دعواتكم لزميلنا المفكر د.الباقر العفيف بالشفاء العاجل
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: معاوية الزبير)
|
الأخ معاوية تحياتي في نفس الفترة إياها كتبت أنا في نفس البوست وسألت عن الأخ الشفيع أتذكر جيداً حضر وكتب كلاماً عاماً يعطي معنىً من التعاطف الشكلي وأنا متأكد لولا سؤالي لما حضر الباشمهندس الشفيع آخر من تواصل مع شهاب واختفى شهاب من بعد ذلك هذه حقيقة ثابتة يمكن الرجوع للبوست المعني لمراجعة ما كتبته أنا ورد الشفيع تحياتي ومودتي وتحية لصاحب البوست الشفيع وراق _____ الحليلة
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: محمد أحمد الريح)
|
شكرا أعزائي زين العابدين الحليلة ومحمد أحمد الريح
أسرة شهاب أيضا لديها شعور بأن هناك علاقة بين وراق واختفاء ابنهم شهاب سنظل وراء أخونا وراق حتى يبوح بما لديه من معلومات وبعد زوال هذا النظام وفي حال لم يعد شهاب إلى أسرته الصغيرة والكبيرة سنعمل على جلب الشفيع وراق للمحكمة
ضمير الجماعة هنا يشمل الكثيرين لو مات مُطالِب.. هناك ألف مُطالِب
فوق حتى يبرد حشا أم شهاب
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: sadig mirghani)
|
أرجو الرجوع للبوست يا الشقيع
والإدلاء بشهادتك في حق غياب الأخ / شهاب كرار
ومن الأفضل لك مليار مره أن تقول الحقيقه هنا في هذه الفانيه
لأنه يمكنك التعويض إن كنت كاذبا وقررت أن تتوب
ولكن بين يدي الله لا يوجد تعويض ولا غيره
إلا من أتي الله بقلب سليم
في إنتظارك ولن ننسي أنك آخر من يعلم عن الغائب
أرجو الإجابه وبصدق
فهنالك أسره ل شهاب تنتظره
شعب عملاق يتزعمه أقزام
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: بشير حسـن بشـير)
|
التحية للشرفاء ..
لو بتذكروا فتحت بوست بعنوان موجه للشفيع باختفاء شهاب .. واختفي الشفيع ورفض الرد
وانا اليوم اكرر لماذا اتصلت اسرة شهاب بالشفيع تحديدآ دون الاخرين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الم يكن اعضاء المنبر بماناول يدهم في السودان وليست السعودية ؟؟؟؟؟؟؟
الكلام المقتبس دا صاح . عن موضوع المهندس شهاب الإجابة القاطعة لدى الشفيع وراق لانه الشفيع وراق امنجي واكد الكلام دا بوست الاخ ود العبيد وانا اسه رفعت البوست فوق .
ولكم الشكر ايها الشرفاء .. والخزي والعار لاشباه الرجال المتجسسوا علي زملائهم !
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: محمد البشرى الخضر)
|
شكرا يا ود البشرى
زبدة الكلام فى المقتبس ادناه :
Quote: Next Steps
One of the principal criticisms of this initiative is that is leaves out any requirements by the Government of Sudan for free speech and assembly, a free press, release of political prisoners, and other steps that would allow for true political debate and broad-based participation. These must be part of the next phase of dialogue and any further lifting of sanctions. These are the issues that pose the greatest test for the Sudanese leadership about whether it is prepared to embark on significant transformation of the political system. There is no consensus within the Sudanese leadership on this matter.
. Second, there must be serious dialogue with the armed opposition. Its disarray, internal disputes, and hard lines are not serving the situation well. The U.S. can play an important role here too, balancing its dialogue with the Government of Sudan with its work with the opposition. |
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: الشفيع وراق عبد الرحمن)
|
الأخ الشفيع والقراء الكرام
ترجمتُ هذه المادة يوم الأمس، وللأسف الشديد وُزعت عبر الواتساب بدون الملاحظات التي كتبتُها عنها؛ حيث أوضحتُ أنها ترجمة أوّلية لم تخضع لمراجعة أو تحرير، ولأغراض الاطلاع فقط for information only. كما أنها أيضا غير مكتملة، حيث أن النقاط الثلاث التي تراها عدة مرات في النص تعبر عن مقاطع لم أترجمها في حينه، إذ كان الهدف هو اطلاع بعض الأعزاء بشكل سريع على لمحة عامة عن هذا المستند فائق الأهمية.
بحمد الله تمكنت اليوم من استكمال الترجمة ومراجعتها بشكل دقيق، وستُنشر غدا إن شاء الله في إحدى الصحف السودانية.
معتصم الحارث الضوّي
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: Moutassim Elharith)
|
الف شكر اخونا معتصم وحقيقة لم اكن اعلم انك زميلنا في حوش بكري، ربما لغيابي الكتير مؤخرا وربما لقلة مشاركاتك
وفعلا الترجمة وصلتني بالواتس، ولقيتها جاهزة ورشيتها كسلاً من اعادة ترجمتها نشكر لك جهودك
لفتت نظري الفقرة ادناه" علاوة على أنها مساهم رئيس في الأزمة في جنوب السودان
ومفروض تكون: علاوة على أنها لاعب رئيس في الأزمة في جنوب السودان
البتفتح الباب للتدخل الايجابي الذي شهد به ليمان في مكان اخر
ارجو منك التواصل معي على الواتس: 00966551214343 00966553295457
وشكرا
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: أبوبكر عباس)
|
سلام يا شفيع، لم تعجبني طريقة معاوية الزبير في مهاجمتك في هذا البوست وهي خارج موضوع البوست.
في نفس الوقت ما اثاره لا تستطيع تجاوزه بالتجاهل
أرجو منك كصديق اسفيري، أن تفتح بوست خاص ترد فيه على هذه الاتهامات
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: Moutassim Elharith)
|
معليش يا معتصم ما عندنا خبرة بالترجمة فشنو استحملنا شوية لكن اعتقد ليمان وضع هذه الجملة بخباثة لا تخفى على أحد وهو فعلاً أراد أن السودان له ضلع ( أو طرف أصيل, لاعب رئيسي, لاعبا رئيسيا, بدور رئيسي, لاعب أساسي, لاعب كبير, لاعباً أساسياً, طرفا فاعلا رئيسيا, طرف رئيسي, طرف فاعل رئيسي ) في أزمة جنوب السودان بمعناها السلبي لكنه لم يوضح كيف وصل لهذه القناعة والتي أطلقها وكأنه متفق عليها ببساطة لاعب رئيس في الأزمة غير لاعب رئيس في حل الأزمة ترجمة Major Player للاعب رئيس صحيحة وهي المتعارف عليه
سؤال لكي أجد باب للمخارجة
هل هناك فرق بين ....... Sudan is a major player in ......and, Sudan is a major contributor in
لو في اي حاجة بتزعل في كلامي دا أمسحها لي في وجه الظلامي بكور
شكراً الشفيع على البوست
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: Frankly)
|
(بقية الرجرجة والدهماء لو بتفتكرو انو نوع مداخلاتكم الفطيرة دي هي السبب في ابتعادي عن البورد انصحكم تفحصو نفسكم عند اقرب اخصائي نفسي) خلينا نحن، من سيعصمك أنت من دعاء أم ذهب بصرها وهي تبكي ابنها الغائب ومن سينجيك من لعنات زوجة مكلومة تهدهد أطفالها يوميا بوعود عودة والدهم في الصباح
أما الاخصائي النفسي فهو مصير كل الأمنجية واسأل كبيركم الطيب سيخة
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: Moutassim Elharith)
|
مهم ملاحظة أن لجنة الكونغرس للشئون الخارجية ليست معنية بتوجية السياسة الخارجية بحكومة ترمب التي يمكنها فعل ما تريد !!
و لكن مثل هذه الإفادة لها تأثير في القوانين التي سنها الكونغرس مثل سلام دارفور و غيرها. و التي يوصي بإستعمالها مستر ليمان للضغط علي الحكومة لتغير سلوكها خاصة في مساءل الحكم و الديمقراطية و الحريات و كذلك من المهم ملاحظة قلة تأثير رفع الحظر-القرارات التنفيذية لاتي رفعها أوباما- الذي، حتي لو تم رفعه تملماً في يوليو، لن يشجع جلب الإستثنارت الخارجية بسبب بقاء السودان ضمن الدول الراعية للإرهاب و القوانين التي فرضها الكونغرس منذ زمن طويل.
المؤسف أن التفاؤل بتغييرات إيجابية و تحسن في الإقتصاد لن تحدث كما يشيع إعلام الحكومة ( الذي يسرف في التفاؤل المبني علي الأوهام و كأن مصدره ود الباوقة :)) علي حساب المعطيات الموضوعية التي تقول أن الطريق الأمريكي لمساعدة السودان طويل وشاق جداً و لابد من أن يمر بحوارات مضنية و يحتاج لتنازلات لن تستطيع الحكومة تقديمها الا لو دعمت أمريكا بأتجاه العفو عن البشير و تسوية وضعه مع محكمة الجنايات الدولية التي لا فكاك له منها الا بالتشبت بالسلطة، ، عندها يمكنه القبول باصلاحات تؤدي الي دولة الديمفراطية و التعدد
آعجبتني ملاحظة مستر ليمان " الحكومات الديكتاتورية لا تنتحر بسبب الحظر الإقتصادي" رغم تأثيره عليها و كذلك إقترحه بالضغط لرفع التضييق علي المعونة الأمريكية لتساهم في تنية السودان بما يفيد المواطنيين و ليس الحكومة بالإستثنار المباشر في التعليم و الزراعة......آلخ.
بإختصار مافيش إنتعاش إقتصادي بدون إصلاح سياسي بعيداِ عن عوارات الوثبة و حوارات قاعة الصداقة الوهمية !!
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: خالد العبيد)
|
Testimony of Brad Brooks-Rubin: The Questionable Case for Easing Sudan Sanctions Testimony of Brad Brooks-Rubin, Enough Project Policy Director, given on April 26th, 2017 before the U.S. Congress’ House Foreign Affairs Committee hearing on “The Questionable Case for Easing Sudan Sanctions.” By Brad Brooks-Rubin | Apr 26, 2017 Download the full PDF version Chairman Smith, Ranking Member Bass, Members of the Subcommittee, thank you for holding this important hearing and providing The Enough Project and our financial investigative initiative, The Sentry, with the opportunity to share our perspective on a country that has long vexed U.S. policymakers. Congress has a deep and bipartisan history of leading U.S. efforts to promote peace, human rights, religious freedom, and counterterrorism objectives in Sudan, and this is an absolutely critical moment for Congress to continue that engagement. It is a critical moment because, this past January, in the waning moments of the last Administration, an all-or-nothing choice on economic sanctions on Sudan—either maintain the two decades-old comprehensive sanctions or lift them entirely—was created. This false choice came out of a limited, five-track engagement process that was developed in mid-2016. This process is insufficient because it does not address basic governance issues in Sudan, it does not include crucial human rights and religious freedom issues, and it removes the bulk of U.S. leverage without requiring any peace agreement for the multiple wars being waged today in Sudan. The far more sophisticated tools of financial pressure that are available today can be deployed in a much more nuanced way than a “sanctions on all of Sudan” or a “no sanctions at all” approach. We believe Congress and the Trump Administration must correct this course—now. This correction can best be achieved by developing a de-linked and independent Human Rights and Peace Track with the Government of Sudan that would supplement but remain independent of the five-track engagement process. This diplomatic track should address the most critical reform issues in Sudan, and it should be tied directly to modernized and focused financial pressures tools, as well as new incentives, which can maximize the chances of achieving U.S. foreign policy objectives in Sudan. This new track should focus on the United States’ most pressing policy goals for Sudan: advancing human rights, religious freedom, essential democratic reforms, good governance, and ultimately a comprehensive peace. Without addressing these goals, the Government of Sudan will maintain its longstanding patterns of behavior, advancing policies that have led to the continuous deadly war, religious persecution, dictatorship, mass migration to Europe, grand corruption, and affiliation with terrorist organizations that have marked its rule for the last 28 years. Achieving the objectives in this new track will require tools that are more focused, sophisticated, and impactful than the dull instruments of comprehensive sanctions we have previously used. Instead, we must use state-of-the-art financial pressures that target key elements of the regime and the corporate and banking networks that underlie it. The comprehensive sanctions in place now come from a previous era and were never robustly implemented and updated. But they nevertheless affected the regime’s ability to connect to the international financial system, especially in recent years, as sanctions enforcement triggered by a different program—Iran’s—caused global banks to go back, review their systems, and realize they were still banking with Sudan through the correspondent banking system. As banks then started to work harder to cut their ties to Sudan, the Government of Sudan launched an aggressive public relations and propaganda campaign, blaming U.S. sanctions for all the miseries inflicted on the Sudanese people by its own massive grand corruption and poor policies. Rather than giving up this renewed leverage, Congress should adopt legislation that ties a new suite of these modernized financial pressures, as well as appropriate incentives, to a new Human Rights and Peace Track. In particular, the new pressures should include very specific and robust targeted sanctions based on the best financial intelligence available (which our initiative, The Sentry, will help provide) and anti-money laundering measures designed to achieve our foreign policy objectives, and more effectively protect the integrity of the U.S. financial system. This new track can also include incentives: if issues concerning Khartoum’s relationships with terrorist groups not covered in the five-track engagement process are included here, the status of Sudan as a State Sponsor of Terrorism should also be under renewed consideration. The financial pressures that should be associated with the Human Rights and Peace Track are not just a few more sanctions, or variations on the broad measures of the past. These pressures would constitute a fundamentally different approach, shifting from one that is geography-based to one that is conduct-based. In this new approach, the new pressures would focus solely on individuals and entities that are responsible for major human rights abuses, grand corruption, religious persecution, conflict gold trading, weapons exporting, and undermining any peace process. The approach targets those whose conduct drives this regime, and then it seeks to disrupt the facilitating corporate and banking network that supports them. We must use the types of dynamic, modern approaches that were taken against Iran, Burma, and Russia and can address the corporate networks and economic sectors in Sudan that provide the financial lifeline to the Bashir regime and enable its repressive capacities and ability to inflict harm on Sudanese citizens. Entities in Sudan like the National Intelligence and Security Service (NISS) operate in ways that are not unlike the entities that the United States has targeted in Iran. In Sudan, conflict-affected gold and weapons exports provide much-needed, off-budget cash that is used to sustain violence and line the pockets of the corrupt elites who have transformed the Sudanese economy into a private domain for their own enrichment. The United States knows how to target this kind of system; we just need to be willing to do it. Some of the key measures that we could take include: Sanctions that freeze the assets of Sudan’s National Intelligence and Security Service (NISS) and its corporate network, establishing a 25 percent threshold for ownership that would result in designation. Sectoral sanctions focused on the conflict gold and weapons manufacturing sectors. Targeted sanctions on individuals responsible for acts of public corruption and serious human rights abuses throughout Sudan, ensuring we target individuals with significant personal assets and/or corporate holdings. Requiring compliance with these sanctions by foreign subsidiaries of U.S. companies to prevent evasion. Public reporting by companies doing business in Sudan in order to ensure companies are taking appropriate due diligence measures. Directing Treasury’s Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN) to investigate whether the gold sector or other networks in Sudan constitute a “primary money laundering concern,” to issue advisories related to their investigations, and to work with financial institutions and other jurisdictions to investigate Sudanese Politically Exposed Persons and other targets. These efforts will focus the financial sector on the key concerns in Sudan and help to mitigate against future, large-scale de-risking. Congressional appropriation of funds to the relevant agencies to do this work that has been desperately needed for many years but never done. These are the types of pressures, combined with appropriate incentives, that can generate meaningful leverage for creating real and lasting change in Sudan through the Human Rights and Peace Track. Changing the behavior of a genocidal regime requires use of the most effective tools we have at our disposal, tools that are narrowly targeted at the sectors and individuals most involved in committing mass atrocities against the population and diverting the country’s rich resources to private purposes. By adopting this framework, Congress and the Trump Administration can finally implement a strategic approach to sanctions and pressures related to Sudan. This approach would be in stark contrast to the five-track engagement process, which I will address briefly. As my colleague Omer Ismail recently described in his testimony before the Lantos Commission, some of the violence in Sudan has eased. We attribute this in part to the evolving nature of the use of force in the conflict areas. Nevertheless, there are parts of Sudan that have known a more peaceful period in recent months. We also note that Sudan has demonstrated restraint with respect to South Sudan, and we presume cooperation continues on many counterterrorism fronts. At the same time, as Omer and many others have testified, the Sudanese government’s restraint in some areas contrasts with its continued violence in the conflict zones. There have been numerous violent attacks on civilians in Darfur. Government fly-overs continue to threaten people in South Kordofan, including the Nuba Mountains. There were militia attacks in Blue Nile this year, and in the military campaigns it launched in 2016 the Sudanese government forces used a large quantity of new weapons and new types of military equipment, as Conflict Armament Research has documented. Worse, while the government of Sudan is allowing cross-border humanitarian access to areas in South Sudan affected by famine, humanitarian access for parts of Blue Nile and South Kordofan states remains restricted. The people in several isolated areas urgently need assistance and have been killed while moving through active conflict zones to find food and basic supplies. Meanwhile, Sudan has used the provisional easing of the sanctions put in place in January, not to begin the necessary reforms of the structural deformities of the country’s economy, but instead to order fighter jets and battle tanks from its traditional arms suppliers, Russia and China. These procurements, when concluded, will buttress the regime’s preferred choice of settling internal conflicts by military means rather than through negotiated approaches that resolve the root causes of conflicts. These types of short-term purchases are made possible by easier access to financing in the global marketplace, principally because there are fewer concerns about the potential for single transactions in a specific timeframe to be blocked or rejected, and a generally more enabling economic environment within Sudan where there is more available capital. Acknowledging both the progress and areas where benchmarks are unmet, we believe two things should happen with respect to the next steps of the five-track engagement process: The interagency assessment process should continue, and an honest assessment should be made in July. Our expectation is that the five-track engagement process will remain unfulfilled when viewed as an entire package, because at least two of the five tracks will not be in compliance. For example, if entire regions of Sudan remain off-limits for aid organizations because of Sudanese government restrictions, continuing this policy of using the denial of food as a weapon, should the United States really permanently remove its sanctions؟ That would certainly be a shocking outcome even to the architects of this five-track engagement process. If the government is indeed noncompliant on any of the tracks, then the final step of complete removal of the comprehensive sanctions should be delayed for a sufficient period, such as one year. In response to the violence in Darfur, and as a way of reinforcing the need for serious engagement on all five tracks leading up to July, the Administration should use its authority under Executive Order 13400, the Darfur sanctions—which are not part of the five-track engagement process—to impose asset freezes on those responsible for the violence. As with other sanctions programs connected to negotiation or engagement processes, the Administration should tighten pressure along the way to reinforce the objectives. In the end, the fate of the five-track engagement process and the comprehensive sanctions should be a lower priority, because it creates a false policy choice (comprehensive sanctions versus nothing) over benchmarks that do not fundamentally alter the nature of a regime that has wrought havoc within Sudan and the region for nearly three decades. Congress should take the lead in designing a clear U.S. policy approach, one that deploys the types of modernized pressures that can generate meaningful leverage for creating real and lasting change in Sudan through a Human Rights and Peace Track. Changing the behavior of a genocidal regime requires use of the most effective tools we have at our disposal, which could narrowly target the individuals and entities that are most involved in committing mass atrocities against the population and diverting the country’s rich resources to private purposes. We should ensure that these measures are tied to clear foreign policy objectives. This would give the U.S. government the best chance to effectively address its core policy objectives in Sudan. Read the full testimony here. http://www.enoughproject.org/reports/testimony-brad-brooks-rubin-questionable-case-easing-sudan-sanctions
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: أبوبكر عباس)
|
Quote: سلام يا شفيع، لم تعجبني طريقة معاوية الزبير في مهاجمتك في هذا البوست وهي خارج موضوع البوست. في نفس الوقت ما اثاره لا تستطيع تجاوزه بالتجاهل
أرجو منك كصديق اسفيري، أن تفتح بوست خاص ترد فيه على هذه الاتهامات |
قد ترى يا عزيزي أبوبكر أن مداخلتي خارج موضوع البوست لكني لا أراها كذلك هو اختلاف في موقع الشوف ليس إلا أما كونه يفتح بوستا خاصا للرد على الاتهامات فلن يستطيع وإن شاء لكنه سيضطر لذلك يوم الحق الشعبي
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: معاوية الزبير)
|
Quote: ارجو منك التواصل معي على الواتس: 00966551214343 00966553295457 وشكرا |
أوعك
آخر زول عملوا ليه كدة لي هسة أهلو ما لاقينو
___________ مؤسف ما حدث لشهاب يا الشفيع مؤسف جداً وتظل جميع القرائن مشيرة إليك يدعمها تهربك من الحديث في الموضوع
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: أحمد محمد عمر)
|
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة على النبي محمد واله الطاهرين عزيزي معاوية الزبير والاخوة الذين اشاروا للشفيع وراق في موضع الاخ شهاب ,اسمحوا لي ان اكتب ما أعرفه عن الباشمهندس الشفيع وراق ,كموقف ايماني ومبدئي راسخ ,,وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَتَمَ شَهَادَةً عِندَهُ مِنَ اللَّهِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ:وَلاَ تَكْتُمُواْ الشَّهَادَةَ وَمَن يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ: قبل سنة وشهرين تقريبا فتح الباشمهندس الشفيع وراق بوست , يتسأل فيه عن شخصي (نسبة لانقطاع الاتصال بيننا وغيابي عن كل مواقع النت )فاردفه الاستاذ ياسر الشريف بناء على بوست الباشمهندس الشفيع ,,عن اختفاء ,, وبالصدفة فتحت سودانيزاون لاين دخولا عابرا وفوجئت بالبوستين وقلقل كثير من الاصدقاء عبر الرسائل في الفيس بوك ,,وهناك من تداخل وربط موضوع غياب الحبيب شهاب كرار وشخصي بحمد الله قمت بالتعليق على البوستين وتم سحبهم (والحمد لله لم تحدث اثار او مضرة لشخصي من البوستين ولكن كشفت لي معدن اناس كثر في سودانيزاون لاين بمختلف توجهاتهم من نبل وشهم وكرم مما يجعلنى فخورا بوجودي هنا) ,مربط الفرس ما علاقتي بالشفيع وراق ,,لم اتشرف بمقابلة الشفيع وراق شخصيا , فقط في مداخلات في سودانيزاونلاين ومن المنبر انتقلت علاقتنا للواتساب وبعض الاتصالات , ففي فترة كان ابنه مصاب فاتصلت عليه مطمئنا وبعد فترة اعاد علي الاتصال عارض علي المشاركة معهم في قروب واتساب (فكري به مختلف الاطياف الفكرية باعتباري شيعي )فتواصلت معه , للامانة وشهادة أسال منها أمام الله عز وجل بعض اتصالات بيننا وحوارات اقول و بلسان قاطع وجدت شخصمن الخلق في ارفعه ومن الادب والزوق في اتمه , (غريبة ما عارف الزول ده كوز كيف الله يهديه) ,,,,,,,,من خلال هذه التجربة مطمئن ان الشفيع وراق أن اتصال الشفيع وراق بالاخ شهاب (رده الله الينا سالما غانما) كان اتصالا عاديا ولم يكن به اي خبث ,,هذه شهادتي لانسان أختلف معه فكريا وسياسيا ولا أملك الا أن احترمه واطمئن بانه لا يمكن ان يكون طرف في أذية انسان ,,
التعديل لتصحيح اسم العزيز معاوية الزبير ,,
(عدل بواسطة عمار عبدالله عبدالرحمن on 04-29-2017, 09:15 AM)
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: عمار عبدالله عبدالرحمن)
|
أما هذه يا أخي عمار Quote: اقول و بلسان قاطع وجدت شخص من الخلق في ارفعه ومن الادب والزوق في اتمه |
فواضح من مخاطبته لنا بالرجرجة والدهماء ----- أما هذه Quote: من خلال هذه التجربة مطمئن ان الشفيع وراق أن اتصال الشفيع وراق بالاخ شهاب (رده الله الينا سالما غانما) كان اتصالا عاديا ولم يكن به اي خبث |
فوالله لهي أغرب قرينة تمر عليّ في حياتي
عموما جزاك الله خير، وأرجو أن تصحح اسمي في مستهل مداخلتك
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: معاوية الزبير)
|
18 رمضان سيكمل شهاب حول قمري بالتمام والكمال نتمنى على الجميع ذكر شهاب في دعواتهم المباركة هذا هو الحد الأدني الذي نملكه في الوقت الراهن الصديق ود الزبير أتفق معك تماماً أن القرائن التي تحدث عنها الأخ عمار غريبة جداً والثابت فعلاً أن شهاب لم ير النور بعد محادثة الباشمهندس الشفيع وراق نعم بالتأكيد من حق أسرة شهاب أن تلاحق الشفيع بالنداءات بالتي هي أحسن في الوقت الراهن وحتماً لن تترك أسرة الباشمهندس شهاب الشفيع حتي تصل منه لخبر وحل اللغز واختفاء شهاب تحية مرة أخرى لصاحب البوست من أحد من وصفهم بالرجرجة والدهماء _____ الحليلة
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: elhilayla)
|
في نفس الوقت ما اثاره لا تستطيع تجاوزه بالتجاهل لك التحية صديقي ابوبكر
استطيع التجاهل ونص وخمسة ببساطة لانهم حاشرين نفسهم بدون لازمة ويتحدثوا باسم اسرته دون تفويض
أرجو منك كصديق اسفيري، أن تفتح بوست خاص ترد فيه على هذه الاتهامات لست في محل اتهام لارد عليه
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: الشفيع وراق عبد الرحمن)
|
لكن اعتقد ليمان وضع هذه الجملة بخباثة شكرا حبيبنا فرانكلي
انا خلاف كثيرين، قراءتي للشهادة انها ايجابية جداً، باعتبار الجهة المخاطبة وقال عديل انو العقوبات ح ترفع في يونيو والمح انو رفع العقوبات غير كافي في حال ما زال اسم السودان ضمن الدول الراعية للارهاب لانو ده لا يشجع المستثمر طويل الاجل، وده اعتبره طلب مغلف لضرورة تزامن رفع العقوبات مع رفع من القائمة من هنا جاءت قراءتي الايجابية، بالرغم من الضبابية المقصودة في الشهادة
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: الشفيع وراق عبد الرحمن)
|
سلام يا شفيع، بيني وشهاب علاقة اسفيرية أيام سودانيات (٢٠١٠) وصلت درجة التواصل التلفوني أيام كان يعمل بافريقيا. باختصار كانت بيني وبينه محبّة ويهمني أمره. اتهامك بأن لك علاقة باختفائه لا يجد عندي منطق وخاصة ان شهاب كان يرغب بالانضمام لكم. زي ما بقول المؤمنين: ليطمئن قلبنا؛ أحكي لنا تفاصيل المكالمة التلفونية التي تمت بينكم ودا طلب أخوي لا غير
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: الشفيع وراق عبد الرحمن)
|
شكراً الشفيع أنا ما زلت عند قولي أن الجملة وضعت بخباثة
ليموان ملم برفع العقوبات نهائياً وكلياً عن السودان
لكن يظن أو يريد للسودان أن يبقى تحت قائمة الدول التي ترعى الإرهاب وأعتقد أمنياته خاسرة وغير محققة
فلا يمكن لأمريكا أن ترعى دولة ترعى الإرهاب كما ذكرت في بوست لي بمشاركة الجيش السودان في أجتماعات أفريكوم ويوكوم بمدينة استوتغارت الألمانية
مشاركة السودان في أفريكوم التي من مهامها محاربة الإرهاب هو في حد ذاته اعتراف بأن السودان دولة محاربة للإرهاب وليس راعية له
صحيح أن قرار رفع العقوبات الإقتصادية عن السودان وقرار رفع السودان عن الدول الراعية للإرهاب قرارين منفصلين شكلياً إلا أنهما مرتبطان عملياً وموضوعياً وبرفعهما فإن مسألة إعفاء الديون ستكون مجرد إجراء روتيني
| |
|
|
|
|
|
|
Re: هام: شهادة ليمان في الكونغرس امس (Re: Frankly)
|
ليطمئن قلبنا؛ أحكي لنا تفاصيل المكالمة التلفونية التي تمت بينكم ودا طلب أخوي لا غير لم يتم اي اتصال او تواصل تلفوني بيني وبين الاخ شهاب يا ابوبكر، وكل المعلومات متوفرة لدى اسرة شهاب، وانا كنت على تواصل مباشر معها
| |
|
|
|
|
|
|
|