مباحثات غير رسمية بين الحكومة السودانية والحركة الشعبية !؟

دعواتكم لزميلنا المفكر د.الباقر العفيف بالشفاء العاجل
مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 12-13-2024, 04:44 PM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مدخل أرشيف للعام 2015م
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
12-08-2015, 06:25 PM

زهير عثمان حمد
<aزهير عثمان حمد
تاريخ التسجيل: 08-07-2006
مجموع المشاركات: 8273

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
مباحثات غير رسمية بين الحكومة السودانية والحركة الشعبية !؟

    06:25 PM Dec, 08 2015

    سودانيز اون لاين
    زهير عثمان حمد-ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ -ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
    مكتبتى
    رابط مختصر


    كشف مكتب الاتحاد الأفريقي،في الخرطوم عن التآم مباحثات غير رسمية بين وفد الحكومة السودانية والحركة الشعبية لتحرير السودان – شمال- بأديس أبابا الأثنين، المقبل لمدة يومين بغرض التوصل إلى تفاهمات حول القضايا العالقة
    الوساطة تعقد اجتماعا بين وفدي الحكومة والحركة الشعبية وكان رئيس آلية الوساطة الأفريقية لمفاوضات دارفور والمنطقتين بين الحكومة السودانية والحركات المسلحة، ثابو مبيكي أعلن نهاية الشهر الماضي، تعليق جولتي التفاوض في المسارين بعد طلب المتفاوضين إجراء مشاورات حول القضايا العالقة. وقال وقتها "في هذه الأثناء سيكون هناك تواصل مع كل الأطراف ليتم بعدها تحديد موعد جديد لبداية مفاوضات المسارين. ونقل المركز السوداني للخدمات الصحفية، عن رئيس مكتب الاتحاد الأفريقي في الخرطوم محمود كان، تقديم الوساطة الافريقية اقتراحاً للحكومة والحركة الشعبية لعقد مباحثات عبر وفود مصغرة من الطرفين وخبراء الآلية الأفريقية رفيعة المستوى. وأضاف " اللقاء المشار إليه ليس رسميا، ويهدف لتقريب وجهات النظر حول القضايا المختلف حولها بين الطرفين، مشيراً إلى أن الطرفين رحبا بعقد المباحثات في أديس أبابا الأسبوع القادم. وأخفق الطرفان خلال الجولة العاشرة للمفاوضات المنعقدة بأديس أبابا الشهر الماضي،في التوصل إلى توافق حول كيفية إيصال المساعدات للمتضررين في المنطقتين بعد أن طالبت الحركة الشعبية بمسارات خارجية عبر جنوب السودان وإثيوبيا وهو ما رفضته الحكومة السودانية بشدة، كما اتسع الخلاف بشأن الترتيبات الأمنية ورفض الشعبية نشر قوات من الجيش السوداني على حدود المنطقتين فور التوقيع على الاتفاق. وفي غضون ذلك دفعت أكثر من 100 منظمة مجتمع مدني وشخصيات اعتبارية من مختلف دول العالم بخطاب للامين العام للأمم المتحدة والرئيس الأميركي يطالب بدعم إيصال المساعدات الإنسانية للمتضررين في المنطقتين أو أي مناطق أخرى في السودان دون عوائق . ولفت الخطاب الى أنه في ظل الجمود الذي لازم الجولة العاشرة لمحادثات أديس أبابا فان منع وصول المساعدات الإنسانية للمدنيين الأبرياء الذين يعيشون في مناطق الصراع يشكل انتهاكا للقانون الدولي ولا يحق لأي طرف من أطراف النزاع منع المجتمع الدولي من تقديم المساعدات الإنسانية للمتضررين . واستند مقدمي المذكرة في مطالبهم لاوباما وبان كي مون ،على العديد من قرارات الجمعية العامة للأمم المتحدة ومكتب تنسيق الشؤون الإنسانية التابع للأمم المتحدة والتي اتفقت على أن الأعمال الإنسانية تأسست على أربعة مبادئ توجيهية هي الإنسانية والحياد والنزاهة والاستقلالية وان ذات المبادئ توفر الأساس للوصول الى الأشخاص المتضررين في حالات الطوارئ المعقدة مثل الصراعات المسلحة . وأضاف الخطاب " إذا لم تكن أعمال الإغاثة وتقديم المساعدات الإنسانية تتبع هذه المبادئ فإن العملية برمتها تضع ضحايا النزاع في خطر، والمساعدة الإنسانية يمكن أن تصبح سلاحا تعزيزا للصراع المسلح ". وانحاز موقعي الخطاب الى مطلب الحركة الشعبية الرافض لنقل الإغاثة من داخل السودان وقالوا" لأسباب واضحة، أهالي المنطقتين لا يثقون في الحكومة السودانية، وأجزاء كثيرة من السكان رفضوا بشكل كامل قبول المساعدات التي تأتي من المناطق التي تسيطر عليها الحكومة. وهو ما سيجعل المساعدة قادمة فقط من المناطق التي تسيطر عليها الحكومة غير فعالة وستقوض جهود المجتمع الدولي التي يسعى لخلقها "
    *عايزين نفهم حاجة يا ناس قطاع الشمال .
                  

12-08-2015, 07:27 PM

Kostawi
<aKostawi
تاريخ التسجيل: 02-04-2002
مجموع المشاركات: 39980

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: مباحثات غير رسمية بين الحكومة السودانية و (Re: زهير عثمان حمد)


    December 7, 2015



    H.E. Mr. Ban Ki-Moon

    Secretary General of the United Nations

    New York, NY 10017



    President Barack Obama

    The White House

    1600 Pennsylvania Avenue NW

    Washington, DC 20500


    RE: Unhindered Assistance from Multiple Locations for the Two Areas and throughout Sudan


    Your Excellency and Mr. President,

    In light of the impasse at the 10th round of peace talks in Addis Ababa between the government of Sudan and the SPLM-N, we believe it is critical to recognize that it is a violation of international law to block humanitarian aid to innocent civilians living in conflict zones. Therefore, no party to the conflict should prevent the international community from providing humanitarian aid to the people affected by conflict in the Nuba Mountains/South Kordofan and the Blue Nile states, commonly referred to as the Two Areas, of Sudan, or any other area within Sudan.

    According to multiple UN General Assembly Resolutions, UNOCHA, and the ICRC, humanitarian actions are founded on four guiding principles: humanity, neutrality, impartiality and independence. These principles provide the foundation to establishing and maintaining access to affected people in a complex emergency such as armed conflict. If humanitarian assistance relief actions do not follow these principles then the entire operation puts the victims of conflict at risk and humanitarian assistance can become a weapon in furtherance of armed conflict.

    Since June 2011, the Government of Sudan has persisted in an aerial campaign to bomb the people and villages of the Two Areas, with attacks consistently having no military objective. Recent reports indicate the government is preparing for renewed fighting in the Two Areas with the delivery of new military equipment and reinforcements and the announcement by the Defence Minister to Parliament that the Two Areas “will be liberated through a massive military operation”.

    Aerial bombardment has terrorized the civilian population, killed, maimed and injured thousands, displaced over a million people, and intentionally destroyed crops, the primary food source for the civilian population. At the same time, the Government of Sudan has effectively refused to allow humanitarian assistance into the Two Areas, often putting forward conditions that make providing humanitarian assistance impossible.

    Article 7 of the Rome Statute, the founding legal statute of the International Criminal Court (ICC), sets forth crimes against humanity as including inhumane acts of intentionally causing great suffering, or serious injury to body or to mental or physical health. Further, other international criminal tribunals have rendered convictions based on similar principles. In its judgement of [Radislav, RD] Krstić, the International Criminal Tribunal of the Former Yugoslavia (ICTY) found that the blocking of aid convoys was part of the “creation of a humanitarian crisis,” which, combined with crimes of terror and forcible transfers, incurred individual responsibility for inhumane acts and persecution as crimes against humanity. The International Committee of the Red Cross has also interpreted the Geneva Conventions and their protocols to prohibit states from unwarranted refusal of humanitarian access and assistance in conflict zones.

    Specific to Sudan, UN Security Council Resolution 2046 strongly urges the parties to comply with international humanitarian law and the guiding principles of emergency humanitarian assistance for safe, unhindered and immediate access of the United Nations and other humanitarian personnel to deliver equipment and supplies and to assist conflict-affected civilian populations. The African Union Peace and Security Council has repeatedly urged the parties to respect human rights and International Humanitarian Law and to allow humanitarian assistance to reach those in need.

    During the peace talks in Addis Ababa, the government of Sudan indicated that it would allow cross line humanitarian assistance to be provided from government-controlled areas, meaning that the government would be involved or would be perceived to be involved in the delivery of humanitarian assistance to the same people it is violently targeting, a clear violation of the principles of humanity, neutrality, impartiality and independence the people of the Two Areas have a right to enjoy.

    For obvious reasons, the people of the Two Areas do not trust the government of Sudan, and many parts of the population may well refuse to accept assistance that emanates from government-controlled areas. This will make assistance coming solely from government controlled areas ineffective and will undermine the very result that the international community is hoping to create.

    We urge the United States, the United Nations, and other interested parties to stop the ongoing crimes against humanity in the Two Areas and throughout Sudan by upholding international humanitarian law that ensures the unhindered delivery of assistance from multiple locations by the international community so that the people of Sudan can receive the life giving assistance that they so sorely need.

    Sincerely,



    Blue Nile Association for Peace and Development USA

    Commission for Protection of Civilians and Human Rights - Blue Nile, Sudan

    Funj Youth Development Association ( FYDA) - Blue Nile, Sudan

    Sudan’s Peace and Development Centre - Blue Nile, Sudan

    National Human Rights Monitors Organization - South Kordofan/ Nuba Mountains, Sudan

    Nuba Christian Family Mission

    Nuba Mountains Advocacy Group USA

    Nuba Mountains Centre for Strategic Planning and Dialogue - London

    Nuba Mountains Civil Society Organisation Alliance - Sudan

    Nuba Mountains Civil Society Organization Union - USA and UK

    Nuba Mountains International Association – Australia, Canada, USA, Egypt

    Nuba Mountains People's Foundation - UK

    Nuba Mountains People's Media Abroad

    Nuba Mountains Solidarity Abroad (NMSA) - UK and Ireland

    Nuba Mountains Union of Associations and Organizations - Africa

    Nuba Moutains International Association - Lebanon

    Nuba Now - UK

    Nuba Vision Coalition, Inc.

    Civil Society Initiative - Signatory to Sudan Call Alliance

    Sudanese Solidarity Committee - Khartoum

    ACAVIE (Asociación) - Spain

    Arab Organizations Coalition for Sudan ( ACS) - Cairo, Egypt

    Association du RIF pour développement - France

    Collectif Urgence Darfour – Paris, France

    Darfur Association in Uganda

    Darfur Relief and Documentation Centre - Geneva

    Darfur Solidarity Group - South Africa

    Darfur Union in the UK and N. Ireland

    East and Horn of Africa Human Rights Defenders Project - Uganda

    Human Rights Organization and Development (HUDO) - Uganda

    International Refugee Rights Initiative - Uganda

    Jerusalem Center for Genocide Prevention

    PAX for Peace – The Netherlands

    People4Sudan - Geneva

    Society for Threatened Peoples - Germany

    Sudan Democracy First Group (SDFG) - Uganda

    Waging Peace - London

    Act for Sudan

    Humanity United

    United to End Genocide

    African Freedom Coalition

    African Soul, American Heart

    American Friends of the Episcopal Church of South Sudan and Sudan (AFRECS)

    Beja Organization for Human Rights and Development

    Brooklyn Coalition for Darfur and Marginalized Sudan

    Carl Wilkens Fellowship

    Catalyst Schools Projects

    Christian Solidarity International - USA

    Colorado Coalition for Genocide Awareness and Action

    Colorado Episcopal Foundation

    Darfur Action Group of South Carolina

    Darfur and Beyond

    Darfur Interfaith Network

    Darfur Peoples' Association of New York

    Darfur Women Action Group

    Genocide No More - Save Darfur

    Genocide Watch

    Georgia Coalition to Prevent Genocide

    Human Rights and Advocacy Network for Democracy (HAND)

    Idaho Darfur Coalition

    International Justice Project

    Investors Against Genocide

    Jews Against Genocide

    Joining Our Voices

    Long Island Darfur Action Group

    Massachusetts Coalition to Save Darfur

    Mercy Beyond Borders

    Never Again Coalition

    New York Coalition for Sudan

    Northwest Bronx for Change

    Nubia Project

    Operation Broken Silence

    Our Humanity in the Balance

    Pittsburgh Darfur Emergency Coalition

    Project Expedite Justice

    San Francisco Bay Area Darfur Coalition

    Society for Threatened Peoples

    Stop Genocide Now

    Sudan Advocacy Action Forum

    Sudan Human Rights Network

    Sudan Unlimited

    Sudanese Marginalized Forum-USA

    The African Services Coalition of South Carolina

    The Elsa-Gopa Trust

    The Institute on Religion and Democracy

    Unite for Darfur Org.

    United Sudanese and South Sudanese Communities Association

    Use Your Voice to Stop Genocide RI

    Voices for Sudan

    Abdelrahman Mohamed Gasim, External Relations Secretary, Darfur Bar Association, Sudan

    Ahmed H. Adam, Visiting Fellow, Institute for African Development (IAD), Cornell University

    Dr Albaqir A. Mukhtar, Director El Khatim Adlan Center for Enlightenment and Human Development (KACE), Khartoum, Sudan

    Andrew Natsios, Former US Special Envoy to Sudan, George H.W. Bush School of Government and Public Service, Texas AandM University

    Baroness (Caroline) Cox, House of Lords and CEO, HART

    Dr Amin Mekki Medani, Human Rights Lawyer, Former Special Representative for the United Nations for Gaza, Bosnia and Lebanon

    Dr Gregory Stanton, Founding President, Genocide Watch, Research Professor in Genocide Studies and Prevention, George Mason University

    Dr. Pascale Hatcher, Associate Professor, Faculty of International Relations, Ritsumeikan University, Japan

    Dr. Samuel Totten, Professor Emeritus, University of Arkansas, Fayetteville

    Dr Ellen J. Kennedy, Executive Director World Without Genocide, William Mitchell College of Law

    Eric Reeves, Sudan Researcher

    Gill Lusk, Journalist specializing in the Sudans, London, UK

    Dr Hamid E. Ali, Associate Professor of Public Policy, The American University in Cairo

    Helen Fein, Board Chair, Institute for the Study of Genocide

    Henry C. Theriault, Professor and Chair of Philosophy, Worchester State University, Co-Editor, Genocide Studies International

    John Weiss, Associate Professor of History, Cornell University

    Caceres-Neuffer Genocide Action Group

    Khalid Kodi, Adjunct Professor, Boston College and Brown University

    Lord Alton of Liverpool, Member of the All Party British Parliamentary Group on Sudan, Professor of Citzenship, Liverpool John Moores University

    Mukesh Kapila CBE, Former Head of the UN in Sudan, Professor of Global Health and Humanitarian Affairs, University of Manchester

    The Reverend Ronald D. Culmer, St. Clare's Episcopal Church, Victoria Sanford, PhD, Professor and Chair, Department of Anthropology, Lehman College, Director, Center for Human Rights and Peace Studies, Doctoral Faculty, The Graduate Center, City University of New York

    Wendy James, Emeritus Professor of Social Anthropology, Oxford University
                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 1:   <<  1  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de