عن يد وأنتم صاغرون بأمر الأسرة الدولية
مرتضى جعفر
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Murtada Gafar)
|
Quote: لكن لو رجعت أو ما رجعت البقت بقت يا مان وجالون بنزين مافي والحقنة بتطعنوها عن يد وأنتم صاغرون بأمر الأسرة الدولية مرتضى جعفر |
.. والله اسرتك الدولية دي .. كان بقت عليها (حبة بتاعت سلــفه) ما تجي بي طريقم .. لكن زي ناسك البعاعيت ناس عمر علي .. وإلخ وباقي الكورجة العايز تعمل معاهم القنـاة الفضائية ديلاك .. والله ديل إن شاء الله .. مجموعتكم دي في كراتين بتاعت حقـن بتاعت (سعــر) .. اي واحد تظهر فوقو الأعراض .. ياخد خمسة وأربعين حقنـة بالوريد .. دفعة واحدة .. ويسحــل كما (سحــل) الذين من قبله.
قال ايه ..؟! عايزين نعرف الكتب ليك الحوار بتاع أخو الخاتم عدلان منو .. يا أمنجي .. تخافو من طعــن الحقن .. لكن ما بتختشو ..
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: tmbis)
|
Quote: اتحدى اى جنوبى ان ينتقد الحركة الشعبية! جنى |
بقيت اشفق عليك, يا اخى, انت فى انتقاد!!!! الناس بتطلع مظاهرات عديل كدى. حاول تسمع راديو بخيتة او راديو جنوبنا بقولو شنو فى الحركة الشعبية و رئيسها كيير من جوبا.
اها, اقرا الكلام اللا تحت دى و الكاتبة هى للى اكول و نشرت فى السيتزن. اتحدى ان تاتى بكلام مشابهه فى الراى العام او من معلقين تلفزيون امدرمان:
*Published by the Citizen March 20, 2010*
Quote:
When the war started, we were too young to grasp the magnitude of what was going on; yet our child’s instincts detected something bad was happening. We did not know what it was. We just felt it was bad!
At the beginning, we could not tell who was fighting what; but we heard of one man. We heard that out there, somewhere in the heart of the dense jungle, a man called Dr. John was leading a group of people to fight for something. Who was Dr. John; and what exactly were he and his followers fighting for? The answers did not really matter? For us, Dr. John was someone the older people around us liked. They talked fondly of him. They seemed to approve of what he was doing, even though it involved war and death! So, as far as the child within us was cornered, that Dr. John was definitely a good man. It would take us years to understand the significance of the bearded, bald man we saw in pictures!
When the first bullets were fired, we were too young to understand why people carried guns, or what it meant to be a soldier, but four letters became part of our daily vocabulary. We could easily spell out S.P.L.A. What was SPLA; what did it stand for? We had no idea! All we knew, what our child’s mind could understand back then, was that SPLA were tough guys who were fighting the enemy. But who were the enemy, and why were they fighting our people? It would take us years to internalize and understand this question. It would take years to understand who are the enemy and why are they killing us?
When the war broke out, we were too young to understand the importance of history. We could not fathom what people meant when they said history was about to repeat itself. History for us was the bedtime stories we heard every night before we went to bed. Then all of a sudden, the older people around us stopped telling our favorite stories. We did not know why? To make up for the void, we eavesdropped on what they were saying among themselves; and, to our great surprise, we discovered the stories they shared with each other were different from the ones they told us. What they recounted was so captivating that we couldn’t help but sit down quietly by the corner and listen in. We listened in to the tales of war; we listened in to the tales of destruction. Yes, their stories were different; nevertheless, we sat there and listened!
And so we overheard the older people assure themselves that, unlike the first war, this time around the war would not last long. What first war?! It seemed our people were in wars for as long as they could remember. This time, however, the older people appeared determined to end the war once and for all. What a relief! They swore to fight to the end. They would never again be fooled into signing flawed agreements, and they would never waiver. Their goal was a free Southern Sudan. Whatever that meant! Maybe it was a land where kids run and play freely! Whatever it meant! We, the children, wanted our free Southern Sudan too. Subsequently, we created our own dream of this beautiful land. It’s the dream we would carry with us wherever we went for the next twenty some years.
Uprooted and displaced, we scattered around the world. From the rubbles of Southern Sudan, to the neighboring countries of Africa, to Khartoum and several Northern cities, to across the Atlantic right into the Western Hemisphere, to places no on can imagine, and on each of the earth’s continents you would find us. Uprooted and displaced, we were deprived of a normal childhood, but we were full of dreams. We all yearned for the day the war was over. We yearned for peace; we yearned for equality; we yearned for freedom. We believed, one day, we’d go home. We believed, someday, we’d reclaim our lost childhood. Someday, we’d be able to give our children what we did not have. We believed, someday, we will have the ability to give our children the promise of a better tomorrow.
When the war started, some of us were young, some were very young, and some were not even born yet, but our lives and destiny would be tied together. We would grow up with more than one thing in common. We would grow up to be the Generation of the War! Our lives would be shaped, our personalities molded, and our future defined by the same things we struggled to understand as children: the enemy, the war, the killings, the destruction, the suffering, peace, equality, freedom, Dr. John, SPLM, and SPLA. Ironically, our dreams would be separated by the same forces that brought us together. Our destiny would be broken by the same factors that tied us together!
When the long awaited day finally came, when the guns went silent and the peace pact was singed, there was no time to rejoice. SPLM quickly divided us into groups, based on loyalty and patriotism. They used a secret formula to measure loyalty – loyalty, not to the land – not to the struggle - not to the cause - but Loyalty to them, the People! They were even able to come up with a formula for patriotism! Yes, patriotism was measured and the results were astoundingly shocking. We - those who grew up in Northern Sudan during the time of the war - found ourselves in the category of the non-comrades; those who never carried guns; those who never fought; the cowards! We were in the group of the unpatriotic; those who lived with the enemy and who speak the language of the enemy; the sellouts; the traitors. Yes, the results of patriotism were unsealed and, shockingly, we did not meet the requirements. From the get-go, SPLM decided we did not belong to the War. They determined we did not belong to Southern Sudan.
Pagan Amum, the fiery voice of wisdom, wags his fingers in our face. He calls us disgruntled losers who have no place in Southern Sudan. Salva Kiir, Kiir Mayardit, the man who replaced the image of Dr. John, mocks us. He calls us the type of people he is not willing to have in his nation. SPLA, the freedom fighters we respect and revere, spit in our face. We are labeled, we are libeled, we are openly insulted, we are intentionally offended, we are ridiculed , and we are humiliated by no other than the Movement and the heroes we grew up idolizing, the SPLM. When the long awaited day finally came, there was no reason to rejoice. We immediately found out we were sidelined; we were left out; we were forgotten. We watched in bewilderment wondering: if we don’t belong to the Struggle, then where do we belong? But who would answer us?
Who would tell Pagan Amum and Salva Kiir that our life in the North was not a joyride? Who would tell them of our experiences; who would tell them of our pain? Who would tell them how we grew up as strangers in the land that consistently rejected us? Who would tell them we always carried Southern Sudan in our hearts and the heavy weight of the struggle on our shoulders? Who would tell SPLM our life in the North was not a joyride; that the only thing that kept us going was tomorrow?! Tomorrow, the day John Garang comes. Tomorrow, the day we begin the march to Freedom. Who would tell them that, yes, we speak the language, but we were not assimilated. We kept our heritage, we clung to our identity, and, after more than twenty years, we can proudly say we are Southern Sudanese. We have the minds of Southerners; we have the soul of Southerners; we have the hearts of Southerners. Who would tell SPLM we are part and parcel of the Struggle; we are part and parcel of the War? How could they say we don’t belong?
For the first time in more than twenty years, we feel betrayed; SPLM has robbed us of the Dream! They have turned us into strangers in our own land; we have become outsiders among our own people. Five years after the long awaited day finally came, we are nothing more than mere spectators who stand in the corners and watch from afar. No one answers our questions; no one hears our cries.
We scan the horizon from afar and ask in desperation, will we ever belong to that land? Will there be a place for us in Southern Sudan? Will SPLM allow room for those never carried guns? We watch in bewilderment wondering: if we don’t belong to Southern Sudan, if we don’t belong to the Struggle, then where do we belong. Can someone answer us?! |
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
.. .
Quote: لان الحركة تدير ملفاتها مع المؤتمر بمهنية. |
ويبدو ذلك بائنا فى تصريحات باقان اموم - ولوكا بيونق وايتم دينق .. فى الايام الماضية بقناة الجزيرة
---------------
التى كشفت تماما ان الحركة ما زالت فى طور الرضاعة فيما يتعلق بوعى وفهم قياداتها ..
| |
|
|
|
|
|
|
Re: جالون بنزين و حقنة (Re: Zakaria Joseph)
|
Quote: دكتاتورية الحركة سيعرفها اهل الجنوب بعد الانفصال وسيذيقونكم ما اذاقنا المؤتمر الوطنى! اتحدى اى جنوبى ان ينتقد الحركة الشعبية! جنى |
والله يا ابو الجنون انا بفتكر دا ما شغلنا ابدا كشماليين لو عندنا شغل نعمله مع الدكتاتوريه بتاعتنا دي ولا شنو ؟؟؟!!
| |
|
|
|
|
|
|
|