|
Re: تقريع (Re: محمد حسبو)
|
يا أستاذ حسبو لا أعرف كيف تتصدى لمباحث جديدة عن القرآن لتأتي لنا بما لم يستطعه الأوائل وأنت تفهم الأسلوب البياني بمثل هذا الفهم :
Quote: كلامي دة مثبوت في القرآن الكريم نفسه، من كلام "يوم تبيضُّ وجوه و تسودُّ وجوه" لغاية "ويوم القيامة ترى الذين كذَبوا على الله وجوههم مسوَدّة اليس في جهنم مثوى للمتكبرين". أنا كنت بديت السيرة دي لي سيليمان دة في بوستو دة لكن هو عرف السكة مزروعة و أبى يطاها، ... و لذلك نجد تمسُّك النص القرآني برمزية الأسود للسوء، و الأسود هنا ليس لوناً فقط، الأسود هنا هو تمثيل لتاريخ طويل استخلص علاقة العبودية تلكـ بين العربي "النقي" و الأسود...... |
يا حسبو لم أكن أعتقد أن مثل هذه الشبهات تحتاج إلى دفع ويا ليتكم كنتم أصلاء في إثارتها .. كيف تجاوزت آيات الروم الحجرات القاطعة في هذا الشأن ؟ أم تراك حسبت أن في الخطاب مستويات ؟ كيف تحكي عن تمسُّك النص القرآني برمزية الأسود للسوء، مع أن ذكر السوء لم يرتبط مع لون غير الأبيض ؟ وذلك في آيتين إحداهما : وَاضْمُمْ يَدَكَ إِلَى جَنَاحِكَ تَخْرُجْ بَيْضَاء مِنْ غَيْرِ سُوءٍ آيَةً أُخْرَى (22) تأمل كيف ورد نفي السوء بعد ورود البياض مباشرة حتى لكأن الأصل في البياض مظنة السوء في ذهن المتلقي فاقتضى ذلك المسارعة إلى النفي ليطمئن المخاطب (هذا لو أعملنا منطقكم )!! وانظر لغة العرب: مسألة : قال : ( وإذا شهدت امرأة واحدة على الرضاع , حرم النكاح إذا كانت مرضية . وقد روي عن أبي عبد الله , رحمه الله , رواية أخرى : إن كانت مرضية استحلفت , فإن كانت كاذبة , لم يحل الحول حتى تبيض ثدياها ............
لأن ابن عباس قال , في امرأة زعمت أنها أرضعت رجلا وأهله , فقال : إن كانت مرضية , استحلفت , وفارق امرأته . وقال : إن كانت كاذبة , لم يحل الحول حتى يبيض ثدياها .....
بل تعال إلى الإنجليزية : • A "black day" (or week or month), in these cultures, would refer to a sad or tragic time. The Romans already marked fasti days with white stones and nefasti days with black. o E.g., Black Tuesday, stock market crash on October 29, 1929 which is the start of the Great Depression. o Black Thursday, stock market downturn on October 24, 1929 o Black Monday, stock market crash on October 19, 1987. o the Black September in Jordan refers to a month in which thousands were killed. o Black July killing of the Tamil population by the Sinhalese government o Black Spring (Printemps noir) refers to the events of spring 2001 in the Berber region of Kabylia (Algeria), when the police shot and killed more than 100 people. o Black Wednesday caused Britain to pull out of the European Exchange Rate Mechanism. o Black Friday, various tragic events. (Exception: See Black Friday (shopping).) • Many poems and songs use the word black negatively (e.g. "Paint It, Black" (Rolling Stones), "Baby's In Black" (Beatles), "Black Eyed Dog" (Nick Drake), " Fade to Black" (Metallica, Dire Straits, Zeromancer). • In English heraldry, black means darkness, doubt, ignorance, and uncertainty. (The American Girls Handy Book, p. 370) • Black is often a color of mourning in Western societies. Historically, widows and widowers were often expected to wear black. Across much of Africa, white is a color of mourning and is worn during funerals. • Black comedy is a form of comedy dealing with morbid and serious topics. • Black magic is a destructive or possible evil form of magic, often connected with death. • A blacklist is a list of undesirable persons or entities (to be placed on the list is said to be "blacklisted". • Blackball: to blackball someone is to block their entry into a some club or some such institution. It comes from an old English practice in which current members of a club or the like would vote on the admission of a candidate by each secretly placing a white or black ball in a hat. If upon the completion of voting, there was even one black ball amongst the white, the candidate would be denied membership, and he would never know who had "blackballed" him. • Evil witches are stereotypically dressed in black and good fairies in white. Melodrama villains are dressed in black and heroines in white dresses. In many Hollywood Westerns, bad cowboys wear black hats while the good ones wear white. Funeral dress is black, wedding gowns are white. • In computer security, a blackhat is an attacker with evil intentions, while a whitehat bears no such ill will. (This is derived from the Western convention.) • The black market is used to denote the trade of illegal goods, or alternatively the illegal trade of otherwise legal items at considerably higher prices. • Blackmail is the act of threatening to reveal information about a person unless the threatened party fulfills certain demands. This information is usually of an embarrassing or socially damaging nature. Ordinarily, such a threat is illegal. • The black sheep of the family is the ne'er-do-well. • The infamous "black hole of Calcutta." • A black mood is a bad one (e.g. Winston Churchill's depression, which he called "my black dog").[1] • A black cat is superstitiously considered bad luck and linked with death in the U.S., however in the UK a black cat is considered good luck. • If you sink the black eight-ball in billiards before all others are out of play, you lose (The ball with which you sink all others is the white cue ball). • A black mark against you is a bad thing. • A black-hearted person is mean and unloving. • Black propaganda is the use of known falsehoods, partial truths, or masquerades in propaganda to confuse an opponent. • Black Death, also known as the Black Plague, was a pandemic in Europe which killed tens of millions of people. http://en.wikipedia.org/wiki/Black
|
|
![Edit](https://sudaneseonline.com/db/blank.gif)
|
|
|
|
|
العنوان |
الكاتب |
Date |
صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | محمد حسبو | 01-21-08, 06:14 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Omar Bob | 01-21-08, 07:03 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Emad Abdulla | 01-21-08, 07:04 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | محمد الأمين موسى | 01-21-08, 07:38 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | محمد الأمين موسى | 01-21-08, 07:47 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Zoal Wahid | 01-21-08, 07:41 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | تيسير عووضة | 01-21-08, 07:44 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 01-21-08, 07:49 AM |
صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | محمد حسبو | 01-21-08, 07:51 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | salma subhi | 01-21-08, 07:59 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 01-21-08, 08:14 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Agab Alfaya | 01-21-08, 08:08 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | abubakr salih | 01-21-08, 08:36 AM |
صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | محمد حسبو | 01-21-08, 09:03 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | معتز تروتسكى | 01-21-08, 09:40 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | عبد الله عقيد | 01-21-08, 09:44 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 01-21-08, 09:57 AM |
تعدّد | محمد حسبو | 01-21-08, 01:10 PM |
Re: التقوى تاج المكرمة | Safa Fagiri | 01-21-08, 02:05 PM |
الناس الناس | محمد حسبو | 01-22-08, 06:25 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | أبو ساندرا | 01-22-08, 07:12 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 01-22-08, 09:27 AM |
تقريع | محمد حسبو | 01-22-08, 09:23 AM |
Re: تقريع | Mohamed E. Seliaman | 01-22-08, 12:19 PM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | شبشة | 01-22-08, 10:54 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | abubakr salih | 01-22-08, 12:32 PM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 01-23-08, 08:24 AM |
السلف الناقد الصالح. | محمد حسبو | 01-23-08, 06:15 AM |
هل أُنزِل القُرآن جُملةً؟ | محمد حسبو | 01-23-08, 12:05 PM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | REEL | 01-25-08, 06:35 PM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | نهال كرار | 01-28-08, 05:19 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 01-28-08, 06:41 AM |
جنّة البُلُه | محمد حسبو | 01-28-08, 09:48 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | أبو ساندرا | 01-28-08, 09:58 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | نهال كرار | 02-08-08, 01:21 PM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | bent-elassied | 02-08-08, 02:25 PM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 02-09-08, 07:37 AM |
Re: صوت المتكلِّم في القرآن الكريم | Mohamed E. Seliaman | 02-09-08, 08:11 AM |
Why haven't we been told this before؟ | محمد حسبو | 02-10-08, 02:05 PM |
Christians Wrong About Heaven, Says Bishop | محمد حسبو | 02-10-08, 02:29 PM |
Re: Christians Wrong About Heaven, Says Bishop | Mohamed E. Seliaman | 03-16-08, 07:28 AM |
|
|
|