|
لماذا ترامب لم ولن يوقع علي حذف العقوبات من السودان
|
02:24 PM October, 12 2017 سودانيز اون لاين عرفات حسين-لندن مكتبتى رابط مختصر لم يوقع ولن يقَع في فخٍّ الي الان لم يوقع الرئيس ترامب
العقوبات المفروضة على السودان ونتيجة لدعمها للإرهاب، والإجراءات التي اتخذتها ضد شعبها في دارفور، وغيرها من الأنشطة، كان السودان وحكومته هدفا لعدة جولات من الجزاءات الدولية والأحادية الجانب.
الراعي الحكومي للإرهاب (آب / أغسطس 1993)
وفي آب / أغسطس 1993، أضاف وزير الخارجية الأمريكي السودان إلى قائمة الدول الراعية للإرهاب. وكما أشار تقرير وزارة الخارجية الأمريكية حول أنماط الإرهاب العالمي لعام 1993: "على الرغم من التحذيرات العديدة لوقف دعم المتطرفين المتطرفين، استمرت الحكومة السودانية في إيواء الجماعات الإرهابية الدولية في السودان". كما سلط التقرير الضوء على العلاقات الوثيقة بين السودان وإيران، مشيرا إلى أن النظام يوفر مواقع اجتماعات ونقاط عبور ومآوي آمنة "للجماعات المتطرفة المدعومة من إيران" فضلا عن "علاقة مزعجة مع مجموعة واسعة من المتطرفين الإسلاميين". ومن بينها منظمة أبو نضال الفلسطينية، والجهاد الإسلامي الفلسطيني، وحماس، وكذلك حزب الله اللبناني وجماعة الجماعة الإسلامية المصرية.
الأمر التنفيذي 13067 (3 نوفمبر 1997)
وقع الرئيس بيل كلينتون الأمر التنفيذي 13067 في 3 نوفمبر / تشرين الثاني 1997 على حظر ممتلكات الحكومة السودانية وحظر المعاملات مع السودان.
جدد الرئيس باراك أوباما العقوبات المفروضة على السودان في 2 نوفمبر / تشرين الثاني 2012.
قرار مجلس الأمن الدولي 1556 (30 يوليو 2004)
فرض مجلس الأمن الدولي حظرا على توريد الأسلحة إلى جميع الكيانات غير الحكومية والأفراد في مناطق دارفور بالسودان.
قرار مجلس الأمن الدولي 1591 (29 مارس 2005)
ووسع مجلس الأمن الدولي حظره على الأسلحة ليشمل جميع الأطراف المشاركة في اتفاق نجامينا لوقف إطلاق النار، وأنشأ لجنة رصد وفريق خبراء.
قرار مجلس الأمن الدولي رقم 1672 (25 أبريل / نيسان 2006)
وقد أصدر مجلس الأمن الدولي حظرا على السفر وتجميد الأصول ضد أربعة أفراد مسؤولين عن الفظائع في دارفور.
الأمر التنفيذي 13400 (26 أبريل 2006)
وقد اصدر الرئيس جورج و. 13400 في نيسان / أبريل 2006 عقوبات ضد السودان تستهدف أفرادا محددين لدورهم في الصراع الدائر في دارفور.
قانون دارفور للمساءلة والمساءلة (13 أكتوبر / تشرين الأول 2006)
ووقع الرئيس على قانون دارفور للمساءلة والمساءلة في 13 أكتوبر 2006 الذي فرض عقوبات على المسؤولين عن العنف المستمر في منطقة دارفور.
الأمر التنفيذي 13412 (13 أكتوبر 2006)
وفي 13 أكتوبر / تشرين الأول 2006، منع الرئيس بوش المعاملات مع السودان المتعلقة بالنفط والغاز والصناعات البتروكيماوية في السودان وفقا لقانون السلام والمساءلة في دارفور لعام 2006.
https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Documents/13412.pdf
https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Documents/13067.pdf
http://www.presidency.ucsb.edu/ws/index.php؟pid=121363
UN Security Council Resolution 1556 (July 30, 2004)
https://www.sipri.org/sites/default/files/2016-03/UNSC_res1556.pdfhttps://www.sipri.org/sites/default/files/2016-03/UNSC_res1556.pdf
http://www.un.org/press/en/2004/sc8160.doc.htmhttp://www.un.org/press/en/2004/sc8160.doc.htm
Executive Order 13804 of July 11, 2017.
https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Programs/pages/sudan.aspx
Office of Foreign Assets Control Sudanese Sanctions Regulations 31 C.F.R. Part 538 https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Programs/Documents/sudan_gl1.pdf
https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Programs/Documents/20171006_sudan_faqs.pdf Sudan FAQsfor OFAC Website October 6, 2017 REVOCATION OF CERTAIN SANCTIONS WITH RESPECT TO SUDAN AND THE GOVERNMENT OF SUDAN ON OCTOBER 12, 2017 How will sanctions with respect to Sudan and the Government of Sudan change on October 12, 2017؟ Effective October 12, 2017,sections 1 and 2 of Executive Order (E.O.) 13067 of November 3, 1997 and all of E.O. 13412 of October 13, 2006 will be revoked, pursuant to E.O. 13761 of January 13, 2017, as amended by E.O. 13804 of July 11, 2017. Sections 1 and 2 of E.O. 13067 and E.O. 13412 block the property of the Government of Sudan and generally prohibit U.S. persons from engaging in transactions with Sudan and the Government of Sudan. As a result of the revocation of these sanctions provisions, effective October 12, 2017, U.S. persons will no longer be prohibited from engaging in transactions that were previously prohibited under the Sudanese Sanctions Regulations, 31 C.F.R. part 538 (SSR). Consistent with the revocation of these sanctions provisions, OFAC expects to remove the SSR from the C.F.R. Pursuant to the Trade Sanctions Reform and Export Enhancement Act of 2000 (TSRA), an OFAC license is still required for certain exports and reexports to Sudan of agricultural commodities, medicine, and medical devices as a result of Sudan’s inclusion on the State Sponsors of Terrorism List (SST List). However, these exports and reexports are generally licensed by OFAC (see the subsequent FAQ below). U.S. persons and non-U.S. persons will still need to obtain any licensesrequired by the Department of Commerce’s Bureau of Industry and Security (BIS) to export or reexport to Sudan certain items (commodities, software, and technology) that are on the Commerce Control List (CCL), Supp. No. 1 to part 774 of the Export Administration Regulations, 15 C.F.R. parts 730- 774 (EAR). In limited circumstances, U.S. persons and non-U.S. persons may also need to obtain licenses from BIS to export or reexport to Sudan items that are subject to the EAR but not specifically listed on the CCL (“EAR99” items) if such transactions implicate certain end-use or end-user concerns (see 15 C.F.R. part 744). [10-06-2017] If certain sanctions on Sudan are being revoked, why is OFAC issuing a new general license authorizing exports and reexports of certain TSRA items to Sudan؟ Because the October 12, 2017 revocation of certain sanctions does not remove Sudan from the SST List and does not affect the requirements of section 906 of TSRA, 22 U.S.C. § 7205, TSRA still requires a license for the export to the Government of Sudan or any other entity in Sudan of agricultural commodities, medicine, or medical devices. Effective October 12, 2017, General License A authorizes exports and reexports of certain TSRA itemsto Sudan. No OFAC license is required for financing of these exports and reexports. General License A is available for review here.[10-06-2017]2 How will the revocation of certain sanctions with respect to Sudan and the Government of Sudan affect OFAC’s Sudan-related general license at section 538.540 of the SSR that took effect on January 17, 2017؟ The OFAC general license that took effect on January 17, 2017, which authorized all transactions prohibited under the SSR, will not be operable as of October 12, 2017. This general license will no longer be needed to authorize U.S. persons to engage in transactions that were previously prohibited under the SSR. As a result of the revocation of sanctions, U.S. persons may engage in these transactions without a general or specific OFAC license, effective October 12, 2017. [10-06-2017] What U.S. economic and financial sanctions remain on Sudan؟ The October 12, 2017 revocation of certain sanctions with respect to Sudan and the Government of Sudan: • Does not terminate the national emergency declared with respect to Sudan in E.O. 13067; • Does not affect OFAC sanctions related to the conflict in Darfur, which were imposed pursuant to E.O. 13400 of April 26, 2006; and • Does not affect OFAC designations of any Sudanese persons pursuant to sanctions authorities other than E.O.s 13067 and 13412. Because Sudan remains on the SST List, the Terrorism List Governments Sanctions Regulations, 31 C.F.R. part 596 (TLGSR), prohibit U.S. persons from engaging in transfers from the Government of Sudan that would constitute a donation to a U.S. person, or with respect to which a U.S. person knows, or has reasonable cause to believe, would pose a risk of furthering terrorist acts in the United States. See 31 C.F.R. §§ 596.201 and 596.504. Notwithstanding this prohibition, a general license in the TLGSR authorizes U.S. persons to engage in financial transactions with respect to stipends and scholarships covering tuition and related educational, living, and travel expenses provided by the Government of Sudan to Sudanese nationals who are enrolled as students in an accredited educational institution in the United States. See 31 C.F.R. § 596.505. As noted above, pursuant to TSRA, an OFAC license is still required for certain exports and reexports to Sudan of agricultural commodities, medicine, and medical devices as a result of Sudan’s inclusion on the SST List. In order to authorize these exports and reexports of TSRA items, OFAC is issuing General License A (effective October 12, 2017) on its website. Additionally, this revocation of sanctions does not eliminate the need to comply with other applicable provisions of law, including export control requirements pursuant to the EAR administered by BIS. These requirementsinclude restrictions that are maintained as a consequence of Sudan’sinclusion on the SST List and apply to certain exports and reexports of items on the CCL made by both U.S. persons and non-U.S. persons. BIS also maintains end-use3 and end-user controls on the export and reexport to Sudan of EAR99 items by U.S. persons and non-U.S. persons. [10-06-2017] Does the October 12, 2017 revocation of certain sanctions with respect to Sudan and the Government of Sudan impact pending or future OFAC enforcement investigations against individuals or entities for apparent violations of the SSR relating to activities that occurred prior to the effective date of the revocation؟ No. The revocation of certain sanctions on Sudan and the Government of Sudan will not affect past, present, or future OFAC enforcement investigations or actions associated with any apparent violations of the SSR relating to activities that, effective October 12, 2017, will no longer be prohibited but that occurred prior to that date. Under longstanding practice, and consistent with Section 1 of E.O. 13761, apparent sanctions violations are analyzed in light of the laws and regulations that were in place at the time of the underlying activities, and civil and criminal enforcement authorities are applied accordingly. Current or future investigations regarding apparent violations of the SSR that occurred prior to the effective date of the revocation of sanctions will not be impacted by the revocation of sanctions and may result in OFAC enforcement actions after the effective date of the revocation of sanctions. [10-06-2017]
لماذا الرئيس ترامب لم ولن يوقع علي حذف العقوبات من السودان
وترك الامر لوزارة الخارجيه لماذا ؟؟؟؟؟ بل قام الي ابعد من هذا بتجديد العقوبات لمدة 5 سنوات في August 29, 2017 لماذا؟؟؟ وابقي علي السودان كدولة راعية للارهاب الرئيس بيل كلينتون و الرئيس بوش و الرئيس اوباما : وقعا علي القرار !!!!
https://www.0zz0.com
وقع اوباما وهو مكرها برفع العقوبات ( بعد ان تحصل علي قصر في واشنطن بعد مغادرة البيت الأبيض ب 8 مليون دفعة قطر ثمنه) في اخر عهده …...اذا قطر لها الفضل الاول …... ويشار إلى أن الرئيس الأمريكي السابق تلقى 400 ألف دولار لقاء إلقائه كلمة في مؤتمر نظمه بنك "Canton Fitzgerald LP". ولن يكون أوباما أول رئيس الأمريكي يقيم في هذا الحي بعد مغادرة البيت الأبيض، إذ سبقه إلى كالوراما، رؤساء من بينهم وودرو ويلسون، ويليام هاوارد تافت، وارين هاردينغ، فرانكلين روزفلت، وهربرت هوفر في مراحل مختلفة من حياتهم. وقال غيبسون: "نفخر بأننا حي رئاسي، وهذا رئيس جديد سيكتب التاريخ عن إقامته بيننا." https://www.0zz0.com
https://www.whitehouse.gov/sites/whitehouse.gov/files/omb/budgetary_impact_statement_allowing_additional_time_recognizing_positive_actions.pdf
https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2017/08/29/budgetary-impact-analysis-executive-order-entitled-allowing-additional
اواصل
|
|
|
|
|
|