رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس العرب )

مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 04-19-2024, 09:24 PM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مكتبة برير اسماعيل يوسف(برير اسماعيل يوسف)
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
09-28-2004, 03:13 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس العرب )

    لقد تابع العديد من القراء و القارئات الحروب التشهيرية الكبيرة التي تعرض لها الاخ/ عبد العزيز خالد عثمان, رئيس المكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية, و قد ارتكزت هذه الحروب التشهيرية التيسيرية/الحنينية الصحافية على ثلاثة مرتكزات اساسية تمثلت في الاتي: اولا اتصال عبد العزيز خالد (سرا)( بنظام الانقاذ), ثانيا اتصال عبد العزيز خالد (سرا) بالسلطات الاثيوبية و تهديد ذلك (للامن القومي الارتري), ثالثا ان عبد العزيز خالد شخص (غير وحدوي) و يعمل لعرقلة وحدة قوي السودان الجديد, و ما بين هذه الثلاثة مرتكزات, العديد من النقاط (الحشو), التي حاول بها اصحابها تكبير (كوم الاتهامات) ضد الرجل, و لم يتبق لهم/لهن غير ذكر اتصال عبد العزيز خالد (السري) مع دولة بني صهيون!! و سنحاول ان نرد على هذه الثلاثة مرتكزات السابقة الذكر, نظرا للمستجدات التي حدثت للرجل مكان التشهير الرفاقي الغريب الاطوار, فقد كنا سنقبل هذا التشهير, اذا ما اتي به غير رفاق الرجل في مسيرة نضالية ليست بالقصيرة, لان تشهير الغير او الخصم السياسي بخصمه امر غير مستحب و لكنه موجود في الاعراف السياسية السودانية, و لنا في تاريخ الحركة السياسية السودانية الدروس غير المستفادة, لاننا للاسف الشديد لا نستفيد من تاريخنا السياسي التشهيري, اية فائدة تذكر, لذلك ظللنا نكرر حملاتنا التشهيرية جيل بعد جيل, غير ابهين بمالات هذه الحملات التشهيرية التي سرعان ما تنقلب على من استخدمها, لانها في الاصل عمل فطير و ذو مرود سالب و محدود, لا يصمد طويلا, لان التأريخ غير ثابت او ساكن, كما ان للناس عقول تميز بها الاشياء, و لا يمكن بأي حال من الاحوال ان تخدع كل الناس , كل الوقت, باتباع اساليب التشهير الاعلامية, لمجرد الاختلاف في وجهات نظر مع من كانوا و ما زالوا معك في خندق واحد.

    سنتناول اولا تمثيلية/مسرحية اتصال عبدالعزيزخالد رئيس المكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية (بالانقاذ) (سرا), فقد قال الرفاق للناس و بكل برودة دم لا يحسدون عليها, ان عبد العزيز خالد اتصل سرا بنظام (الانقاذ) من وراء ظهر التنظيم و بالتالي من وراء ظهر التجمع الوطني الديمقراطي, الا انهم و للتأريخ لم يأتوا لنا بتفاصيل هذه اللقاءات السرية, بين عبد العزيز خالد و (الانقاذ), و قد بح صوتنا في المطالبة بالادلة التي تدين الرجل , و لكن لا حياة لمن تنادي!! و قد قلنا لهم يا جماعة الخير, بما ان الرجل اتصل سرا (بالانقاذ)!! الا انه لم يحضر لنا كتابة على غرار لقاء جدة بين الميرغني و على عثمان طه, ما يلزم به التحالف او التجمع الوطني الديمقراطي,فاننا نعتبر ان هذا (اللقاء السري ) المزعوم كأنه شيئا لم يكن, و قلنا هذا الكلام حفاظا على الرفقة النضالية التي لم نكن نتوقع ان تنتهي الي ما انتهت اليه الان من حملات تشهيرية طالت الجميع و بدون اي استثناء, و شعار الرفاق واحد الا وهو من ليس معنا فهو مع (القطيع ) الذي يسوقه من كان يسمونه الي وقت قريب بالمقاتل عبد العزيز خالد, و كان مخرج عبد العزيز خالد الوحيد من هذه الحملات التشهيرية هو ان يقول لرفاقه يا جماعة انا معكم شرقا او غربا, و لكن الرجل لا يستطيع ان يفعل ذلك وهو ملتزم بقرارات و توصيات قواعد التحالف. و عندما اصر الرفاق على مواصلة عرض مسرحية/تمثيلية اتصال عبد العزيز خالد (بالنظام الانقاذي) سرا و قالوا لنانحن لدينا ما يثبت هذه الاتصالات غير المكتوبة البنود, قلنا لهم يا جماعة الخير, هاتوا كل هذه الادلة التي تزعمون امتلاككم لها في المؤتمر العام للتحالف وهو كان سيكون مؤتمرا استثنائيا لمناقشة ادلة الرفاق التي تدين عبد العزيز خالد, و كانت ستزيحه من قيادة التنظيم, و بدون اية حروب كلامية تشهيرية من على المنابر العامة, الا ان الرفاق ركبوا (حصان السوق الاسود) حتي يجدوا لهم موطيء قدم في ما تبقي من نيفاشا, و لكن الاحداث اثبتت بأنهم حاولوا حرق رفاقهم من غير مبرر يذكر, و ها هم الان لا حافظوا على وحدة تنظيمهم و لا ارضا قطعوا!! مما يجعل المرء يتحسر على تكرار مسلسلات التشهير السودانية, في الوقت الذي ظننا فيه واهمين, ان اهل السودان على موعد مع ثقافة جديدة و رؤي جديدة و طرح جديد , لا مكان فيه لتسمية الاشياء بغير مسمياتها, و ان تكون هنالك شفافية في كل شيء, و ان الكل امام المؤسسة سواء, و لكن هيهات, فها نحن نعود الى مربعنا الاول, مربع المكايدات , و الحملات التشهيرية بدون وازع اخلاقي حتي.

    لقد اطلت في تناول مسرحية/تمثيلية اتصال عبد العزيز خالد (بالانقاذ) سرا , لان ما حدث للرجل بدولة الامارات العربية المتحدة, امر يستحق الوقوف عنده مليا, لان ما حدث ينسف و ببساطة شديدة فصول هذه المسرحية الضعيفة الاخراج, و الضعيفة الممثليين و الممثلات معا, لان من قاموا بهذه الادوار, لم يتوقعوا ما حدث للرجل, فكيف يتصل شخص ما بنظام ما (سرا) و يقبض هذا الشخص من هذا النظام (المبالغ ) التي نشرها احد المخرجين هنا في سودانيزاون لاين, ثم يتامر هذا النظام مع (البوليس العربي/الانتربول العربي) للقبض على من اتفق معه سرا!! هذا اذا ما عرفنا ان (الانقاذيين) الان يعيشون في اسواء حالاتهم السياسية, فهنالك الضغط الداخلي الكبير, و هنالك ابوجا و هنالك نيفاشا (المتجمدة)! و هنالك (القاهرة المنتظرة/الحائرة)...الخ, فكل المؤشرات تقول ان (اهل الانقاذ) في حوجة ماسة لكل من يساندهم في رفع هذه المحن عنهم, لذلك هم ليسوا في حوجة للقبض على من اتفق معهم سرا, علي الاقل في هذا الظرف الحرج, علمابانه يمكنهم ان يتغدوا به قبل ان يتعشي بهم في القادم من ايام, و هذا اسلوب اكثر من معروف , يتبعه (اهل الانقاذ) منذ ان جاءوا الي سدة الحكم في ليل بهيم, و لكنهم لم يكونوا في حوجة لظلمة ذلك اليوم, فقد كان السودان و مازال ليله كنهاره, فوضي في كل شيء, و من الفوضي يأتي من يعوسون في الارض فسادا.

    لم نسمع من قبل بتدخل (بوليس النظام الرسمي العربي) في عملية القبض على من يعارضون هذه الانظمة المتاكلة المتهالكة, و هو امر جد مضحك, فمن يقبض على من و من قبل من؟ فهل يعقل ان يكون هنالك شيء ما او جسم ما اسمه (الانتربول العربي) و مقره في (دمشق) عاصمة اعتي الدكتاتوريات العربية, دكتاتورية البعث جناح ام جكوا/ الاسد المرحوم او حتي الاسيد الصغير, و ان يكون مهمةهذا الجسم ملاحقة معارضي (النظام الرسمي العربي)؟ و لماذا لا يقبض هذا الانتربول العربي على الاسد الصغير الذي فصل (الدستور) الذي وضعه والده المرحوم الاسد الكبير على مقاسه بعد رحيل الاسد الكبير؟ و لماذا لا يقبض هذا الانتربول العربي القرشي على عمر البشير الذي ثكل و رمل و يتم بالعديد من اهل السودان؟ نحن لا نتوقع من (النظام الرسمي العربي), غير سياسة اقبضوا علي هذا و رحلوا لي هذا, لان قيادات هذه الانظمة الرسمية العربية بوضع اليد, لا يعنيها احوال المواطنيين/ات الاقتصادية/ السياسية /الثقافية/ الاجتماعية/...الخ في شيء, و اخر شيء يتحدثون عنه هو حديثهم عن الحريات, و الحريات التي يتحدثون عنها, هي حريات بعضهم البعض, بالاضافة الى الاقارب و القريبات, و يمكن ان يقول بعضهم لبعض, ارجوا ان توفر لي مكان امن في حالة حدوث ثورة في مزرعتي او بلدي السودان,العراق, مصر,...الخ, اماحريات الشعوب,فلعل هذه الشعوب طائرة في السماء. و المدهش في الامر هو ان احد الاتهامات التي وجهت ضد عبد العزيز خالد, بانه (عنصري) و لكن الاغرب من ذلك هو قيام (الانتربول العربي القرشي) بالقبض على عبد العزيز خالد الذي يعتبر (عربي/عروبي) و على حسب الاتهام الموجه ضده من قبل الرفاق , و كنا نعتقد بان يقوم الانتربول العربي القرشي بتخليص الرجل من قبضة الانتربول الصليبي الكافر النجس!! و لكن هذا لم يحدث, مما يجعلنا نتساءل عن مغزي هذا الاتهام الفطيس!!

    نتناول في المحور الثاني وهو محور اتهام الرفاق الثاني للاخ عبد العزيز خالد رئيس المكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية, هذا الاتهام يتعلق بان الرجل ضد الوحدة مع الحركة الشعبية و بالتالي فهو ضد وحدة قوي السودان الجديد!! و لا نريد هنا ان نسترسل فى هذا الموضوع , لان الرفاق كان موضوعهم في الحملات التشهيرية الاولي هو القضاء على عبد العزيز خالد سياسيا, و عندما فشلوا في ذلك, قاموا بتوسيع دائرة الاتهامات, لكل من قال لهم/هن لا لهذه الحملات التشهيرية التي لا تستند على ادلة ووقائع تثبتها, و لكن ايضا لا حياة لمن تنادي, حتي فوضناامرنا لله و للزمن, و قلنا بان الزمن كفيل بدحض هذه الافتراءات الرفاقية, و كانت واقعة الانتربول العربي القرشي, كاول الغيث, فاول الغيث عند الناس في التحالف, هو هذا الانتربول العربي!!علمابان الرفاق /ات لم يقولوا/ن للناس كيف بدأت المسيرة النضالية داخل التحالف نحو الوحدة مع الحركة الشعبية, و اين توقفت؟ و لماذا توقفت ؟ و هل اعلن الطرفان فشلها للجماهير؟ و ما هي مسئولية الطرفين في هذا الفشل ان صح؟ فهل هنالك مسئولية قيادية فقط؟ ام مسئولية قواعد فقط؟ ام مسئولية كل من القواعد و القيادات في كل من التنظيمين؟ و هل شاركت بالتالي قواعد التنظيمين في مسيرة الوحدة التي بصددها الطرفين؟ و هل هنالك تجارب سودانية تصب في مصحلة هذه المسيرة التي تنشد الوحدة, وحدة قوي السودان الجديد؟ ام ان هذا الموضوع جديد الطرق, لذلك على الناس, الا تقفذ بالزان لتحقيق مشروع من هذا النوع؟ و هل الوحدة وحدة قواعد ام وحدة قيادات معزولة من القواعد؟ و هل هي وحدة فكرية اذا جاز هذا التعبير ام هي وحدة من نوع اخر؟ و لكننا نتساءل لماذا لم يحقق الرفاق هذه الوحدة ما دام كانوا يرون بان (المجموعة التي خرجت عنهم) مجموعة (انفصالية)؟

    المحور الثالث هو اتصال عبد العزيز خالد سرا بالسلطات الاثيوبية, و تهديد ذلك للامن القومي الارتري, الا انهم اي الرفاق لم يقولوا لا لرفاقهم و لا للناس, كيف سيهدد الرجل الامن القومي الارتري, في حالة اتصاله سرا او علنا باثيوبيا؟ و هل ما يعرفه عبد العزيز خالد عن ارتريا اكثر مما تعرفه اثيوبيا عن ارتريا؟ و من هو الذي قدم عبد العزيز خالد للقيادة الاثيوبية اصلا؟ اليست هي القيادة الارترية من فعلت ذلك؟ و هل سيخطط عبد العزيز خالد مع القيادة الاثيوبية للاطاحة بالقيادة الارترية في الوقت الذي يصارع فيه عبد العزيز خالد مع اخرين نظام (الانقاذ) في السودان منطلقين من دولة ارتريا؟ فهل هذه سياسة ام كوار؟ و لماذا لا يخطط عبد العزيز خالد مع المعارضة الارترية ما دام الامر يتعلق بتهديد الامن القومي الارتري؟ فهل يعقل ان يخطط عبد العزيز خالد مع دولة مثل اثيوبيا, صارعها الارتريون قيادة و شعبا , حكومة و معارضة من اجل التحرير, هذه الحرب التي استغرقت ما يزيد عن الثلاثين عاما راح ضحيتها العديد من الشبان الارتريين؟ فهل يناضل الرجل من اجل تحرير شعبه و يقوم بمؤامرة مع اخرين للسيطرة على دولة نالت استقلالها بشق الانفس؟ فهل هذا كلام يقبله العقل؟ ام ان الامر لا يخلو من اخراج مسرحي هدفه التشهير بالرجل و بدون مبرر يذكر حتي كتابة هذه السطور. المبرر الذي نقصده هو ان يكون هنالك اسباب جوهرية لعزل الرجل عن قيادة التنظيم عبر اعلي سلطة تشريعية فيه الا وهي المؤتمر العام, و ليس عبر حملات التشهير التي تحاك في ليل بهيم و التي لم يكتب لها النجاح, لانها في خاتمة المطاف , حملات تشهير لا اكثر و لا اقل, و لكننا نقول ان الجهد الذي بذله الرفاق لتدشين هذه الحملات التشهيرية كان كفيلا بفعل عمل ايجابي يصب في مصلحة الوطن و اهله. و الغريب في الامر ان الرفاق لم يتحدثوا قط عن معسكر يارنجا, لان هذا المعكسر, كان حلقة الوصل الوحيدة ما بين قيادة التحالف و القيادة الاثيوبية, و نعيب على قيادة التحالف عدم ابلاغها للقيادة الارترية, لان الامر لم يكن يستحق كل هذه الطبول و الدفوف التي ضربت, و كانما عبد العزيز خالد سير جيشا من معسكر يارنجا لاحتلال ارتريا, بدلا من تحرير الخرطوم!! التي خرج الرجل من اجل تحريرها مع اناس اخرين, منهم من قام بالتشهير به الان و منهم لاذ بالصمت الغريب و منهم من قارن بين ما حدث للرجل و ما حدث من قبل سنينا عددا, تيمنا و تبركا, بدول و انظمة قد اصبحت في ذمة التأريخ الان, و منهم من ينتظر ما ستسفر عنه الايام القادمات, و ذلك اضعف انواع النضال, لان التخلي عن رفقاء النضال , كما ان التشهير بهم ليس من الامور المستحبة في العشرة النضالية الطويلة و التي عمرها بضع سنين, لذلك نستغرب و نندهش لما يحدث الان, لشخص لم يدخر جهدا, للمساهمة في رفع البلاء عن كاهل شعبه, فاصبح الرجل اي عبد العزيز خالد ما بين مطرقة حروب التشهير التيسيرية و سندان (الانتربول العربي), و هذا لعمري موقف لا يستحقه اي شخص وطني, لبي نداء وطنه طائعا مختارا, لا يريد جزاء و لا شكورا و لكنه بالمقابل, لا يمكن ان يشهر به بمسميات عدة لتحقيق اشياء لا يراها العديد من الناس, على الاقل في الوقت الراهن.

    خاتمة, قد لاحظت ان من ضمن الموقعين/ات على العريضة التي تنادي باطلاق سراح الاخ ريئس المكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية, مجموعة لا بأس بها من الذين خططوا لحملات التشهير بالرجل, و على رأسهم البروف تيسير محمد احمد علي , احمد حنين الصحاف, و محمد جمال الدين صاحب البوست المشهور هنافي المنبر, الاخ/الرائع خالد كودي, و الاخت سوسن احمد, و تساءلت بيني و بين نفسي عن سر هذه التوقيعات, لان المنطق يقول, ما دام هذا الرجل( خائن,عميل مزدوج, و اخذ مبالغ من اهل الانقاذ, و خان السلطات الارترية, و اتصل بالانقاذ سرا و اتفق معهم على برامج تصب في مصلحته الشخصية, و انه ديكتاتور عسكري, و ان صفاته العسكرية طغت على صفاته المدنية, و انه عذب الناس في الحفر, و انه عذب الناس بسبب اكل الناس لقططه كما قال صاحب القططيات عمار نجم الدين, و انه من مرتادي الملاهي الليلية كما قال العلماني بكري الجاك, و ان وفد مقدمته قد وصل الخرطوم و استلم المساكن الفاخرة في مدينة النيل, و ان وفد مقدمته قد استلم مبالغ طائلة لا تتناسب و حجم العدد القليل العائد من المقاتلين, و ان و ان و ان و ان و ان, ثم ان, ثم ان, ثم ان,...الخ و الي اخر المسلسل المكسيكي الطويل)!! فلماذا تقتلون القتيل و تبكون في حنازته يا هؤلاء؟ و اين تريدون ان يحاكم هذا الرجل؟ الم يطرد من ارتريا التي قال تيسير بان علي مؤسسات التحالف ان تنتظر ما ستقوله المحكمة الارترية اي محكمة الاصدقاء الشهيرة؟ و لماذا وقع هؤلاء على عريضة عنوانها الرئيس هو ان السيد/عبد العزيز خالد عثمان رئيس المكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية...الخ؟ الا يعد ذلك اعترافا (جماهيريا) على حد قول عمار القططي بان الرجل ما زال هو اخر رئيس منتخب للمكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية؟ ما هذه الهرجلة السياسية يا رفاق؟ الم يكن من الافضل لكم الاعتراف صراحة بان حملاتكم التشهيرية كانت كاذبة و غير صادقة؟ و انكم ركبتم موجة حقوق الانسان التي لم ترد في محاضر الاختلاف الاولي, عسي و لعل ان تنجحوا في اغتيال الرجل سياسيا و بدون اية مبررات ؟ الم يكن من الافضل لكم ان يفتح صحاف البورد حنين , بوستا خاصة بواقعة (الانتربول العربي) التي عرتكم من ورقة التوت التشهيرية, علما بان حنين الصحاف مشهور هنا بتلصيق البوستات, و ان يقول فيها هذا الحنين, بان واقعة الانتربول العربي مسرحية خططها عبد العزيز خالد مع (رفاقه الجدد في الانقاذ), حتي يتمكن من الدخول للسودان عبر بوابة الكفرة-حمرة الشيخ, و ان الاتهامات القديمة مازالت قائمة, اوعلى اقل تقدير ان ترفضوا جميعكم اصحاب الحملات التشهيرية التوقيع على هذه العريضة, و ان تشترطوا التوقيع عليها, ان يسحب الاخوة و الاخوات المتداخلون و المتداخلات صفة عبد العزيز خالد الاعتبارية كرئيس للمكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية؟ الا كان من الافضل لك يا حنين الصحاف ان تكتب باسم حنين الصحاف بدلا من اسم البربراوي فى موقع اعلامي اخر؟ فمتي ستكون صادقا مع نفسك يا صحاف البورد حنين؟ الم تستفد من حملاتك التشهيرية هذه اي شيء؟ فهل يعقل ان يوقع رجل دولة مثل تيسير محمد احمد في هذه العريضة, و هي الذي يتحدث صباح مساء عن انتهاكات عبد العزيز خالد لحقوق الانسان؟ هل يعقل ان يكون الغرض هو حرية الجميع؟ و ماذا عن حرية سجناء القطاطي تحت الحراسة المشددة على حد تعبير الاخت في الانسانية ندي مصطفي؟ الا يستحق سجناء القطاطي بوستا حنينيا تيسيريا, تدعمه توقيعات عشاق/ات الحرية من اهل السودان؟ ما هذه المكاييل المزدوجة يا هؤلاء؟ هل هذا هو السودان الجديد الذي تنشدون, البكاء على حرية من تكيلون له الاتهامات الغلاظ و السكوت عن حرية سجناء القطاطي تحت الحراسة المشددة؟ هذه و الله ملهاة لم نسمع بها من قبل.

    اسمحوا لي يا رفاق/ات ان اقول لكم/ن ان ركوبكم/ن لموجة التوقيعات هذه, يؤكد لي بما لا يدع مجالا للشك, بان الدرب قد دخل لكم/ن في الماء, و ان الرجل حتي كتابة هذه السطور بريء من حملاتكم/ن التشهيرية التي لم تأت اكلها, و ان هذه الحملات التشهيرية ستعود عليكم/ن اجلا ام عاجلا بنتائج لا يستفيد منها اي عضو/ة في التحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية, لان الخاسر الاول و الاخير هو التحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية, فضلا عن الصف الوطني المعارض (لنظام الانقاذ), فليس من مصلحة اي شخص معارض (للنظام الانقاذي) ان تحدث تصدعات في التنظيمات المعارضة, اللهم الا الذين يعانون من قصر النظر السياسي, و يريدون الكسب السريع الذوبان لتنظيماتهم, عليه دعونا من حروب التشهير هذه, و امضوا في سبيلكم, عسي و لعل ان نلتقي في منتصف الطريق, ما دام الهدف واحد هو السودان الديمقراطي, التعددي في كل شيء, فنحن لسنا بأعداء و انتم لستم باعداء, و ان عدونا و عدوكم هو المرض و الجهل و الفقر و الدكتاتورية بأنواعها المختلفة مدنية او عسكرية او عسكرية مدنية او مدنية عسكرية و الحروب, و الاستعلاء الثقافي و الاستعلاء الديني, و الاستعلاء العرقي...الخ , و هنالك العديد من البرامج التي هي بمثابة العدو لكل من تهمه مصلحة السودان, و على الجميع ان يحققوا برامجهم عبر الية صناديق الاقتراع, لا عن طريق الانقلابات باشكالها المختلفة و لا عن طريق الحملات التشهيرية ذات المردود السيء على من يتخذها منهجا له في العمل العام في السودان, فلن نبني لا السودان الجديد و لا حتي قطية تحمي الناس من شر الحر , ما دمنا ننتهج هذه الاساليب الضبابية الكحيانة, فهل من مجيب/ة؟


    برير اسماعيل يوسف
    المملكة المتحدة
    28/09/2004
                  

09-28-2004, 03:49 PM

خالد عمار
<aخالد عمار
تاريخ التسجيل: 08-25-2004
مجموع المشاركات: 702

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    Up
                  

09-28-2004, 03:52 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    تشكر يا خالد على رفع البوست.
                  

10-11-2004, 05:00 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-12-2004, 12:17 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    فوق
                  

10-26-2004, 08:51 AM

خالد عمار
<aخالد عمار
تاريخ التسجيل: 08-25-2004
مجموع المشاركات: 702

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    Up
                  

10-29-2004, 03:15 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    ...
                  

11-30-2004, 04:02 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ...
                  

10-11-2004, 05:14 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

11-12-2004, 03:30 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    000
                  

10-18-2004, 01:29 PM

خالد عمار
<aخالد عمار
تاريخ التسجيل: 08-25-2004
مجموع المشاركات: 702

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    **
                  

11-11-2004, 03:39 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ...
                  

11-18-2004, 03:20 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ...
                  

09-28-2004, 04:29 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    فوق
                  

09-29-2004, 03:26 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    فوق
                  

10-01-2004, 03:19 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    فوق
                  

10-11-2004, 04:44 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-04-2004, 02:06 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    فوق
                  

10-10-2004, 03:23 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    فوق
                  

10-11-2004, 04:44 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

11-15-2004, 04:17 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ...
                  

10-11-2004, 05:07 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 05:08 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

11-29-2004, 06:43 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ...
                  

10-11-2004, 05:10 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 05:11 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

11-17-2004, 03:49 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خالد عمار)

    ...
                  

09-28-2004, 10:06 PM

ahmed haneen
<aahmed haneen
تاريخ التسجيل: 11-20-2003
مجموع المشاركات: 7982

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    برير الصغير

    اظنك كعادتك تحاول الأصطياد في مياه عكرة في ميدان
    اعتقال العميد خالد ،، لكنك قطعا بكتاباتك هذة تفقده
    الكثير من التضامن الشخصي معه في محنته والتي نتمني
    ان تنتهي فصولها لكي يعرف الجميع اصل الحكاية
    ونعود لأفكارك الضعيفة ومنطقك الأضعف حول ما سقته من استنتاجات
    حول الحكاية برمتها

    واليك عدة اسئلة ،،

    الم تري تحفظنا في بوست التوقيع علي صياغة المذكرة ؟؟
    ارجع واقراء ما قلناه لعادل عبد العاطي ، ثم الم تري
    بيان التجمع حول الموضوع ،، وكذلك الأخبار الواردة في
    الشرق الأوسط ،، وكل الصحف التي نقلت تصريحات التجمع
    حول الأمر ،،
    وهنا اقول لك اذا كان هناك مكتب تنفيذي للتحالف
    فأنت تمثل نصف المكتب ،، وانا اعتبركم فاشلين ،، لأنكم
    قد صدقتم دعوة الأنقاذ ،،
    ثانيا
    اذا كان العميد قد تم القبض عليه بناء علي اوامر الأنتربول
    لماذا لم يتم القبض عليه في القاهرة
    ولماذا لم يتم القبض علي الفريق عبد الرحمن سعيد ؟؟؟

    ثالثا
    موضوع اتصال العميد بالنظام لم ينكرها هو شخصيا
    حتي لو حاولت تبرر يا برير بموضوع الأعتقال الحالي
    فقد صرح عبدالرحمن سعيد بأن هذا البلاغ مضي عليه
    اكثر من عشرة سنوات (93) وقد جرت مياه كثيرة
    تحت علاقة العميد بالنظام ،، ولك ان تسأله عن كاشا
    وعن غبوش موظف السفارة بأسمرا ،، واظنك قد قرأت
    المستند الذي نشره الأخ بكري الجاك هنا ،، وهربت
    ولم تستطيع الرد ،، وهنا اسألك مرة اخري
    هل ذهب علي يسن للخرطوم لأداء العمرة
    ام الحج في القصر الجمهوري؟؟؟
    رابعا
    انتهاكات حقوق الأنسان تم نشرها هنا علي لسان
    احد الضحايا ،، ولم تستطيع تكذيبه وهربت من البوست
    و(جاي اليوم تفتتش الماضي) ،، وقلنا مرة ومرات
    ان هذة الأنتهاكات لن نتهرب من مسئوليتها الأخلاقية
    وكان يجب ان نعلم ،، حتي انت ايها البرير وانت جالس
    هناك هوايتك التصوير ،، الم تري صور الحفر وزنازين الزنكي
    سوف اعود اليوم لأرفع لك ذلك البوست ،،
    خامسا
    اتصالات العميد بأثيوبيا والتي اعتبرها الأرتريون تهديدا
    لأمنهم القومي ،، ارجو ان تسأل عنها اعضاء هيئة قيادة التجمع
    فقد سمعوا ورأوا ما اقنهعم بصحة الأتهامات تلك ،، حتي حضرة
    الباشا لم ينكر ذلك ،، ولك ان تسأله من هو (سبحات نقا)

    رغم كل ما قلناه واثبتناه هنا وفي غير من المنابر ،، عن مواقف
    رئيس المكتب التنفيذي السابق ،، الأ اننا نتضامن معه ونطالب بأطلاق
    سراحه بصفته معارضا للنظام رغم تحفظنا عن نوعية هذة المعارضة
    ولا تستطيع مثل كلاماتك المهاترة والمستفزة هذة ان تحولنا عن هذا
    الموقف المبدئي ،، الذي اتخذناه ،،،
    سلام
                  

09-29-2004, 02:15 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: ahmed haneen)

    و عاد الحنين بترديد الاسطوانة القديمة المتجددة و سنعود لك بالتفصيل يا حنين الكبير!! و حتي نعود لما ذكرت , نحترم وجهات نظرك هذه, فبالضد تعرف الاشياء.
                  

09-29-2004, 02:40 AM

خضر عطا المنان
<aخضر عطا المنان
تاريخ التسجيل: 06-14-2004
مجموع المشاركات: 5191

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    العزيز : برير

    ألف شكر لك على هذا السرد والذي وفقت فيه الى حد كبير.. وادخلت
    الذي الكثيرين هنا في لب الموضوع والخلفيات قريبها وبعيدها من منظور متابع .
    وأنا ـ والشيء بالشئ يذكر ـ أحيلك ومتداخليك الكرام الى بوست
    سبق أن لي كتبته بعنوان : العميد الشاهد : عبد العزيز خالد ..

    كم أكون سعيدا يا أخي برير لو أنك أنزلته هنا لو كان ذلك ممكنا
    لعلاقته العضوية بموضوع هذا البوست .. ولاحتوائه لملامح كثير مما ذكرته أنت هنا .

    لك المعزة .

    خضر عطا المنان
                  

09-29-2004, 11:33 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خضر عطا المنان)

    العزيز /خضر عطا المنان

    تحايا طيبات

    نقدر تماما التقدير مواقفك المشرفة, في الحملات الاعلامية التي اطلقها الشرفاء و الشريفات من اهل السودان, تلك الحملات التي هدفها اطلاق سراح من يناضلون من اجل الحرية, و نخص منهم بالذكر الاخ /عبد العزيز خالد عثمان رئيس المكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية, هذا الرجل الذي استوقفه ما يسمي (بالانتربول العربي), بمسرحية لا تقع في فصولها الا في بلاد (العربان), و الغريب في الامر ان بعض الذين وقعوا على صفحات هذه الحملات الاعلامية ,ما زالوا يرددون نفس الاسطوانة القديمة, و يبدو ان الرجل لو علق/شنق في (الساحة الخضراء الانقاذية) , لما صدقه الحنين الصحاف, و سيقول حنين هذا,ان الرجل قد اعدم عن طريق الخطأ, ارأيت يا خضر هذه الممحاكات الحنينية؟ عمومانكرر التقدير و الاحترام.
                  

09-29-2004, 12:16 PM

هشام مدنى

تاريخ التسجيل: 08-08-2004
مجموع المشاركات: 6667

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    التحيه للقائد عبد العزيز خالد فقط يا حنين
                  

09-29-2004, 03:15 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: هشام مدنى)

    التحية لك اخي العزيز هشام مدني و معا من اجل حرية الجميع.
                  

10-10-2004, 06:35 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خضر عطا المنان)

    فوق حتي نري الشرفاء و قد تمتعوا بالحرية التي ناضلوا من اجلها.
                  

09-29-2004, 03:12 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: ahmed haneen)

    الاخ/احمد حنين الصحاف

    تحية طيبة

    لن انجر معك الي اسلوب العجز الحواري, لانك تريد ان تنقل هذه الحملة الاعلامية الشريفة, الي مربع المهاترات و الممحاكات الذي لا طائل من ورائه, و لو مكثت يا حنين ما تبقي من عمرك في اتباع هذا الاسلوب الدائري.

    لا ادري لماذا وصفتني بالصغير, دون ذكر الاسباب التي جعلتك تطلق هذا المصطلح المجاني, فالعقل يقول, على حنين ان يوضح لمن خاطبه بهذا الاسلوب التهاتري قائلا: انت يا فلان صغير نظرا لكذا و كذا,او يا فلان انت قلت في هذا المقال كذا و كذا , و هذا نوع من الكلام يجعلك صغيرا عندي, لان الكلام البديل لما ذكرت هو كذا و كذا. اما ان تقول يا حنين هذه العبارة ثم تنصرف غير ابه, فهذا مالا نقبله منك البتة. كما ان وصفك لفلان او علان بالصغير, لمجرد انه اختلف معك في وجهات النظر, يعبر عن مدي الازمة التي تعاني منها يا حنين, ثم ما هي هذه الديمقراطية التي تتشدق بها صباح مساء , ما دمت لا تتحمل وجهات نظر الاخرين/ات؟ فالديمقراطية يا حنين سلوك يومي, و ليست شعارات لا تقي صاحبها من ان يتحمل وجهات نظر الغير.

    لا ادري يا حنين كيف وصفت من ادلوا بدلوهم في حملات الناس الاعلامية الشريفة المنادية باطلاق سراح سجناء الرأي ,بانهم يريدون الاصطياد في المياه العكرة؟ و ما علاقة هذه الحملة الشريفة بالمياه العكرة؟ ام انك يا حنين قد سمعت بهذا التعبير و لكنك لا تدري اماكن استخدامه؟ هذا التعبير لا مكان له من الاعراب في هذا السياق, يا حنين الكبير!!

    ماذا تقصد يا حنين بتضامنك (الشخصي) مع عبد العزيز خالد في محنته؟ فهل هذا الرجل سجين رأي ام انه اقتحم احد البنوك في الامارات؟ و هل حقا ان الرجل في (محنة) ام ان ما حدث له امر اكثر من طبيعي؟ لان من يعارض الانظمة الدكتاتورية, سيعرض نفسه حتي للاستشهاد من اجل قضية, ناهيك عن ان يقبض عليه ما يسمي (بالانتربول العربي)؟ فيا حنين انت تتحدث حديث لا تراعي فيه ابجديات اخلاقيات العمل العام, فالرجل لا يمر بمحنة, و انما يمر بموقف مشرف, يعمل له كل الشرفاء و الشريفات, و ان من يمر بمحنة هو انت يا حنين, لانك لا تعي ما تقول, و تفترض ان من القي به في غياهب السجون, وهو يدافع عن قضية شعب انما يمر بمحنة, فهل هنالك محنة اكثر من هذا يا حنين؟ فلا توجد منطقة وسطي يا حنين, فاما ان الرجل قد قبض عليه وهو يدافع عن قضية شعبه, مثله مثل الاخرين/ات او ان الرجل قبض عليه في عملية سطو مسلح لاحد بنوك الامارات, فلا مبرر لمسك العصا من النصف يا حنين.

    ما دمت يا حنين لم تعرف حتي بعد توقيعك على العريضة التي طالبت باطلاق سراح الرجل, و بصفته الاعتبارية كرئيس للمكتب التنفيذي للتحالف الوطني السوداني /قوات التحالف السودانية, بتفاصيل (فصول المحنة), فلماذا لا تسحب توقيعك هذا حتي تنجلي لك الصورة كاملة, و لا يلومك احد على ذلك, فليس من المنطق في شيء ان يوقع الشخص منا على عريضة هدفها اطلاق سراح مناضل من اجل الحرية, و يقوم في نفس الوقت نفس الشخص صاحب التوقيع, بعملية همز و غمز يوضحان بجلاء معاناة الشخص صاحب التوقيع من جملة من الاشكاليات, اهمها ان الرجل غير مقتنع بان الرجل قد قبض عليه وهو يناضل من اجل حرية شعبه, و بالتالي من اجل حريته هو شخصيا, كاحد افراد الشعب السوداني. فهل هنالك ازمة اكبر من الازمة التي تعاني منها الان يا حنين ؟ نعم للموقف المبدئي و لكن يجب ان يكون هذا الموقف المبدئي مبني على قرائن ووقائع, لا على شكوك و ظنون, فما دمت تشك في عملية اعتقال الرجل التي تنتظر تكملة فصولها, فكان اولي بك عدم التوقيع من حيث المبدأ يا حنين.

    اما حديثك عن (افكاري الضعيفة), فهل قلت لك في هذا المقال او في اي مقال اخر مضي, بان (افكاري فولاذية, و لا يأتيها الباطل من بين يديها و لا من خلفها), ام انني قلت وجهة نظري في موضوع العريضة ثم انصرفت الى حالي؟ و لماذا لا تحدد لي اماكن الضعف في هذه الافكار في هذا المقال, ثم تقوم انت بطرح البديل القوي , للافكار الضعيفة, او طرح البديل القوي لكل الافكار الضعيفة اذا كانت كلها ضعيفة, فهل يعقل ان تقول هذه الافكار ضعيفة, ثم تنصرف مربطعا من بوست الى بوست دون طرح البديل الموضوعي لافكار الناس الضعيفة؟ فهل هنالك ضعف اكبر من ضعفك هذا يا حنين؟ فمن السهل جدا اطلاق العبارات الرشاشية, و لكن من الصعب جدا, طرح بدائل, او حتي محاولة المساهمة في طرح بدائل يا حنين, فنحن هنا لتبادل و تلاقح الاراء, و لا احد منا يمتلك القول الفصل, و من البديهي جدا, ان يضيف بعضنا للبعض الاخر, فالكمال لله وحده, فما دمنا من فصيلة بني البشر, فبني البشر قد يكملون بعضهم البعض و قد لا يكملون بعضهم البعض, و اجهلهم من يصف احدهم بصاحب الافكار الضعيفة, وهو انت يا حنين صاحب الافكار الكاملة و الغير منقوصة.

    و لا ندري يا حنين, لماذا تحفظت علي العريضة, و لم تفتح بوستا خاصا بالموضوع, و تقول فيه وجهة نظرك في عملية اعتقال عبد العزيز خالد, و بدون اية تحفظات, ما دمت تتحدث عن موقفك المبدئي هذا, فصاحب الموقف المبدئي , لا يزينه باسلوب الهمز و الغمز, و انما يقول رأيه ثم ينصرف, كما ان صاحب الموقف المبدئي يبادر باتخاذ المواقف و لا يتردد في اتخاذها, فبدلا من اتباع اسلوب الهمس او تلصيق البوستات , عليك بفتح بوست خاص بك , لهذا الغرض يا حنين الكبير.

    لا ادري لماذا تحاول ان تجعل من (التجمع الوطني الديمقراطي), مرجعية ازهرية في عملية الازمة التنظيمية التي حدثت للتحالف؟ فهل اذا ما قال التجمع ان تيسير محمد احمد هو الممثل الشرعي للتحالف الوطني السوداني/قوات التحالف السودانية في هيئة قيادة التجمع, يكون بذلك هذا الكلام صحيحا, و على الناس ان تنصاع له طائعة و غير مختارة؟ و من هو التنظيم او الشخص الموجود في هيئة قيادة التجمع و الذي بيده الكلمة الاخيرة في عملية الازمة التنظيمية التي حدثت للتحالف؟ نرجو توضيح ذلك حتي نكون على بينة من امرنا, لاننا حتي كتابة هذه السطور, لا نعرف حقيقة هذا الحزب او ذاك الشخص, صاحبا الكلمة الاخيرة في ازمة التحالف التنظيمية. لذا لا نري اي مبرر لحشر التجمع فى هذا الامر, كما ان للتجمع مؤسساته التي انت لست احد اطرافها, و يمكن لهذه المؤسسات ان تقول ان فلان الفلاني هو ممثل التنظيم العلاني, و على ذلك التنظيم ان يري هل فعلا فرتكان العلاني ممثله فى التجمع ام لا؟ بمعني اخر ان الكلمة الاخيرة يا حنين في مسألة قيادة اي تنظيم تعود لقواعد التنظيم نفسه, و لا تعود لاي مؤسسة اخري او اي شخص اخر, او اية دولة اخري. لذلك عملية استنادك على بيان التجمع كمرجعية فاصلة, يؤكد بانك تلعب خارج الحلبة, لان التجمع عمره الافتراضي قد انتهي, و يعيش الان اخر ايامه, و سيدفن للاسف الشديد, بعد توقيع اتفاقيات نيفاشا او ربما يدفن قبلها, و السبب في ذلك هو اتباع اسلوب الممحاكات و التكويشات عديمة الفائدة.

    لا اريد عن اتحدث عن مرجعيتك الثانية الشرق الاوسط الكبير او الصغير, و يبدو انك لو وجدت ضالتك في الصحف الايرانية او الايطالية, لاستشهدت بها, في هذه الازمة التنظيمية, و لكني اقول لك يا حنين ان صحف العالم اجمع لن تغنيك عن وجود ازمتك التنظيمية , لذا لا تحاول ان تهرب بعيدا بحثا عن شرعية و حاول ان تبحث عن شرعيتك داخل منزلك المهدم.

    اما كوني امثل (نصف مكتب), فيقودني الي تناقضك الغريب,فكيف امثل نصف مكتب وانا(صغير)؟ و هل يوجد مكتب ام لا يوجد؟ لانك ممسكا بالعصا من المنتصف كعادتك دائما, في مثل هذه الحالات, لاني لاحظت ترددك, فتارة تقول لا يوجد مكتب تنفيذي و تارة اخري تقول لى ان وجد فانت (نصفه)!! فما هذه الديماغوجية يا حنين الكبير؟ و ما هي مصلحتك انت فى وجود مكتب اصلا؟ فهل انت حريص على وجود مكتب (لمجموعة عبد العزيز خالد)حتي لا نخرج من جوهر الموضوع؟

    دعك يا حنين من عملية تصديقنا (للانقاذ) من عدمها, و لا نريد منك ان تمنحنا شهادات الرسوب او النجاح, و لكن يا عزيزي (الانقاذ) التي تتحدث عنها و كأنها جسم غير موجود في الساحة السياسية السودانية, هي نفس (الانقاذ) التي فاوضت الناس في نيفاشا ووقعت معهم على مجموعة من الاتفاقيات وهي الان في خانة المعلقات الست, فهل يعني ذلك ان من وقعوا هذه الاتفاقيات المعلقة الان فاشلين و فاشلات؟ ام ان الامر عندك يحسب باكثر من مكيال؟ و هل التجمع الذي جعلته مرجعيتك الازهرية في فتوي ازمتك التنظيمية, ينتظر حزب الخضر الالماني لكي يفاوضه في القاهرة ام ان التجمع ينتظر نفس هذه (الانقاذ) التي قلت عنها بانها خداعة؟ فهل بذلك التحليل المخل تكون قيادات التجمع قيادات مخدوعة, لانها صدقت (الانقاذ) ام ان الامر عندك باكثر من مكيال ايضا؟ فيا حنين الكبير, لا احد في الدنيا يرفض مبدأ الحوار مع اي من كان, و يمكن لك تطبيق المثل السوداني البسيط القائل:الكذاب و خشم الباب!! عليه لا داعي بظهورك الشاطري هذا, لانك ببساطة تقول ان الكل مغفلين/ات ما عدي حنين الشاطر!!

    لماذا يا حنين لا توجه سؤالك الذي فحواه, لماذا لم يقبض علي الرجل في القاهرة, الى وزير خارجية مصر؟ ام لانك لعبت دور وزير خارجية ارتريا في الشهور الماضية, لذلك تخيلت بأني سألعب هذا الدور حتي اجاوب لك على هذا السؤال الوزاري؟ و طبعا جوهر سؤالك ان الرجل اتفق مع (الانتربول العربي) لكي يقبض عليه حتي يخرج بطلا؟ و عليه يمكنك سؤال (الانتربول العربي) عن هذه الصفقة و انت مقيم في احدي الدول العربية التي تحرم عليك ممارسة ابسط حقوقك الانسانية.

    اما لماذا لم يتم القبض على عبد الرحمن سعيد, لا ندري لماذا تريد ان تتأكد من ان عملية اعتقال عبد العزيز خالد صحيحة, بالقبض على احد الشرفاء الا وهو عبد الرحمن سعيد؟ و الله يا حنين (كترو)!! الا انه يمكنك ان تسأل عبد الرحمن سعيد نفسه, لانه هو الوحيد الذي يمتلك هذه الاجابة, و ربنا يكفيه شرك يا حنين. و ما هي علاقة تصريح عبد الرحمن سعيد بعملية قبض (الانتربول العربي) علي عبد العزيز خالد؟

    طبعا حيرتني عندما قلت لي يمكنك الرجوع الى (المستندات ) التي نشرها هنا بكري الجاك, و لكني اقول لك ارجع لبوست (مستندات بكري الجاك) لتري ماذا قلت له , حتي لا اكرر ما ذكرته سابقا. فانت بكري الجاك مرجعيتك و التجمع مرجعيتك و الشرق الاوسط مرجعيتك و الله يكون في عونك يا حنين .

    لا اعرف متي (هربت) من الاسئلة , فمن هرب من البوستات هو انت يا حنين, و يمكنك الان ان ترجع لبوستات ود العمدة الذي ارسلت له الوسطات حتي يرفع يده عنك, و يمكنك ان تعود لبوست الانسلاخ الجماهيري الذي زهج من عملية الرفع بدون فائدة, و سنرفعه بعد قليل ان شاء الله, فاذا كانت هنالك اسئلة قد (هربت انا) منها, فما عليك الا ترديدها هنا, لكي ادلي لك فيها برأي يا حنين الكبير.

    اما مسألة هل ذهب علي يس للخرطوم لاداء مناسك العمرة او الحج, فنقول لك من قال لك ان علي يس مسلما, حتي يذهب لاداء هذه المناسك؟ و من هو الصغير فى تناول المواضيع يا حنين؟ فانت عندك الكل مسلمين/ات, و لكنك في نفس الوقت تتحدث عن السودان الجديد!! مما يجعل المرء يندهش عندما يتناول شخصية محيرة مثل شخصية حنين الكبير, فعند حنين الكل خائن و الكل مغفل و الكل مسلم !! هل تريد ان تعرف ما هي ديانتي ما دمت انت مهتما بديانات سكان السودان؟ يا حنين و الله هذا شعر ما عندك له رقبة!!

    موضوع حقوق الانسان,و ذكرك لمسئوليتك الاخلاقية, امر تحمد عليه, و لكنك لم تقل لي متي بدأت الحديث عن المسئولية الاخلاقية التي تتشدق بها الان؟ فكم هو عدد البوستات التي ذكرت فيها انت هذه المسئولية, مقارنة بعدد البوستات التي سلخت فيها رفاقك و كأنك قادم من كوكب اخر؟ يا حنين اتق الله تربح.

    اما مسألة هوايتي (للتصوير) و التي اخذتها انت كالبغبغاء من لسان الاخت في الانسانية ندي مصطفي, اقول لك اولا, هي ليست (التصوير) و انما هي توثيق لما يدور حولنا من احداث, حتي لا تذهب ادراج الرياح, و قد كنت مولعا بهذا العمل عندما كنت فى مدرسة الخرطوم القديمة الثانوية, فكنت موثقا لجميع المناشط الطلابية و عملت نفس الشيء فى ليبيا , فقد وثقنا لمعظم انشطة الحركة الطلابية السودانية بالجامعات الليبية, و يشهد على ذلك استاذة اجلاء, نكن لهم كل التقدير و الاحترام, و عندما حضرت الى بريطانيا واصلت نفس العمل , و من الندوات التي وثقتها وهي عديدة, ندوة عن تجربة التحالف, تحدث فيها البروف تيسير محمد احمد, و سوف انشر تفاصيل هذه الندوة هنا, فى هذا المنبر, لان الرجل انكر تماما علاقة قيادات التحالف بانتهاكات حقوق الانسان, و ذكر للناس حادثتين, ستسمعهم في الشريط يا حنين الكبير, و الغريب في الامر هو ان نفس البروف يتحدث الان عن انتهاكات حقوق الانسان, التي قال عنها في السابق , بانها مؤامرة من اناس محددين, و لعلمك يا حنين ان الاخت في الانسانية ندي مصطفي كانت من ضمن حضور الندوة, فهل هذا توثيق ام (هواية تصوير)؟ ما هذا الابتذال يا حنين الكبير؟ فهل انت خاو لهذه الدرجة و نحن لا ندري؟ و ماذا كان سيكون مصير هذه الندوة التي لم يكن الغرض من توثيقها اثبات ان البروف قد ركب موجة حقوق الانسان التي انكرها هنا بريطانيا و في ندوة جماهيرية؟ كيف سنثبت للناس بان الرجل قد غير من موقفه بقدرة قادر يا حنين يا كبير؟ و لمعلوميتك يا حنين ان اخر ندوتين قمت بتسجيلهما احداهما في بيرمنغهام تحدث فيها الصلحي و بولا و فضيلي جماع و اخرون, و الثانية كانت في السبت الماضي تحدث فيها الصلحي بمفرده!! فنحن هنا بصدد التوثيق و ليس التصوير بغرض الهواية و المراسلة, و لكننا نعتقد بان ثقافتنا السودانية اذا جاز هذا التعبير, ثقافة مشافهة اكثر منها ثقافة توثيق و ارشفة.

    و كيف تعرض انت يا حنين صور المقاتلين هنا للاستشهاد بهم و تحرمني انا من ذلك؟ فيا رجل انت متخصص بامتياز في عملية تعدد المكاييل و الموازيين و لا تستحي على فعل ذلك, فحلال عليك و حرام على غيرك!! و يا عجبي!!

    زنازين الزنك يكذبها شريط البروف في لندن, فهو خير شاهد على ركوبك انت و البروف و اخرون و اخريات لموجة حقوق الانسان بعد حدوث الازمة, و كنت و الله ساكون من اول الواقفين معكم اذا ما قال البروف تيسير للناس في بريطانيا, ان عبد العزيز خالد قد عذب الناس, و لكننا لم نعذب احد, بل وقفنا ضد الرجل الذي قام بسجنا في حفر او حتي في قطاطي و لكن هيهات!!

    حديثك عن اتصال الرجل باثيوبيا لا جديد فيه, و لكنك مصرا على عدم ذكر معسكر يارنجا, فلماذا لا تحدث الناس عن طبيعة هذا المعسكر, حتي تكتمل الصورة؟

    اخيرا كيف يعارض شخص نظام اتفق معه على كل كبيرة و صغيرة؟ و ما دمت متحفظا على معارضة الرجل (للانقاذ),لماذا لا تنظر حتي تكتمل لك الصورة, و من ثم يمكنك ان تتخذ الموقف الاقرب للصح على الاقل, اذا لم يكن هو الموقف الصح؟ ام انك قد ركبت موجة التوقيعات كركوب البروف تيسير لموجة حقوق الانسان بعد حدوث الازمة في التحالف؟ فالي متي يظل هذا الركوب الغريب؟

    نرجو منك ات تحدد لي اين التهاتر و اين الاستفزاز في (كلاماتي) على حد تعبيرك؟ و من ثم يمكنك وضع البدائل لهذه المهاترات و هذه الاستفزازات!! فانت متعود على قول الكلام السهل و الانصراف دون معالجة ما تراه انت غير صحيح!!

                  

09-29-2004, 05:34 PM

alin


للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: (Re: برير اسماعيل يوسف)

    "و الله ساكون من اول الواقفين معكم اذا ما قال البروف تيسير للناس في بريطانيا, ان عبد العزيز خالد قد عذب الناس, و لكننا لم نعذب احد, بل وقفنا ضد الرجل الذي قام بسجنا في حفر او حتي في قطاطي و لكن هيهات!!"
    Dear Brair,
    Allow me a quick comment, the understanding i have from following what was said is that the opposing sector to Brig. Abdel Aziz did not know what was going on until recently as recent as end of last year. so that will be concurrent with Dr.Tayseer saying the same –ie there were no human rights abuses- in periods prior to him knowing (doesn’t excuse him for not knowing but it does explain why at the time he said that). However I will be waiting to hear that meeting’s audio tape maybe I will understand your point better.
    As far as your other point, about why people accusing Brig. Abdelaziz Khalid of Human rights abuses would still sign a petition to free him from a NIF accusation/deportation request. It’s a completely separate court system. A non-existent one at that!!! the NIF is not/will never be a platform for justice.
    I remain hopeful that accusations and trails in Sudanese politics are based on crimes not gloat.
    And That’s my 2 cents
                  

09-29-2004, 02:40 PM

خالد عمار
<aخالد عمار
تاريخ التسجيل: 08-25-2004
مجموع المشاركات: 702

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    Up
                  

09-29-2004, 10:06 PM

ahmed haneen
<aahmed haneen
تاريخ التسجيل: 11-20-2003
مجموع المشاركات: 7982

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    برير الصغير

    انت صغير لأنك تهاتر وتنابذ
    الم تكتب (طز فيك )

    انت صغير لأنك تابع اعمي

    وايضا لم تجاوب علي اسئلتي كلها
    وكلامك الفوق دا كلو هرجة ساكت
    وظاهر عليك زعلان

    ولك العذر
                  

09-30-2004, 01:41 AM

Bakry Eljack
<aBakry Eljack
تاريخ التسجيل: 05-02-2003
مجموع المشاركات: 1040

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: ahmed haneen)

    , و انه ديكتاتور عسكري, و ان صفاته العسكرية طغت على صفاته المدنية, و انه عذب الناس في الحفر, و انه عذب الناس بسبب اكل الناس لقططه كما قال صاحب القططيات عمار نجم الدين, و انه من مرتادي الملاهي الليلية كما قال العلماني بكري الجاك, و ان وفد مقدمته قد وصل الخرطوم و استلم المساكن الفاخرة في مدينة النيل, و ان وفد مقدمته قد استلم مبالغ طائلة لا تتناسب و حجم العدد القليل العائد من المقاتلين, و ان و ان و ان و ان و ان, ثم ان, ثم ان, ثم ان


    Dear Brir:
    I don't know why you choose this cheap way of making your statements, you talked alot but you said nothing at least to me up to this moment,I do feel very sorry whenever I read any thing to you, simply because I loose my respect to you after each single sentence. My respect to you may mean nothing to you, but it means alot to me.

    Bakty Eljack
                  

09-30-2004, 03:12 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Bakry Eljack)

    الاخ/بكري الجاك

    سلام

    لا ادري من هو الذي اختار الطريق الرخيص, انا ام انت؟ اليست ما ذكرته من اتهامات للرجل هو ما قلته انت شخصيا و اخرون و اخريات؟ هل اتيت بشيء من عندي و نسبته لاحد من العالمين؟ صاحب الطرق الرخيصة و الخسيسة يا بكري هو من يمشي بين الناس بنميم و هو من يهتك اعراض الناس و يمس اسرهم بحديثه المشوه لسمعة الناس؟ صاحب الطرق الرخيصة هو من ينسج من خياله الحكايات و القصص لاغتيال الناس سياسيا و بدم بارد و باسم السودان الجديد!!

    نحترم وجهة نظرك القائلة باني قد كتبت كثيرا و لكني لم اكتب شيء, لان من الناس من لم يقل بوجهة نظرك هذه, و تلك محمدة, فلا يمكن ان يتفق كل الناس, في كل شيء!!


    اما مسألة اني فقدت احترامك لي , و ان احترامك لي قد لا يعني شيئا بالنسبة لي, فتلك و الله يا بكري الجاك من ام الكبائر في العمل العام, لانني ببساطة لم اقل لك بان احترامك لي قد لا يعني لي شيئا, فلماذا تضع الكلمات فى فمي و من ثم تطلق لنفسك العنان, في التحليل؟ و هل سمعت في هذه الدنيا بان شخص يحترم نفسه و الاخرين/ات, قال ان احترام زيد لي قد لا يعني لى شيئا؟ فاحترام الانسان لاخيه الانسان, لا يحتاج لشروط مسبقة او لاحقة يا بكري الجاك العلماني!! لذلك قولك هذا مردود, لاني ساحترمك مهما فعلت, لانك انسان في المقام الاول و الاخير!! و احترامك و عدمه يعنيان لي شيء لاني ايضا انسان في المقام الاول و الاخير!! فالانسان السوي يسعي لنيل احترام الجميع و بدون اية استثناءات انتقائية!!

    نأمل يا بكري الجاك الا يطيل حزنك هذا, فانا اتمني لك دوام السعادة و الفرحة, فلا يوجد انسان سوي تفرحه معاناة و احزان الاخرين/ات, فحزنك يا رجل مرجوع, و لا تحزن و اصبر على ما اصابك فان ذلك من عزم الامور!!
                  

10-01-2004, 03:54 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: ahmed haneen)

    الاخ/حنين

    سلام

    عبارة (طز فيك) اتيت بها على غرار و لا تقربوا الصلاة..., دون تكملة النص, وهو اسلوب معروف لكل عاقل/ة. و اذا كنت امينا مع نفسك و مع الاخرين/ات, احضر كل الموضوع هنا حتي تتم القراءة غير المجزئة.

    اما عبارتك (تابع اعمي), فهي عبارة تسيء لك انت قبل ان تسيء الي الاخرين/ات, لان المتابع/ة لمداخلاتي معك لا يخرج بهذه النتيجة, و لكنك لك الحق في هذا الرأي اذا كان سيلبي لك طموحك في حل مشاكل السودان, و اضيف و اقول لك يا حنين, انا لم ابدأ العمل العام من التحالف, و عليك باحترام تجارب الناس, اذا كنت تعي ما تقول, فما بهذه المكاواة السياسية ستبني وطنا يا حنين, فانت محتاج لجميع الناس, بما فيهم ناس (الانقاذ), لان (الانقاذ) اظهرتك انت للناس و اظهرت غيرك للناس, ناهيك عن من يحملون معك نفس الهموم و الاحلام, فانا و الله ان كنت حزينا, فسأكون حزينا على ضحالة فهمك و قصر نظرك السياسي. و لا ندري ماذا كنت ستفعل اذا لم يحدث الانقسام في التحالف؟ فهل يعقل ان يكون برنامجك السياسي للناس هو ان هذا خائن و هذا تابع؟ فيا رجل ارتقي لمستوي المسئولية تربح.

    يبدو انك حررت لي (شهادة زعل) تشكر عليها, و لكنك لم تحدد لي اسباب الزعل, حتي تكون شهادتك سارية المفعول!! و نشكرك كذلك على منحك لي العذر, فهذا كرم اكثر من حاتمي.
                  

09-30-2004, 07:19 AM

ahmed haneen
<aahmed haneen
تاريخ التسجيل: 11-20-2003
مجموع المشاركات: 7982

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

                  

09-30-2004, 02:04 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: ahmed haneen)

    فوق
                  

09-30-2004, 07:23 AM

ahmed haneen
<aahmed haneen
تاريخ التسجيل: 11-20-2003
مجموع المشاركات: 7982

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

                  

10-02-2004, 02:42 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    فوق
                  

10-04-2004, 02:42 AM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    Ya Doctor,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-04-2004, 04:11 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    فوق
                  

10-07-2004, 02:25 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    فوق
                  

10-08-2004, 02:57 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    فوق
                  

10-11-2004, 03:13 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    فوق
                  

10-11-2004, 04:28 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:29 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 03:23 AM

ahmed haneen
<aahmed haneen
تاريخ التسجيل: 11-20-2003
مجموع المشاركات: 7982

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    الأخ برير

    بدل ترفع فوق الفاضي
    اكتب جملة مفيدة

    مايكون فيها تبرير

    والله الأخ مزنوق وافلس

    زي زنقة علي يسن الأن في المؤتمر
    الصحفي بدار اتحاد جامعة الخرطوم

    راجع المؤتمر وجيب لينا الخبر

    ومعكم ايضا فوق
                  

10-11-2004, 11:56 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: ahmed haneen)

    لا شيء نرد عليه يا حنين الجهلي.
                  

10-11-2004, 12:40 PM

خضر عطا المنان
<aخضر عطا المنان
تاريخ التسجيل: 06-14-2004
مجموع المشاركات: 5191

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)


    رفيقا الوجع في المنافي : برير وحنين

    رجاء أخوي صادق ومن صميم القلب
    من أخ لكما.. يجلكما معا ويقدر مواقفكما :

    ليست هناساحة عراك من هذا القبيل ..
    كم بي من أمنيات بأن ترتفعا ولو قليلا
    بمستوى نقاشكما حتى تفيدان أهل هذا
    الحوش الوطن والزائرين له .

    نحن الان أمام أمر جد خطير :
    مناضل حجبت عنه حرية الحركة
    ولا أحد يعرف تحديدا ما حقيقة
    ما جرى له أصلا .. ولا متى سيكتب
    له الخروج من قبضة جهات تتعدد
    مسمياتها والنتيجة واحدة وهي أنه
    يعيش داخل قفص الاعتقال ومساع محمومة
    داخل الوطن وخارجه تسابق الزمن للأفراج
    عنه .

    أضعا خلافاتكما جانبا ولو مؤقتا!!!
    وأمتطيا معا صهوة الركب الباحث عن
    حل عاجل لمشكلة المناضل الجسور والذي
    هو موضوع هذا البوست القيم والذي أأمل
    ألا تنحرفا به عن وجهته الصحيحة.

    لكما محبتي وتقديري .

    خضر عطا المنان

                  

10-11-2004, 02:51 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خضر عطا المنان)

    العزيز خضر عطا المنان

    تحية طيبة

    تلبية لهذه الدعوة الكريمة و المنطقية, ساقوم بعدم الرد على حنين مهما فعل, لاننا حقا امام موقف لا مكان فيه لمثل هذه الحوارات الدائرية, و ابشر بالخير يا عزيز, و معا من اجل اطلاق سراح الشرفاء و بالوسائل الشريفة.
                  

10-11-2004, 04:26 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:26 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:27 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:30 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:32 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 09:23 PM

خضر عطا المنان
<aخضر عطا المنان
تاريخ التسجيل: 06-14-2004
مجموع المشاركات: 5191

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    Quote: العزيز خضر عطا المنان

    تحية طيبة

    تلبية لهذه الدعوة الكريمة و المنطقية, ساقوم بعدم الرد على حنين مهما فعل, لاننا حقا امام موقف لا مكان فيه لمثل هذه الحوارات الدائرية, و ابشر بالخير يا عزيز, و معا من اجل اطلاق سراح الشرفاء و بالوسائل الشريفة.



    الحبيب الغالي : برير

    قبلة شكر واعزاز أطبعها
    على جبينك لقبولك الكريم
    لدعوتي الأخوية الصادقة.

    ولا اعتقد بأن أخي العزيز حنين
    بأقل من ذلك قادم الينا هنا.

    فنحن جميعا في انتظاره .

    ولكما معا خالص مودتي .

    خضر عطا المنان
                  

10-11-2004, 04:31 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:32 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:33 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:34 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:35 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:36 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:37 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:38 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:38 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:39 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:40 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:41 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

12-04-2004, 04:39 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    تشكر يا صاحب البيان الاخير.
                  

10-11-2004, 04:42 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:43 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:45 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

11-01-2004, 05:40 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ...
                  

11-02-2004, 05:25 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ...
                  

11-02-2004, 05:29 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    ...
                  

10-11-2004, 04:46 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:47 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-22-2004, 02:55 AM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    الاخ ابو علوه

    رمضان كريم و يا رجل دعك من هذه الهستيريا و عموما كتر خيرك و ياها الكانت محرية فيك, فبدلا من توضيح لماذا سلكت هذا السلوك العجيب و انت تنادي (بالديمقراطية و تتحدث عن الوطن و كلام كثير اسكت خليه ساي), اراك مكتفيا بهستيريا رسالة الغفران العسكورية.
                  

10-11-2004, 04:48 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-12-2004, 03:37 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    العزيز خضر عطا المنان

    سنلحق الاخ عسكوري بدعوتك الكريمة في هذا البوست و رد الله غربة السودان و غربة شعبه على حد قول العزيز خضر, فغربة السودان و شعبه ليست انقاذية اسلاموية/اسلامية و حسب و لكنها تجمعية و في السودان الجديد.
                  

10-15-2004, 07:51 AM

خالد عمار
<aخالد عمار
تاريخ التسجيل: 08-25-2004
مجموع المشاركات: 702

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    **
                  

10-13-2004, 01:57 PM

برير اسماعيل يوسف
<aبرير اسماعيل يوسف
تاريخ التسجيل: 06-03-2004
مجموع المشاركات: 4445

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)

    تشكر يا عسكوري.
                  

10-11-2004, 04:49 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-12-2004, 02:50 AM

خضر عطا المنان
<aخضر عطا المنان
تاريخ التسجيل: 06-14-2004
مجموع المشاركات: 5191

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: Asskouri)


    العزيز : عسكوري

    مع فائق احترامي لك .. الا ان مافعلته بهذالبوست
    لا يمكن لعاقل وبكامل وعيه القيام به !!!!.

    هل يعقل ان تعيد نفس الكلام 19 مرة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
    ما الهدف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
    ماذا نستفيد نحن معشر المتلقين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

    ماذا جرى لك ياالحبيب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

    نسأل الله لك الشفاء وكمال الصحة والعافية.

    لك ودي .

    خضر عطا المنان
                  

10-12-2004, 03:07 AM

خضر عطا المنان
<aخضر عطا المنان
تاريخ التسجيل: 06-14-2004
مجموع المشاركات: 5191

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: خضر عطا المنان)


    عفوا أخي عسكوري

    يبدو لي أن موضوعك نفسه مكرر أكثر من 30 مرة
    وليس فقط 19 مرة كما ذكرت آنفا!!!!!!!!.

    فلتعذرني يا صديقي عسكوري فأنا لا أجيد لغةالرياضيات !!!!!!!!!!!!!!!.


    دعواتي الصالحات مكررة لك بتمام الصحة وكمال الشفاء
    ونحن كمان الله يلزمناالصبر يا عسكوري يا أخوي .

    أنه سميع مجيب .

    خضر عطا المنان
                  

10-11-2004, 04:49 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:50 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:51 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:52 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:53 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:53 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:54 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:55 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  

10-11-2004, 04:56 PM

Asskouri
<aAsskouri
تاريخ التسجيل: 06-17-2003
مجموع المشاركات: 4734

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: رئيس المكتب التنفيذي للتحالف ما بين حروب التشهير التيسيرية و (بوليس الع (Re: برير اسماعيل يوسف)

    ,
    Thanks for this rubish. In UK as you know if you are a practicing doctor you are not allowed to be involved in politics whether in Uk or outside UK, apologise for this or I will take the issue to registrar and you will lose your job. if you don't know the law in this country I know. Don't play around with me in my rights. You better mind what you are doing and dont try to fool me.
    I tell you, you better resign from SAF Office or you risk you own job. Don't blame me latter. I'm very serious I will send a copy of this to the registrar and you will be in trouble. I will also send this to my solicitor to pursue you further and take it with the registrar. Who are you to dismiss me?
    You better stick to your profession. I don't want to get in trouble with you ya Doctor hassan, please don't belittle me. These people who are pushing you to this are quite ignorant and please mind your own business!I'm yet to forgive you for the threatening letter you sent to me, now you came up with this garbage! You better know what you are doing! I have no interest in getting you in trouble, but don't fool around wih me Okay?

    A.Askouri
                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 2:   <<  1 2  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de