إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشامل

كتب الكاتب الفاتح جبرا المتوفرة بمعرض الدوحة
مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 05-10-2024, 07:40 PM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مدخل أرشيف الربع الثاني للعام 2010م
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
05-11-2010, 03:20 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشامل

    أخيرا إستجاب السناتور جون كيري للضغوط من الناشطين و بقية أعضاء الكونقرس الأمريكي ...
    و جدول جلسة إستجواب لمبعوث أوباما للسودان .. الجنرال قريشن ... يوم الأربعاء 12 مايو .. الساعة 10:30 صباحا ( تم تعديل الوقت من الساعة 11 صباحا ..
    فموت أهل دارفور بطائرات البشير قبل و بعد الغنتخابات .. و صمت قريشن المريب .... و إنتخابات لا نزيهة و لا حرة .... و تصريحات قريشن
    و العنف بالجنوب .. مهما كانت الأسباب ... و صمت قريشن .... و أشياء كثر ...
    لكن ... علي السودانيين عامة بمنطقة واشنطن الكبري و بالأخص الدارفوريين ... عليهم بالتواجد و تسجيل حضور مكثف غاضب ...

    http://foreign.senate.gov/hearings/hearing/20100512/






    SUDAN: A CRITICAL MOMENT FOR THE CPA,
    DARFUR AND THE REGION

    Recorded Hearing
    Presiding:

    Senator Kerry
    Date:

    Wednesday, May 12, 2010
    Time:

    11:00 A.M.
    Building:

    419 Dirksen Senate Office Building


                  

05-11-2010, 03:24 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)
                  

05-11-2010, 03:41 AM

Tragie Mustafa
<aTragie Mustafa
تاريخ التسجيل: 03-29-2005
مجموع المشاركات: 49964

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    شكرا يا محمد

    وضروري انه يكون حضور مكثف....للمخلصين من السودانين.
                  

05-11-2010, 03:52 AM

مكي ابراهيم مكي
<aمكي ابراهيم مكي
تاريخ التسجيل: 09-06-2006
مجموع المشاركات: 4054

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Tragie Mustafa)

    الاخ \ الفاضل محمد سليمان
    شكرا لايراد الخبر العادل والحقاني ...
    والي يوم الاربعاء .......
                  

05-11-2010, 05:01 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: مكي ابراهيم مكي)

    الأخت العزيزة ترجي
    الأخ العزيز مكي
    لكم التحية و الإحترام
    Quote:
    وضروري انه يكون حضور مكثف....للمخلصين من السودانين.


    أبناء دارفور و بنات دارفور بالذات
    لأن أهلهم هم من يقصفون و بالواضح بعد الإنتخابات ..
    ربما يعتقد البعض أن هذه هي سياسة الحكومة الأمريكية ...
    و لا أعتقد انها كذلك ... فهناك أعضاء في الكونغرس ( الفرع التشريعي من الحكومة الأمريكية ) و أعضاء في إدارة أوباما هم ضد سياسات قريشن ..
    بل الرجل المسؤول من القسم الأفريقي بوزارة الخارجية قد صرح بوضوح بضرورة مثول البشير أمام العدالة الدولية بلاهاي..
    إن كان هذا حال أعضاء في الحكومة الأمريكية ... فلماذا نتقاعس نحن الدارفوريين عن نصرة أهلنا بدارفور و نبحث عن الأعذار لفعل لاشئ ..
    لا .. سوف لن نخنع و لن نخضع للظلم حتي و لو وقف قريشن و غيره مع الظالم ..
    سوف لن نكل و لن نمل من المواظبة علي تقصي الحقائق عن أحوال أهلنا بدارفور و هم يرزحون تحت القصف الوحشي .. قصف موجه لقتل الأطفال و النساء ..
    قصف قصد به تدمير موارد المياه و كل مسببات الحياة للإنسان الدارفوري ..
    سنواصل بإذن الله في تمليك كل المؤسسات و الكيانات و الأفراد الدولية و بالذات في الولايات المتحدة ... بكل حقائق بشاعة نظام نازي يستهدف المدنيين بصورة إبادية ..
    نحن نفهم أن أنصار النظام يريدون لنا أن نصاب بالإحباط فنيأس و ثم نصمت و نترك أهلنا هناك يقصفون علي المكشوف ... لتكتمل إبادتهم نهائيا ..
    لكن لا أفهم لماذا يصمت الدارفوري و يسكت و هو يري أهله يبادون؟
    في سكوتنا نشارك المعتدي ..
    إن كلمة صغيرة هي التي تقلق الظالم و أعوان الظالم ...
    هل رأيتم من قبل كيف تململ قريشن في آخر إستجواب له و تلجلج لأن السؤال كان عن كيف يتعامل مع حكومة وصفتها الولايات المتحدة بإرتكابها للإبادة الجماعية؟؟
    لا ... سوف لن يخرسنا القتلة بأننا نملك الحقيقة للجميع بتهمة أننا ضد الوطن ... بينما هم يقصفون الوطن .. وطن أهلنا ... دارفور... فالوطن هو الإنتماء ..
    لا يهم كم يطول المشوار حتي ينال كل الضحايا العدالة و يقف الجناة أمام المحاسبة .. لكن يجب أن لا نرتخي من ملاحقة القتلة ..
    لا يهم إن وقفت الناس مع الظالم .. يجب أن نقف مع أهلنا ... و من يقف معهم إن هجرناهم اليوم و تعذرنا بالدوحة .. أو أن العدو أكثر مكرا و دهاءا .. فالحق هو الأقوي ...





    ء

    (عدل بواسطة Mohamed Suleiman on 05-11-2010, 06:51 AM)

                  

05-11-2010, 05:49 AM

موسي عيسي
<aموسي عيسي
تاريخ التسجيل: 05-03-2009
مجموع المشاركات: 1905

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    الاخ محمد لك التحية علي الاخبار الجميلة والتي كما ذكرت

    هي بداية و لنا ان نكون اكثر حرصا من اعضاء الادارة الامريكية

    لتحريك باقي مياه البركة و ان ننتقل من هذا الركود الي

    نقطة حركية متقدمة و اقل شي ان نوصل صوتنا عاليا بان

    الانتخابات المزورة هذه لم و لن تلغي دماء الشرفاء والابرياء

    في غربنا الحبيب .

    اكرر شكري و نحن معكم اينما سرتم و العار لسدنة النظام !
                  

05-11-2010, 05:54 AM

Zoal Wahid

تاريخ التسجيل: 10-06-2002
مجموع المشاركات: 5355

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: موسي عيسي)

    Quote: لكن لا أفهم لماذا يصمت الدارفوري و يسكت و هو يري أهله يبادون؟
    في سكوتنا نشارك المعتدي ..
    إن كلمة صغيرة هي التي تقلق الظالم و أعوان الظالم ...


    اتفق معك تماما. وشكرا على بوستاتك المفيدة.


                  

05-11-2010, 07:01 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Zoal Wahid)

    الأخ العزيز زول واحد
    لك التحية و الإحترام
    Quote:
    اتفق معك تماما. وشكرا على بوستاتك المفيدة.


    و لك مودتي
                  

05-11-2010, 06:58 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: موسي عيسي)

    الأخ موسي عيسي
    لك التحية و الإحترام
    Quote:
    هي بداية و لنا ان نكون اكثر حرصا من اعضاء الادارة الامريكية


    عندما تقصف طائرة بئر في قلاب و تقتل إمرأة و رضيعها .. فإن الإدارة و الآخرون يعلمون بذلك ... بصورة ما ..
    و لكنهم سوف يكون الأثر أبلغ عندما يسمعونها من دارفوري يشير الي تعدي حكومة كان من المفترض أن تحمي مواطنيها .. لا أن تقتلهم ..
    نحن أهل الضحايا إن لم نتحرك .. فمن يفعل؟ .. من؟
                  

05-11-2010, 07:19 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    أعضاء لجنة العلاقات الخارجية بمجلس الشيوخ :


    ء
    Charman : John F. Kerry
    Ranking Member: Richard G. Lugar

    Committee Members
    Majority
    Christopher J. Dodd
    Russell D. Feingold
    Barbara Boxer
    Robert Menendez
    Benjamin L. Cardin
    Robert P. Casey Jr.
    Jim Webb
    Jeanne Shaheen
    Edward E. Kaufman
    Kirsten E. Gillibrand
    Minority
    Bob Corker
    Johnny Isakson
    James E. Risch
    Jim DeMint
    John Barrasso
    Roger F. Wicker
    James M. Inhofe
    ء



    علي الأخوة و الأخوات الإتصال بمكاتب هؤلاء السناتورات (حسب مناطقهم) و حثهم علي مساءلة الجنرال قريشن علي تقصيره في أداء أبسط واجباته عندما تقاعس عن فعل شئ لحماية المدنيين بدارفور و لم يلاحق حكومة البشير بالمحاسبة ...

    السناتور باربرا بوكسر هي من كاليفورنيا .. و قد سلمناها خطاب فيه المواضيع المهمة لمساءلة قريشن:


    May 11, 2010


    The Honorable Barbara Boxer
    United States Senate
    112 Hart Building
    Washington, DC 20510

    RE: SCFR Hearing, “SUDAN: A CRITICAL MOMENT FOR THE CPA, DARFUR AND THE REGION”
    Wednesday, May 12, 2010

    Dear Senator Boxer:

    The undersigned organizations and individuals representing thousands of Californians would like to thank you for your leadership in authoring the “Dear Colleague” letter to President Obama urging him to recognize the Armenian genocide.

    We hope that you will attend the above-referenced hearing and respectfully request that you question General Gration regarding implementation of the U.S. Sudan policy. As you know, Sudan is once again at a critical moment. We write to you today with extreme concern for the deteriorating situation in Sudan and for the manner in which the U.S. Sudan policy has been implemented to date. We acknowledge and very much appreciate your longstanding advocacy on behalf of the Sudanese people and hope that you will continue supporting the millions who continue to suffer.

    We offer the following questions of General Gration for your consideration:
    1. What are you doing to hold President al-Bashir and any other responsible parties accountable for the failures to make “verifiable changes on the ground”, as the Administration indicated it would when the U.S. Sudan policy was announced?

    Such failures include national elections that were neither free nor fair; laws guaranteeing freedom of speech, the press and assembly required by the Comprehensive Peace Agreement were not enacted; violations of the U.N. arms embargo continue; and aerial bombings of Darfuri civilians by the Government of Sudan have occurred since January 2010, killing at least hundreds and displacing tens of thousands.

    2. What steps are you taking to ensure that when the International Criminal Court (ICC) rules on the charge of genocide against President al-Bashir that no harm is done to Sudanese civilians as a consequence?

    When the ICC issued arrest warrants for al-Bashir on March 4, 2009, he expelled 13 humanitarian aid agencies and 3 Sudanese NGOs from Northern Sudan. The services provided prior to that date, inadequate as they were, have not been fully restored. The suffering of the Sudanese people must not be exacerbated when the ICC rules on the genocide charge.

    3. Given the necessity of the January 2011 referenda to occur on schedule and credibly, what is your plan for ensuring that the specific required benchmarks are met?

    Such key benchmarks include: rapid and mutually agreed-upon formation of the Southern Sudan Referendum Commission; progress toward the full demarcation of the North-South border; no use of direct or proxy violence in an effort to derail the referendum; no actions that subvert the will of the people in casting their votes freely; and neither party negotiating in such a way that makes direct North-South violence more likely.

    4. What steps are you taking to ensure that attacks on civilians in all regions of Sudan stop and that UNAMID and humanitarian organizations are granted access to regions and camps in Darfur affected by violence and “non-essential” services, such as medical care and counseling for victims of gender-based violence, are restored?

    UN Secretary General Ban Ki-moon has rebuked the Sudanese government for denying UNAMID and humanitarian organizations access to sites of recent fighting and IDP camps. Your office continues not to acknowledge publicly appeals by Physicians for Human Rights and numerous other NGOs to restore such “non-essential” services. The absence of these services result in lost lives and other grievous permanent harms to the victims, their families, and their society. In addition, attacks in Southern Sudan against civilians (on the rise since 2009) continue without consequence to the perpetrators.

    5. When will the next “Deputies review” of the U.S. Sudan policy take place and when will the members of this Committee be briefed on the outcome?

    The Sudan policy requires a quarterly review of its implementation at the Deputy Secretaries level. The January 2010 review was incomplete; no results were ever provided. The next review, if on schedule, should have occurred in late April.

    We thank you in advance for your participation in the hearing on Wednesday and for your continuing concern for Sudan.
    Very truly yours,









    ء

    (عدل بواسطة Mohamed Suleiman on 05-11-2010, 07:21 AM)
    (عدل بواسطة Mohamed Suleiman on 05-11-2010, 07:24 AM)

                  

05-11-2010, 10:14 AM

منبر دارفور الديمقراطي

تاريخ التسجيل: 08-12-2009
مجموع المشاركات: 258

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    الي الامام
                  

05-11-2010, 11:07 AM

تاج الدين عبدالله آدم
<aتاج الدين عبدالله آدم
تاريخ التسجيل: 01-18-2007
مجموع المشاركات: 1591

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: منبر دارفور الديمقراطي)

    الاخ العزيز محمد سليمان لك التحية..

    هذه اخبار سارة، لابد من الضغط علي هذا المبعوث الامريكي صديق نظام القتل والابادة....فالصمت قاتل.

    اخبرني احد القادة الميدانيين هذا الصباح بان الطائرات الحكومية تتجنب مواقعهم وتستهدف عمدا اماكن تجمعات المواطنيين ومصادر المياة والبهائم في مناظر قتل بشعة تختلط فيها دماء البشر بدماء الحيوان. هذه هي اعمال اصدقاء قريشن ح: البشير وغوش ونافع وغازي وطه والبقية من قائمة الاشرار. غرايشن هو من قال بملء فيه لاحد اصدقائه الغربيين قبل الانتخابات if the level of violnece reduced in Darfur to 8 or 9 deaths per day, that will be fine ... هذا الرجل اراه شريك اساسي في اعمال القتل التي تجري اليوم بدارفور لانه لا يريد اغضاب اصدقائه في الخرطوم ولو بتصريح مخجل لابداء القلق حول مايجري.
                  

05-11-2010, 06:00 PM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: تاج الدين عبدالله آدم)

    الأخ العزيز تاج الدين عبدالله
    لك التحية و الإحترام

    Quote:
    هذه اخبار سارة، لابد من الضغط علي هذا المبعوث الامريكي صديق نظام القتل والابادة....فالصمت قاتل.

    اخبرني احد القادة الميدانيين هذا الصباح بان الطائرات الحكومية تتجنب مواقعهم وتستهدف عمدا اماكن تجمعات المواطنيين ومصادر المياة والبهائم في مناظر قتل بشعة تختلط فيها دماء البشر بدماء الحيوان. هذه هي اعمال اصدقاء قريشن ح: البشير وغوش ونافع وغازي وطه والبقية من قائمة الاشرار. غرايشن هو من قال بملء فيه لاحد اصدقائه الغربيين قبل الانتخابات if the level of violnece reduced in Darfur to 8 or 9 deaths per day, that will be fine ... هذا الرجل اراه شريك اساسي في اعمال القتل التي تجري اليوم بدارفور لانه لا يريد اغضاب اصدقائه في الخرطوم ولو بتصريح مخجل لابداء القلق حول مايجري.


    هذا المبعوث يريد أن يجمد قضية دارفور بأي حال من الاحوال .... لكننا نقول له و في وجهه .. لا كبيرة .... فالقضية أكبر منك و من البشير و من نظامه الدموي
    قريشن يريد أن يجرد الحركات المسلحة الدارفورية من أسلحتها ... ليبقي أهل دارفور كلهم أهدافا سهلة للطيران الحكومي و الجنجويد ...
    لكن لتعلم هذه الحركات أن تجريدها من أسلحتها تحت أي مسمي أو دريعة أو إتفاقيات وهمية .. هو تحويلها الي كيانات ميتة و قطائع عطالة تستجدي التوظيف من قاتل أهليهم ... من البشير المجرم المطارد و نافع اللئيم .. و بقية شذاذ الآفاق ..
                  

05-11-2010, 05:51 PM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: منبر دارفور الديمقراطي)

    شكرا يا منبر دارفور الديموقراطي علي كل مجهوداتكم من أجل دارفور آمن ينعم بالسلم .
                  

05-11-2010, 07:53 PM

Deng
<aDeng
تاريخ التسجيل: 11-28-2002
مجموع المشاركات: 52568

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    الأخ محمد سليمان.

    أنا لسه متواجد في واشنطن. أكيد ح أحضر.
                  

05-11-2010, 08:07 PM

Gafar Bashir
<aGafar Bashir
تاريخ التسجيل: 05-02-2005
مجموع المشاركات: 7220

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Deng)

    Quote: أبناء دارفور و بنات دارفور بالذات
    لأن أهلهم هم من يقصفون و بالواضح بعد الإنتخابات ..


    كل السودانيين الشرفاء مدعوون يا محمد سليمان ... لأن أهلهم يقصفون (بغض النظر عن قناعاتك)
    كما أنه في الخارج صعب علي الاخرين التمييز بين من هو دارفوري او غير ذلك ....

    بالتوفيق
                  

05-11-2010, 11:19 PM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Gafar Bashir)

    الأستاذ جعفر بشير
    لك التحية و الإحترام
    Quote:
    كل السودانيين الشرفاء مدعوون يا محمد سليمان ... لأن أهلهم يقصفون (بغض النظر عن قناعاتك)
    كما أنه في الخارج صعب علي الاخرين التمييز بين من هو دارفوري او غير ذلك ....

    بالتوفيق


    نعم ... كل الشرفاء السودانيين مدعوون ... لكنني و بصفة خاصة عنيت الدارفوريين لأن هؤلاء هم تحديدا أهلهم الآن تحت القصف و الذي لم يتوقف منذ ثمانية أعوام .. و في الخارج يميزون بين من نادي بتسليم المجرم البشير الي لاهاي لإرتكابه لجرائم شبيهة لما هي جارية اليوم .. و بين زعماء و قادة سياسيين لهم وزن يحولون دون تسليم البشير للعدالة لأنه و كما قالوها علنا : البشير جلدنا و ما بنجر فوقوا الشوك !!!
    أنا أعتقد جازما يا أستاذ جعفر بشير أنه لو كان هناك موقفا أخلاقيا قويا من الزعماء السياسيين بالسودان ضد جرائم دارفور .. لما إستمر البشير في قصفه للقري و الآبار و قتل القرويين حتي الآن مايو 2010 !!
                  

05-11-2010, 11:08 PM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Deng)

    الأخ العزيز دينق
    لك التحية و الإحترام
    Quote:
    الأخ محمد سليمان.

    أنا لسه متواجد في واشنطن. أكيد ح أحضر.


    بالله يا دينق كونوا شهود علي زنقة هذا الرجل الذي ذهب قبل أيام الي الفاشر و لم يلتقي بدارفوريين .... و هبطت طائرته في مطار الفاشر بينما طائرات الانتونوف و الميج تقلع محملة بالقنابل لتقصف حول الفاشر .. آبار في قلاب و مناطق أخري ...
    قريشن قبل أسابيع إشتكي في ندوة أن الناس في أمريكا تواجهه بعدائية شخصية ... و إعترف أن هناك صراعا في داخل إدارة أوباما بخصوص سياساته في السودان .. و قال في نبرة حزينة أن يوم 18 مارس مر و لم يقل له أحد شكرا لمجهوداتك في السودان .. و قال يوم 18 مارس هو عيد تعييني كمبعوث خاص للسودان ..
    شكرا؟؟ ... لشنو؟؟!!
                  

05-12-2010, 00:31 AM

Elbagir Osman
<aElbagir Osman
تاريخ التسجيل: 07-22-2003
مجموع المشاركات: 21469

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    عليكم بالمعلومات الموثقة

    قوائم أسماء الضحايا

    تواريخ وتفاصيل الغارات

    أطبعوها في أوراق صغيرة ووزعوها


    حضروا لافتات وتظاهرة أمام المبني

    حددوا شعارات واضحة

    ..

    هل حقا أعطى قرشن ضوءاًً أخضر للقصف

    لتليين موقف المفاوضين الدارفوريين؟



    الباقر موسى
                  

05-12-2010, 08:16 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Elbagir Osman)

    Quote:

    عليكم بالمعلومات الموثقة

    قوائم أسماء الضحايا

    تواريخ وتفاصيل الغارات

    أطبعوها في أوراق صغيرة ووزعوها


    حضروا لافتات وتظاهرة أمام المبني

    حددوا شعارات واضحة

    ..

    هل حقا أعطى قرشن ضوءاًً أخضر للقصف

    لتليين موقف المفاوضين الدارفوريين؟



    الباقر موسى


    نصيحة غالية لمن ينتصح

    شكرا الأخ المحترم الباقر موسي
                  

05-13-2010, 03:49 AM

Deng
<aDeng
تاريخ التسجيل: 11-28-2002
مجموع المشاركات: 52568

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    كلمة المبعوث الخاص للسودان اليوم أمام لجنة العلاقات الدولية بمجلس الشيوخ.Sudan Updates:

    A Critical Moment For The CPA, Darfur and the Region Wed, 12 May 2010 16:33:38 -0500

    A Critical Moment For The CPA, Darfur and the Region Scott Gration Special Envoy to Sudan Testimony before the Senate Foreign Relations Committee Washington, DC May 12, 2010


    Chairman Kerry, Members of the Senate Foreign Relations Committee: I am honored by the opportunity to discuss with you today the situation in Sudan and the important challenges that lie ahead. As you noted in your invitation to testify, the coming months clearly bring a series of critical decision points for policymakers in Khartoum, Juba, neighboring capitals, and here in Washington as well. I will focus my remarks today primarily on the road to the referenda in January 2011, the post-2011 planning and capacity-building that need to continue at an accelerated pace, and issues of peace, accountability, and security for Darfur.Prior to January 2011 there are a number of tasks to be undertaken in a short time period. The United States and the international community in general must be prepared to assist the parties in this endeavor to help maintain peace and stability in Sudan and the region. Before we look ahead, though, it’s important to take a moment to take stock of some of the most important recent developments. Chad and Sudan have made notable progress in their bilateral relationship, moving toward stopping the long-running proxy war among rebels from both states and ending support to the rebels, deploying a joint border monitoring force, and opening the border between the two countries on April 14. Peace talks under the auspices of the UN and African Union in Doha have resulted in unification of some Darfur rebels into two groups and involved civil society in preparations for negotiations. However, the Darfur rebel leader with the most popular support among the Fur, Abdul Wahid, has refused to participate in the talks. The Justice and Equality Movement – the most militarily significant rebel group in Darfur – last week suspended its participation in the talks amid new reports of clashes with government forces in Darfur. In April, Sudan held its first multiparty elections in 24 years in a largely peaceful manner. We share the serious concerns expressed by the Carter Center, the European Union, and other organizations that undertook election observation missions about widespread logistical and administrative challenges and procedural irregularities, restrictions on civil liberties, some cases of fraud, harassment by military and security services, and that the ongoing conflict in Darfur did not permit an environment conducive to elections. We also have concerns about the tabulation process. As these observation missions have also noted, the elections failed to meet international standards. There were some positive outcomes from these elections, in addition to fulfilling a Comprehensive Peace Agreement (CPA) milestone. Dozens of registered parties and thousands of candidates participated, and over 10 million votes were cast, according to the National Elections Commission. The elections period also saw renewed engagement by civil society groups and increased civic participation among the populace.We cannot ignore the challenges that continue to exist, and there is daunting work ahead. There are less than eight months remaining until the referenda. Before those votes take place, there are important issues in the CPA that must be resolved, including:North/ South Border Demarcation: Earlier this year the parties approved a report detailing undisputed areas of the North/South border, but they need to agree on remaining disputed areas and urgently begin demarcation. Southern Sudan Referendum Preparations: The parties must finalize composition of the Southern Sudan Referendum Commission, to be approved by the newly-formed National Assembly, and these bodies must immediately create plans to undertake voter registration and develop voting procedures within a very tight timeline. Abyei Referendum Preparations: In addition to finalizing the composition of the Abyei Referendum Commission that must create similar plans, the parties must also resolve sensitive questions around who is eligible to vote in Abyei. The Abyei boundary must also be demarcated. Popular Consultations for Southern Kordofan and Blue Nile: Technical committees have begun planning, but commissions to be created from newly-elected state assemblies will undertake the actual consultations. Postponed state-level elections in Southern Kordofan must first take place before this state’s commission can be formed.The above issues are complex and it is clear that time is limited. The NCP and SPLM must work together in an atmosphere of open dialogue and trust, consulting with other Sudanese stakeholders as necessary to ensure broad support. These CPA issues recently took a back seat to electoral preparations, but now the parties must refocus and intensify their implementation efforts. Both the government in Khartoum and the Government of Southern Sudan are in the process of reallocating positions based on electoral results. In the coming weeks following the elections, they will need to quickly appoint credible ministries and institutions that are able to gather support for the tough decisions that lay ahead.As we look to the referenda, which are stipulated by the CPA and enshrined in the Interim Constitution of Sudan, we have carefully considered possible scenarios for which the international community should be prepared. The scenario we’d like to see is outlined in the CPA: credible and peaceful referenda are undertaken during which Southern Sudanese choose unity or secession, and the people of Abyei choose whether to remain with the North or join the South. In this scenario the outcomes are respected by the National Congress Party (NCP), the Sudan People’s Liberation Movement (SPLM), other political parties and Sudanese citizens, as well as the international community, including those who signed on to the CPA as witnesses and supporters of implementation of the CPA in 2005. We must also be prepared to respond to less favorable scenarios.We are mindful that the end of the Interim Period will change the relationship between the north and south, regardless of the outcome of the two referenda. We continue to strongly encourage the parties to formalize a framework for negotiations on post-CPA issues. The critical issues for agreement will include: citizenship, management of natural resources such as oil and water, the status of trans-boundary migratory populations, security arrangements, and assets and liabilities. Agreement on such issues is necessary both to inform the choices of voters and to ensure a smooth post-2011 transition. We are committed to helping mobilize and coordinate international efforts underway to assist the parties with these negotiations. We must be prepared to invest substantial political and diplomatic energy, as well as technical assistance, to ensure that political will is fostered and agreements are not only reached but also implemented. Only with sustainable arrangements will the parties be able to navigate the many hurdles coming in 2011 and beyond.Whether or not Southern Sudan becomes independent in July 2011, and regardless of whether it includes Abyei or not, the Government of Southern Sudan will require effective leadership as well as strengthened capacity to undertake effective and accountable governance, provide security, and deliver services to its citizenry. A robust, concerted international effort will be required to assist in this capacity-building effort.In order to assist in building up the capacity of Southern Sudan, we are undertaking a "Juba Diplomatic Expansion" to include staffing and material assistance on the ground in Sudan to support USG foreign policy objectives. Operating under Chief of Mission authority, staff from the Coordinator for Reconstruction and Stabilization (S/CRS) and the Civilian Response Corps (CRC) will provide support to Consulate General Juba and complement USAID’s robust presence in the run-up to and following Southern Sudan’s January 2011 referendum. Staff is assisting in strategic and contingency planning, program oversight, and technical assistance, both in Washington and in the field.In keeping with President Obama’s emphasis on multilateral efforts in Sudan, we are working closely with our partners in the international community through the Troika, Contact Group, and "E6" group of envoys. We have an ongoing dialogue with key regional organizations and states, including the African Union, European Union, Arab League, Sudan’s nine neighboring states, China, Russia, and others. We also regularly engage with the United Nations on UN missions in Sudan. With substantial U.S. input, the Security Council recently renewed the mandate of the UNMIS peacekeeping mission, emphasizing the need for the mission to continue its support to the CPA parties to implement all aspects of the CPA, and requesting that UNMIS be prepared to assist the parties in the referenda process. Promising new leadership on both Sudan peacekeeping missions bodes well for future mission operations. The parties have much to do in the final phase of Sudan’s Interim Period and it is our sincere hope that strong international engagement will further bolster these efforts.While much attention will be focused on the North-South process over the next year, we continue to work on Darfur and the many important unresolved issues there. A definitive end to conflict, gross human rights abuses, and genocide in Darfur remains a key strategic objective, as made clear in the U.S. Strategy on Sudan. Violence continues in and there are credible reports of continued aerial bombardments by the Government of Sudan. This is unconscionable and we have called on the government to immediately renew its ceasefire.Following progress in Chad-Sudan relations earlier this year, the Darfur peace talks in Doha saw positive progress with the signing of two framework agreements between the Government of Sudan and Darfur rebels in February and March. We are concerned about the Justice and Equality Movement’s decision to leave the peace talks and are encouraging them to return to the negotiating table The UN and African Union are now working hard to include the voices of civil society representatives in the process, implement a ceasefire on the ground, and enter into meaningful and productive political negotiations between the parties.While issues such as ceasefires, power sharing, and wealth sharing can be addressed at a high level in Doha, we need to think more creatively about how to bring the people of Darfur into local conversations about compensation, land tenure, and rebuilding their communities. Additionally, as stated in the U.S. Strategy on Sudan, accountability for genocide and atrocities is necessary for reconciliation and lasting peace. In addition to supporting international efforts to bring those responsible for genocide and war crimes in Darfur to justice, we are consulting closely with our international partners and Darfuri civil society on ways to strengthen locally-owned accountability and reconciliation mechanisms in light of the recommendations made by the African Union High Level Panel on Darfur led by former South African President Thabo Mbeki.Local peacebuilding, rule of law, and reconciliation activities must be revived and strengthened. We should not wait for a negotiated political settlement to begin improving the lives of Darfuris. For instance, we are supporting the role of women in peacebuilding and working on the imperative of reducing gender-based violence in Sudan. One of the Administration' s highest priorities for Darfur is to improve security so that the people on the ground who have suffered so greatly can see a tangible improvement in their living conditions. We continue to work closely with UNAMID and relevant stakeholders to enhance protection of civilians, expand humanitarian space for the delivery of life-saving assistance, and consolidate gains in stable areas to prepare for the voluntary return of people to their homes. This is not an easy process, but it’s one international donors must undertake with great urgency.We are also working with our international partners to improve access for UNAMID and humanitarian workers to areas still affected by fighting between government and rebel forces, such as Jebel Marra and Jebel Moon, as well as inter-tribal fighting, especially in South Darfur. We are also working with the UN and other key partners on a plan to provide increased security in the triangle that is formed by El Fasher, Nyala and El Geneina, where up to half the population of Darfur lives. In the long term, it is imperative to address the underlying causes of conflict, including disputes over land and water resources. This will require the cooperation of the Government of Sudan, vigorous diplomacy by the United States, and sustained support from the international community.Thank you and I look forward to your questions.
                  

05-13-2010, 04:11 AM

Deng
<aDeng
تاريخ التسجيل: 11-28-2002
مجموع المشاركات: 52568

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Deng)

    U.S. Senate Committee on Foreign Relations

    Chairman John F. Kerry

    Opening Statement For Hearing on Sudan

    May 12, 2010

    Chairman Kerry: “This is truly a critical moment for Sudan”
    WASHINGTON, D.C. –Senate Foreign Relations Committee Chairman John Kerry (D-MA) today chaired a hearing to explore U.S. policy toward Sudan, the comprehensive peace agreement, and the crisis in Darfur.
    Full text of Chairman Kerry’s opening statement as prepared is below:
    Thank you all for coming. We’re pleased to welcome a familiar face back to the Committee. General Scott Gration, the President’s Special Envoy for Sudan, is just back from travels to East Africa. He joins us this morning to discuss what is truly a critical moment for Sudan.
    Many emergencies come with little warning. But in Sudan today, we have not only a map of the fault lines, but a ti####ble for the tectonic shifts ahead. In January 2011, the people of Southern Sudan are scheduled to vote in a referendum on independence. Every credible poll predicts that the outcome will be a vote for separation. Multiple experts also tell us that if the referendum does not take place on time, then the renewal of a war that claimed 2 million lives becomes tragically likely.
    Far less certain is how to find a peaceful path forward. Southern Sudan is not preordained as a failed state, but its fragility is clear. And neither the modalities for peaceful separation nor the mechanisms for successful governance currently exist.
    We all understand the stakes. According to Director of National Intelligence Dennis Blair, while a number of countries in Asia and Africa are at significant risk of a new outbreak of mass killing over the next five years, Southern Sudan is the place where ―a new mass killing or genocide is most likely to occur.‖
    The implications of Sudan’s instability do not end at its borders. Countries dependent on the Nile’s waters or anxious about their own separatist movements have concerns. Southern Sudan’s neighbors worry about an exodus of refugees. And the Lord’s Resistance Army continues to wreak havoc across Southern Sudan, the Democratic Republic of Congo, and the Central African Republic.
    The 2005 Comprehensive Peace Agreement was intended to create a different future. The larger peace crafted by that agreement has held, but hopes for democratic transformation – an ambitious goal for just five years – have gone unfulfilled. Last month, Sudan held its first national elections in a quarter century, as called for under the CPA. The Sudan People's Liberation Movement and the other opposition parties ultimately boycotted the elections in the North, citing intimidation, voter fraud, and other acts. The White House and most independent observers described the process as seriously flawed from beginning to end.
    Today we want to understand the significance of the balloting, but we also need to look at the larger picture of Sudan’s challenges.
    That includes Darfur, where the current deadlock leaves many people in camps trapped in what our top diplomat in Sudan described to me as ―miserable stasis.‖ Others in areas such as Jebel Marra are exposed to renewed fighting with Khartoum’s old tactics causing new waves of anguish, civilian casualties, and displacement.
    While the CPA provides a ti####ble for North and South, there is no clear agenda for a peace agreement in Darfur. For those in the camps, seven years after the onset of the genocide, the questions remain the same: land, security, justice and compensation. We must find a way for their voices to be heard—and we need to empower Darfur’s civil society, not simply its armed men.
    We must also ensure continued humanitarian assistance to the millions of people in need in Darfur, including vital protection programs that were lost when Khartoum expelled 13 aid groups in March 2009. And we should explore whether simultaneous early recovery activities can be pursued in tandem with humanitarian aid to make lives better for Darfur’s long suffering people.
    With a ti####ble for one potential calamity laid out before us, and an ongoing crisis still playing out in Darfur, this is the moment for contingency planning, ensuring that we have the resources in place to respond to events, and working proactively with the Sudanese North and South, the UN, Sudan's neighbors and other partners to prevent the worst from coming to pass. Given Dennis Blair’s warning, the stakes are clear. And our window to help the Sudanese people find a peaceful solution is rapidly closing.
    It’s time for Congress to reengage on Sudan. As the CPA nears its final act, I am developing legislation to help shape our Sudan policy and ensure that our policies maximize the chances of peace. The bill will seek to re-frame U.S. assistance; prepare for the potential changes that may come; accelerate contingency planning; send important signals to Khartoum, Juba, and other partners; and build U.S. diplomatic and development capacity to address what may become a very difficult season in the life of Africa’s largest country. I look forward to working with the Administration and with my colleagues here today to lay the groundwork for meeting the complex and pressing challenge we face.
    Our sole witness this morning is General Scott Gration, the President's Special Envoy to Sudan. Given the regional stakes, we would have welcomed another witness from the State Department to share a broader perspective. But we do appreciate USAID’s willingness to contribute to this discussion and provide a written statement, and we welcome General Gration.
                  

05-13-2010, 04:13 AM

Deng
<aDeng
تاريخ التسجيل: 11-28-2002
مجموع المشاركات: 52568

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Deng)

    ######## Lugar

    U.S. Senator for Indiana

    Date: 05/12/2010 • http://lugar.senate.gov

    Andy Fisher • 202-224-2079 • [email protected]

    Opening Statement for Sudan Hearing

    U.S. Senate Foreign Relations Committee Ranking Member ######## Lugar made the following statement at today’s hearing.
    I join Chairman Kerry in welcoming General Gration back to the Foreign Relations Committee.
    The United States has long been invested in helping to stabilize war-torn Sudan. We have been engaged in this problem because it has national security implications and because we have a moral interest in working to prevent humanitarian disasters and genocide. Sudan has been fractured by economic and power-sharing disputes between ethnic groups, as well as relentless violence upon civilians. Conditions there brought a United States declaration of ongoing genocide and an International Criminal Court indictment of President al Bashir.
    The death toll of the North-South conflict, and the graphic scorched earth strategy in Darfur also elicited remarkable grass roots activism in the United States. Along with like-minded nations, we have achieved some success in preventing military escalation and protecting millions of people at risk in Darfur and the South. But a peace agreement in Darfur is distant and is clouded by uncertainty surrounding the outcome of the Comprehensive Peace Agreement process. Failure of the peace agreement between North and South could have catastrophic consequences for all of Sudan.
    In testimony earlier this year, Admiral Dennis Blair, the Director of National Intelligence, said that “a number of countries in Africa and Asia are at significant risk for a new outbreak of mass killing. Among these countries, a new mass killing or genocide is most likely to occur in southern Sudan.” Admiral Blair’s stark assessment was prompted by evidence that the parties are moving toward conflict rather than establishing the foundation for a sustainable peace.
    Each side is arming itself with far more lethal equipment than was deployed during the North-South civil war. This weaponry is being purchased with the income from oil that has flowed to both sides since the Comprehensive Peace Agreement was signed. These military expenditures have come at the expense of basic services and infrastructure for the people of Sudan. Rather than conclude agreements on wealth sharing or the demarcation of borders, as called for in the peace agreement, Khartoum and Juba appear to be consolidating their ability to contest oil-producing areas along the proposed border. Neighboring countries have begun to organize their military postures for potential instability on their borders with Sudan.
    Most observers agree that South Sudan is poorly equipped to govern its territory and lacks capacity to provide for its inhabitants. International capacity building efforts, including training security forces and building a functioning capital city in Juba, are ongoing, but insufficient. Moreover, during the last twelve months, violence between ethnic groups in South Sudan has reportedly killed 3,000 people and displaced more than 400,000.
    As international attention to the North-South conflict increases, Darfur risks being relegated to a lesser priority. This may suit the Khartoum regime and its proxies, as well as the myriad criminal elements
    operating in the Darfur region. Consequently, international vigilance towards Darfur should be heightened.
    Although the mortality rate across Darfur has dropped, some three million people remain displaced and at risk. Through U.S. efforts, several expelled aid agencies have been able to return to Darfur, but the safety net for Darfur’s displaced millions remains tenuous. The United Nations hybrid peacekeeping mission with the African Union continues to lack adequate helicopter support to respond to threats to civilians across vast distances.
    Given these complex circumstances, U.S. efforts related to Sudan must be fully resourced, and the Administration must be speaking with one voice. Last July, during General Gration’s testimony before our Committee, he identified several staffing needs. I look forward to hearing from him today about whether these needs have been met and whether any additional resources are required for this problem. I also look forward to his assessments of the prospects for negotiations, as well as U.S. options in the event of escalating conflict.
    I thank the Chairman for holding this hearing.
                  

05-13-2010, 04:16 AM

jini
<ajini
تاريخ التسجيل: 02-05-2002
مجموع المشاركات: 30720

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Deng)

    Quote: فموت أهل دارفور بطائرات البشير قبل و بعد الغنتخابات .. و صمت قريشن المريب .... و إنتخابات لا نزيهة و لا حرة .... و تصريحات قريشن
    و العنف بالجنوب .. مهما كانت الأسباب ... و صمت قريشن .... و أشياء كثر ...
    لكن ... علي السودانيين عامة بمنطقة واشنطن الكبري و بالأخص الدارفوريين ... عليهم بالتواجد و تسجيل حضور مكثف غاضب ...

    يا محمد سليمان متى كانت امريكا نصيرة للضعفاء!
    قريشن صمته ليس مريبا وانما تآمريا ولصالح امريكا فقط!
    الامريكان يا محمد سليمان و وقفوا مع البشير المطلوب وزوروا له الانتخابات لضمان انجاز الاستفتاء الدى سيكون نتيجته الانفصال ثم ييليه تحريك ملف دارفور مرة اخرى!
    امريكا التى تعيد ملف دارفور للتأزيم مرة اخرى بالتغاضى عن القصف الجوى وعدم الممانعة والاعتراض على ملاحقة دكتور خليل بواسطة الانتربول!
    هده سياسة اوباما وليس قريشن الادارة الامريكية لا تعمل على طريقة النافع وعلى عثمان!
    الامريكان سيسكتوا على مجازر دارفور حتى بعد ستة اشهر على الانفصال ومن ثم يعود ملف دارفور للصدارة فى نشرات الفضائية!
    صراع الصين وامريكا على المواد الخام صراع جيوبولتيكى ستدفع ثمنه القارة الافريقية باسرها!
    فوز البشير بالانتخابات بمساعدة امريكا لا يختلف عن تامين تنقلات البشير خارجيا من والى السودان بمساعدة سرب من طائرات سلاح الجو الامريكى!
    اوكامبو لم ياتى دوره فدوره سيأتى بعد الانفصال!
    جنى

    (عدل بواسطة jini on 05-14-2010, 04:38 PM)

                  

05-13-2010, 05:21 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: jini)

    الأخ جني
    لك التحية و الإحترام
    Quote:
    هده سياسة اوباما وليس قريشن الادارة الامريكية لا تعمل على طريقة النافع وعلى عثمان!


    لا .. هذه ليست سياسة أوباما .... بل ضعف أوباما .. و قريشن إستغل ذلك الضعف ...
    فأوباما يواجه إنتقادات لاذعة داخل و خارج إدارته لعدم حسمه للأمور ... و يكفي أنه الآن في قطيعة مع حليف أمريكا الإستراتيجي .. إسرائيل ..
    قريشن هذا و بعضمة لسانه يشتكي العزلة بسبب سياسته تجاه السودان .. عزلة وصلت حد الخصام .. بل الشجار كما قالها بالغنجليزية Fighting داخل إدارة أوباما ... إستمع الي المقطع الأخير من هذا الشريط و أستمع الي قريشن و هو يشتكي كم هو صار معزولا .. و يقول بنبرة حزينة أنه بمناسبة مرور عام علي توليه منصبه لم يجد أحدا ليقول له شكرا ....
    إستمع الي الشريط من 1:29 الي النهاية .... لتسمع إعترافه أن سياسته فيها الكثير من الأخطاء .. we are screwing up:

    http://www.youtube.com/watch?v=rmXnsir_xas




    x

    (عدل بواسطة Mohamed Suleiman on 05-13-2010, 05:52 AM)

                  

05-13-2010, 04:21 AM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Deng)

    الأخ العزيز دينق
    لك التحية و الإحترام

    للأسف لم ينقل الإستجواب علي الإنترنت (كما في السابق) , ربما يكون هناك تسجيل له قريبا.
    كلام قريشن هو نفس كلامه .. و سرعان ما تم نشره في موقع وزارة الخارجية ..
    لكننا كنا نود أن نري و نسمع الإستجواب نفسه و نتعرف علي النقاط التي ركزت عليها لجنة الشيوخ ...
    في بريد إلكتروني قرأت أن اللجنة ضغطت علي ضرورة مشاركة وزيرة الخارجية هيلاري و السفيرة رايس مشاركة فعالة في سياسة الولايات المتحدة تجاه السودان .. و هذا ما أمّن عليه رئيس اللجنة جون كيري بل نادي بضرورة مشاركة مجلس الشيوخ ( السينيت) بصورة لصيقة في السياسة الموجهة للسودان (مفاجأة لأن كيري كانت مواقفه ضبابية و مجاملة لقريشن ).
    أيضا أكد السناتور ويكر علي أنه لا يمكن تطبيع العلاقات مع السودان و علي رأسه رئيس مطلوب لدي المحكمة الجنائية الدولية بتهم إرتكاب جرائم حرب و جرائم ضد الإنسانية. و كان ويكر يعلق علي نقطة طالب فيها قريشن بإمكانية إنفراج علي العلاقات مع السودان تؤدي الي التطبيع في حالة تطبيق إتفاقية السلام الشامل و إحلال السلام في دارفور.
                  

05-13-2010, 04:06 PM

ابراهيم على ابراهيم المحامى

تاريخ التسجيل: 04-19-2011
مجموع المشاركات: 126

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: Mohamed Suleiman)

    الاخ محمد سليمان
    تحية وود

    للاسف ان السيد غريشون يؤكد كل مرة اسمعه فيها انه قد وضع قضية دارفور
    رهينة لحين الانتهاء من الاستفتاء
    وهذا فعلا يدعو للحيرة اذ كيف لا تستطيع امريكا تقديم الدعم على مسرحين في قت واحد
    اقوال غريشون بالامس تؤكد انه قام بتجميد قضية دارفور لمدة سبعة اشهر على الاقل

    بالنسبة للاحداث الاخيرة قال الاتي:

    (( بالنسبة لدارفور قال كنا نأمل في الوصول إلى اتفاق نهائي لوقف إطلاق النار وهذا لم يحدث. كما أشار إلى المعارك العسكرية التي تحدث هذه الأيام بين حركة العدل والمساواة وحكومة السودان قائلا أن هناك اتفاق تم بين الطرفين لتمركز قوات العدل والمساواة حول جبل مون، ولكن هذه القوات تحركت شرقي دارفور مما اضطر القوات الحكومية لمهاجمتها.

    * الجديد الذي قاله غريشون عن الاستفتاء ان قيادة الحركة الشعبية طلبت منه ان تجري الاستفتاء في شهر ديسمبر 2010
    بدلا من يناير وذلك بحجة ان العملية تاخذ وقتا طويلا ، على ان تعلن النتائج في شهر يناير 2011
                  

05-13-2010, 05:22 PM

عبد الملك يوسف الملك

تاريخ التسجيل: 01-07-2010
مجموع المشاركات: 1044

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: ابراهيم على ابراهيم المحامى)

    Quote: يا محمد سليمان متى كانت امريكا نصيرة للضعفاء!
    قريشن صمته ليس مريبا وانما تآمريا ولصالح امريكا فقط!
    الامريكان يا محمد سليمان و وقفوا مع البشير المطلوب وزوروا له الانتخابات لضمان انجاز الاستفتاء الدى سيكون نتيجته الانفصال ثم ييليه تحريك ملف دارفور مرة اخرى!
    امريكا التى تعيد ملف دارفور للتأزيم مرة اخرى بالتغاضى عن القصف الجوى وعدم الممانعة والاعتراض على ملاحقة دكتور خليل بواسطة الانتربول!


    اذن ياجني الامريكان مستهدفون للبشير ليس لمصلحة ومناصرة الضعفاء
    ولكن لاسباب
    غائبة عن الكثيرين
    امريكا تحمي انظمة ديكتاتورية لاتعرف الراي الاخر
    وتسفح الدمع على الحريات في بلاد اخرى
    لماذا السودان ،، كل هذا الاهتمام
    كل هذه المقاطعة ،،، كل هذا الزخم الاعلامي
    الأن امريكا نصيرة الضعفاء؟؟!!
                  

05-13-2010, 05:50 PM

ابراهيم على ابراهيم المحامى

تاريخ التسجيل: 04-19-2011
مجموع المشاركات: 126

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: عبد الملك يوسف الملك)

    أمريكا تسير في الاتجاه الخاطئ في السودان:
    أو النوم مع الشيطان

    صدم السودانيون بالموقف الأمريكي الداعم للمؤتمر الوطني في اكبر عملية تزوير تشهدها الحياة السياسية السودانية. وتجلى الموقف الأمريكي في دعم نظام البشير الشمولي، رغم كل ما وصمته به الإدارة الأمريكية على مر تاريخه من بطش ومصادرة للحريات السياسية والمدنية، عندما اعترف الجنرال غريشون مبعوث الإدارة لدى السودان بتزوير الانتخابات في جلسة خاصة مع الجالية الجنوبية بمنطقة واشنطن. قال السيد غريشون في هذا الاجتماع "كلنا يعلم أن الانتخابات مزورة وواجهت صعوبات عدة لكننا سوف نعترف بها من اجل الوصول لاستقلال جنوب السودان وتفادى العودة إلى الحرب". ولم يكتف السيد غريشون بهذا الاعتراف بل سخر بصراحة اشتهر بها من كل الذين لا يعلمون بالتزوير أو يتوقعونه واتهمهم بالغفلة وسوء الفهم السياسي.

    ورغم إعلان البيت الأبيض ووزارة الخارجية بأن الانتخابات السودانية معيبة ولم تكن حسب المعايير الدولية، وتفتقر إلى الإجراءات السليمة، أعلنت الإدارة الأمريكية أنها مضطرة لقبولها والتعامل مع الفائزين باعتبارها احد شروط اتفاقية نيفاشا، وشرطاً مسبقاً prerequisite لحق تقرير المصير.

    في تلك الانتخابات سيطر المؤتمر الوطني على عملية الانتخابات سيطرة تامة منذ البداية تحت سمع وبصر المبعوث الأمريكي أن لم يكن برضاه، ابتداء من قانون الانتخابات والسجل الانتخابي وتقسيم الدوائر إلى عملية الاقتراع التي كانت أشبه بالمسخرة التي شهد عليها العالم. ولم يحاول السيد غريشون وقف هذه المهزلة في حدها، كما لم يسع في البداية إلى مقابلة قادة الأحزاب التي قررت أن تخوض التجربة رغم عيوبها إلا عندما اندلعت أزمة انسحاب مرشحي الرئاسة، فجاء تدخله خصماً على متطلبات التحول الديمقراطي، وعمل ليل نهار من اجل إقناع الأحزاب بالمشاركة وضمان فوز البشير بالرئاسة.

    جاء الموقف الأمريكي على عكس تمنيات القوى الديمقراطية التي تسعى من اجل التحول الديمقراطي في السودان، وجاء داعماً للشمولية بحيث وقف على الضد تماما من تطلعات القوى الديمقراطية ومناقضا للمبادئ الأمريكية الداعية للديمقراطية وإشاعة الحريات المدنية والسياسية في العالم الثالث.

    الموقف الأمريكي يعلي من شأن الاستفتاء على حساب الانتخابات والتحول الديمقراطي، وهذه موقف مفهوم ولكنه يقوم على افتراض خاطئ. هذا الافتراض يقول بأن البشير هو الضامن الوحيد لقيام الاستفتاء بصورة ناعمة دون أي مشاكل أو تعقيدات. لذلك ، بحسب هذه النظرة، ليس من مصلحة الإدارة الأمريكية دعم القوى الحزبية الأخرى الساعية لإحداث تحول ديمقراطي وتحقيق الوحدة العادلة في البلاد، طالما أن هنالك شكوك تحوم حول مدى جديتها في تنفيذ الاستفتاء، وليس من مصلحتها صعود قوى جديدة للقصر الجمهوري والبرلمان من شأنها أن تستدعي نيفاشا لقبة البرلمان للتصويت عليها من جديد.

    هذا التخوف القديم عبرت عنه أيضا القوى الوطنية الجنوبية "الانفصالية" داخل الحركة الشعبية وخارجها. وهذه القوى هي نفسها التي عملت على إجهاض التجمع الوطني الديمقراطي وإعلان موته بمجرد رجوع قوى المعارضة للداخل بعد التوقيع على اتفاقية السلام الشامل، خاصة وان التجمع له تاريخ طويل ومواثيق مشتركة تدعو للعمل من اجل الوحدة على أسس عادلة، وذلك حتى تعطل كل الآليات التي كان من الممكن أن تلعب دورا ملموساً في الدعوة للوحدة. وقد عبر عن نفس هذا الفهم أيضا السيد سلفاكير نفسه مراراً بأن البشير هو الضمان الوحيد لإجراء الاستفتاء.

    كذلك جاء الموقف الأمريكي نتيجة لربط غريب وخاطئ بين قيام الانتخابات وكونها شرطاً ضرورياً لإجراء الاستفتاء في جنوب السودان. لذلك تركز اهتمام الإدارة الأمريكية على شكل الانتخابات فقط دون جوهرها حتى توهم نفسها بأن الاستفتاء سيتم في ظل حكومة منتخبة كما توحي نيفاشا بذلك. لهذا السبب توارى هدف التحول الديمقراطي من الأجندة الأمريكية.

    لذلك–في نظر الإدارة الأمريكية- كان لابد من تنفيذ "انتخابات ما" في ظل تخوف كبير من أن تؤدي أية انتخابات حقيقية حرة ونزيهة وعادلة إلى تغيير حقيقي في القوى الحاكمة بصورة تعني تغيير القوى الموقعة على الاتفاقية خاصة في الشمال، مما يهدد الاتفاقية برمتها إذا تم التصويت عليها داخل البرلمان كم أسلفنا. كما سادت تخوفات أخرى عبرت عنها منظمة الأزمات الدولية من أن البشير لن يسلم السلطة إذا خسر الانتخابات. لذلك كان لابد من تفصيل انتخابات ما على مقاسه. وتكمن مأساة هذا الافتراض الخاطئ في أنه يجعل من انتخابات فاسدة شرطاً جوهرياً وضرورياً لقيام استفتاء صحيح. فكيف يستقيم استفتاء سليم يقوم على أعمدة انتخابات فاسدة؟

    هذا التخوف بالطبع لا أساس له من الصحة ومتناقض مع نفسه، لأن نفس قوى المعارضة وقياداتها الراهنة هي التي احتضنت مبدأ حق تقرير المصير ودعمته يوم كان مجرد فكرة يتخوف من ترديدها الجميع باعتبارها خيانة وطنية عظمى. وأكدت قوى المعارضة على ذلك في جميع مواثيقها ابتداء من إعلان اسمرا للقضايا المصيرية، مرروا بتأكيدها لدعم اتفاقية السلام وقبولها بها رغم تهميشها لجميع الأحزاب، وتأكيدها المستمر في التزامها بها إذا فازت بالانتخابات أو شاركت في الحكم عبر حكومة قومية متفق عليها.

    إذن ليس هنالك ما يدعو للخوف من صعود هذه القوى إلى سدة الحكم أو البرلمان، ولكن الخوف الحقيقي على الاستفتاء ينبع من الرئيس البشير نفسه ومن التهديدات التي ظل يطلقها لقادة الحركة الشعبية وللمجتمع الدولي بقدرته على إلغاء حق تقرير المصير أو تعطيله. وظلت هذه هي وسيلة الضغط التي يملكها ويساوم بها الحركة الشعبية والأمريكان معاً لإطالة أمد بقائه في السلطة لسنوات أخرى. وبعد أن قام المؤتمر الوطني بتزوير الانتخابات بهذه الصورة المذهلة فكيف يضمن هؤلاء ألا يقوم نفس النظام بتزوير الاستفتاء طالما أن القانون يتيح له المشاركة في إجراءاته.

    تكمن خطورة الموقف الأمريكي وتناقضه في أن مساعدة الإدارة الأمريكية عبر مبعوثها غريشون لنظام الإنقاذ ليقوم بتزوير الانتخابات واختطافها كاملة وسكوتها على ذلك، في انه من شأنه يرسل رسالة خاطئة للبشير، قد تشجعه على إلغاء أو تزوير نتيجة الاستفتاء بنفس القدر الذي فعله في الانتخابات. وبالفعل فهم البشير "غض الطرف" الأمريكي خطأ وفهم مجهودات السيد غريشون لتليين مواقف الحركة الشعبية والأحزاب السياسية تجاه المشاركة في الانتخابات خطأ أيضا، حيث فسرها بالعبارة المشهورة التي أطلقها "أن الأمريكان يقفون معنا". هذا صحيح ولكنه إلى حين قصير. ويغني عن القول ما ذكرته صحيفة نيويورك تايمز "طالما أن الرئيس السوداني المطلوب للمحكمة الجنائية يستطيع أن يقول هذا فعلى الإدارة الأمريكية مراجعة سياساتها الخارجية تجاه السودان."

    هذا الموقف غير المنسجم على علاته، إلا انه لم يكن المقصود به بالطبع الوقوف إلى جانب البشير أو منحه شرعية "دولية" ما، بقدر ما كان مقصوداً به حماية حق الاستفتاء لشعب الجنوب من شرور النظام وأي تهورات قد يقوم بها، لضمان قيام دولة الجنوب الجديدة بسهولة ويسر. كذلك يتسم هذا الموقف بعنصر التأقيت، فهو موقف مؤقت وليس نهائي كما صرح بذلك السفير الأمريكي لدى الاتحاد الإفريقي، ويدل على ذلك أيضا تصريحات النائب فرانك وولف عضو الكونغرس الذي طالب في مؤتمر صحفي اليوم الإدارة الأمريكية بتغيير سياساتها تجاه السودان وعدم الاعتراف بنتائج الانتخابات الأخيرة. وأخيرا، يفسر هذا الموقف مدى استغلال الإدارة الأمريكية لغفلة الجنرال البشير وسوء تقديره، لتنفيذ الأجندة الأمريكية في فصل الجنوب. وربما كان صحيحاً انه لن يفعل ذلك أي حزب سياسي أفضل من حزب البشير.

    هذا الموقف لا يعني بالضرورة أن الولايات المتحدة ستقوم برفع العقوبات بشكل نهائي بمجرد إعلان فوز البشير بالانتخابات، أو بمجرد إجراء الاستفتاء وإعلان استقلال جنوب السودان، ولن يتم ذلك في اعتقادي مهما أعطى البشير ونظامه للإدارة الأمريكية، لأن ذلك من شأنه أن يقلل من مصداقية الولايات المتحدة أمام المجتمع الدولي خاصة أنها قد أعلنت تأييدها لنظام المحكمة الجنائية الدولية، ويعطي إشارات سالبة للمجتمع الأمريكي كما أكدت ذلك السيدة هيلاري كلينتون مؤخراً. فمن المتوقع أن تستمر الولايات المتحدة في نفس السياسة مع نظام البشير الذي اثبت أن هذه هي الطريقة المثلى للتعامل معه إلى أن يتم الانتقال سلمياً وترتيب أوضاع الدولة الجديدة في جنوب السودان، وعندها ستنشأ أوضاع جديدة يصعب التكهن بها الآن إلا أن كل الدلائل تشير إلى أنها لن تكون في صالح نظام البشير الذي سيفتقد وقتها ورقة جنوب السودان وسلام نيفاشا التي كان يساوم بها المجتمع الدولي. وبعدها سيعلم الذين ظلموا أي منقلب سينقلبون.

                  

05-13-2010, 09:55 PM

Mohamed Suleiman
<aMohamed Suleiman
تاريخ التسجيل: 11-28-2004
مجموع المشاركات: 20453

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: إستجواب قريشن أمام الكونقرس .. لصمته عن القصف بدارفور .. الإنتخابات .. إتفاقية السلام الشام (Re: ابراهيم على ابراهيم المحامى)

    الأستاذ إبراهيم علي إبراهيم المحامي
    لك التحية و الإحترام
    Quote:
    بالنسبة للاحداث الاخيرة قال الاتي:

    (( بالنسبة لدارفور قال كنا نأمل في الوصول إلى اتفاق نهائي لوقف إطلاق النار وهذا لم يحدث. كما أشار إلى المعارك العسكرية التي تحدث هذه الأيام بين حركة العدل والمساواة وحكومة السودان قائلا أن هناك اتفاق تم بين الطرفين لتمركز قوات العدل والمساواة حول جبل مون، ولكن هذه القوات تحركت شرقي دارفور مما اضطر القوات الحكومية لمهاجمتها.


    الآن قريشن يتحدث و كأنه رئيس أركان حرب جيش البشير ...

    هذا المقتبس مهدي الي قادة حركة العدل و المساواة ... لأن التهديد بشن حرب شاملة ثم عدم شنها ... سيعطي الحكومة ذريعة ليستخدمها من يساندها في المحافل الدولية ضد حركة العدل و المساواة و ضد قضية دارفور و ضد المدنيين العزل الذين تسيل دماؤهم حول الآبار ...
    حل قضية دارفور هو ليس في العواصم العربية .. بل في شن حرب حقيقية ضد الحكومة ...
    هذا الحديث عن طوف إداري بشنقل طوباي يعيد سيناريو مهاجرية و تهجير الآلاف من النازحين ...

    و هذا المقتبس مهدي بصورة خاصة للتجاني سيسي رئيس حركة قريشن ...
    التي تم تجميعها بمصنع الدوحة للحركات المسلحة ...
                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 1:   <<  1  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de