|
عيوب مسبقه بطائرة سودانير الA310 دعى شركه ارجنتنيه بصرف النظر عن تاجيرها..
|
نشر هذا المقال بموقع Mercopress news agency Sudan aircraft had “technical problems” says Aerolineas Argentina’s flag air carrier Aerolíneas Argentinas last year had the opportunity to charter the Airbus 310 which caught fire in Sudan, killing at least 100 people, but the operation did not advance because of “technical problems” in the aircraft revealed the company in Buenos Aires. Airbus 310 went into flames killing more than 100 passengers The aircraft operated by Sudan Airways went into flames after landing with 214 passengers, in the international airport of Khartoum.
TypeAerolineas released a communiqué to clear statements from a union leader of the company who said it had been the (Argentine) pilots who detected the technical problems and strongly advised against the chartering of the aircraft.
The company which is partly owned by the Spanish group Marsans, the Argentine government and other private shareholders said that although in January 2007 it began discussions to charter the Airbus 310, it finally decided to cancel the operation.
“In September 2007 and as a consequence of the technical inspection done by maintenance staff from the company, it was decided to desist on the convenience of incorporating the aircraft to our fleet”, said the release. ده تصريح نشر بلسان احد المسؤولين بشركةAerolineas الارجنتينيه انهم كانو بصدد تاجير هذه الطائره ولكنهم صرفوا النظر لعيوب بالطائره وتفاصيل الطائره كما تظهر ادناه Type: Airbus A310-324
Operator: Sudan Airways
Registration: ST-ATN C/n / msn: 548 First flight: 1990-08-23 Engines: 2 Pratt & Whitney PW4152 Crew: Fatalities: / Occupants: 11 Passengers: Fatalities: / Occupants: 203 Total: Fatalities: 28 / Occupants: 214 Airplane damage: Written off هذه المعلومات تنشر فقط للعلم بالشئ وتمليك الحقائق لا لمزايدات سياسيه ونحن لم نكن يوماً ضد ناقلنا الوطني..ولكن لو هنالك تقصير من اي جهه فلا بد من المحاسبه خاصة اذا كان الامر متعلق بارواح ابرياء دفعوا قروش نظير خدماتهم ونقلهم بسلام بعدين الناس ماتفتكر دي تحليلات سابقه لاوانها...عالم الطيران ياساده يختلف كثيرا عن الاشياء الاخرى ..فكل الاشياء فيه واضحه ..يعني ابسط حاجه المعلومات الفوق دي تبين الطياره دي رقم التسلسل بتاعها كم؟ وكانت عند منو؟ ومشت لمنو؟ ومتين؟ واول مره اقلعت سنة كم؟ يعني ببساطه مافي شئ بيدسه.. ونحن بنحلل من منطلق علم وخبره واستنتاجات قد تكون صحيحه او لا ..لكن مافي زول بنتظر نتائج التحقيق اللي في العاده بيطول كثير لغاية ما الناس تنسى الموضوع.. ولنا عوده باشمهندس: وجدي ابوطالب- طيران الخليج
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: عيوب مسبقه بطائرة سودانير الA310 دعى شركه ارجنتنيه بصرف النظر عن تاجيرها.. (Re: حليمة محمد عبد الرحمن)
|
وطني الجريح ما أضيعك ؟!!
Quote: In September 2007 and as a consequence of the technical inspection done by maintenance staff from the company, it was decided to desist on the convenience of incorporating the aircraft to our fleet”, said the release. |
كيف رغم كل هذا الكلام الخطير عن عيوب الطائرة الفنية ،حسبما ذكرت الشركة الأرجنتينية ، يتم شراءها أو استئجارها ؟؟!!! من المسؤول عن ذلك ؟
الحساب ..المحاسبة .. الحساب والمحاسبة، ومن ثم العقاب !!
( ليمو )
| |
|
|
|
|
|
|
|