مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن

مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 05-06-2024, 02:15 PM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مدخل أرشيف الربع الرابع للعام 2012م
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
10-28-2012, 02:11 PM

Amin Elsayed
<aAmin Elsayed
تاريخ التسجيل: 09-05-2003
مجموع المشاركات: 1252

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن



    سيكون لقاء المجموعة القادم يوم السبت17 نوفمبر
    يسعدنا استضافة

    Bob Churchill

    Humanism in Africa: Where have we come? Where are we going

    الزمان: يوم يوم السبت17 نوفمبر .
    12:30 – 15:00
    المكان:
    Praxis Community Projects
    Pott Street
    London E2 EF0

    Venue map:

    مجموعة أجندة مفتوحة




    .
                  

10-28-2012, 11:51 PM

Dr Salah Al Bander
<aDr Salah Al Bander
تاريخ التسجيل: 11-17-2006
مجموع المشاركات: 3070

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن (Re: Amin Elsayed)


    خلاص كملت مجموعة "أجندة مفضوحة" قضايا السودان ....
    وشعرت بأن المرحلة اصبحت ملائمة للتبشير بالالحاد في اوساط الجالية السودانية تحت راية "حرية العقيدة والمعتقد" ....
    اعتقد بأن هذا الموضوع خارج عن السياق والبلاد في منعطف حرج ....
    كان ممكن يكون الموضوع مناسبا لو كانت الندوة عن آثار الهجوم الاسرائيلي على اليرموك ...
    أو انهيار الخدمات الصحية وآثار انفجار مجاري الصرف الصحي على صحة المواطن ...

    لم يكون موضوع الالحاد والايمان مشكلة تواجه المواطن السوداني ...
    في أي يوم من الايام ....
    ولم يستجيب لاوهام "المثقفاتية" تحت تأثير الانفصام والتوهان ...
    بحرف النضال الى قضايا لا علاقة لها بتحديات الوطن والمواطن ....
    مشكلة المواطن السوداني والافريقي هي السلام العادل والديمقراطية والعدالة الاجتماعية ...
    مشاكل على الارض حول "قفة الملاح" ومن يسيطر على السلطة والثروة ....

    أما اصحاب الاوهام والاجندة الخفية فهم يحولون الصراع الى صراع بين "المؤمنين والكفار" ....
    ويعتقدون بأن حلول مشاكل السودان ستحل عن طريق "نشر الالحاد" والتبشير بالزندقة !!!
    أو في الاتجاه المعاكس بأن الجهاد هو ضد "الكفار" وبسطا لشرع الله ....
    وفي الحالتين حق المواطن مأكول وأرض الوطن مستباحة ....

    تأسفنا عندما خدع قادة هذا المنبر شابة سودانية بأن تقدم لجوء في بريطانيا بأعتبار أنها "كافرة" !!!
    ......
    ......







    -----------
    خليك حريص ....
    خليك سوداني
                  

10-29-2012, 12:03 PM

Amin Elsayed
<aAmin Elsayed
تاريخ التسجيل: 09-05-2003
مجموع المشاركات: 1252

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن (Re: Dr Salah Al Bander)


    In the twentieth century, a form of secular humanism emerged in Africa primarily through the efforts of the Senegalese intellectuals Cheikh Anta Diop (1923–1986) and Léopold Sédar Senghor (1906–2001). Diop advocated a strong historicist humanism that focused on the achievements of ancient Africans as the first Homo sapiens, arguing that they laid the groundwork for the cultural life of the species. Although secular, the familiar theme of ancestral value is echoed in his work. Senghor is best known as a co-founder, with the Martinican poet Aimé Césaire (b. 1913) of the negritude movement, which focused on the creative potential of black consciousness. Whereas Diop represented the historicist tradition of African secular humanism, Senghor is the father of the poeticizing tradition. He defended the humanity of black Africans primarily through literature, although his thought also included reflections on music. Senghor argued that African value systems were more properly humanistic than European ones because the African models affirmed that the passionate or emotional side of a person carries the same value and legitimacy as the rational, analytic side. In Ghana, the secular humanist tradition also took hold through the thought of Kwame Nkrumah (1909–1972), who in 1946 offered what he called consciencism, or critical material consciousness. For Nkrumah, African humanism was a call for explicitly political responses to social problems.


                  

10-29-2012, 08:34 PM

Dr Salah Al Bander
<aDr Salah Al Bander
تاريخ التسجيل: 11-17-2006
مجموع المشاركات: 3070

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن (Re: Amin Elsayed)


    شفيق ياراجل .....!!!
                  

10-29-2012, 08:47 PM

Dr Salah Al Bander
<aDr Salah Al Bander
تاريخ التسجيل: 11-17-2006
مجموع المشاركات: 3070

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن (Re: Dr Salah Al Bander)


    بلاش ضحك على الدقون ...
    بوب تشرشل شخصية ملحدة ......
    وناشط ليهو ضنب في الجمعية البريطانية للملحدين ....
    وشخصية معروف عنها تحتقر الاديان .....
    وتبشر علانية بالالحاد .....
    وتجمع التبرعات لنشر الالحاد كمان !

    أي محاولة للتضليل وبيع السم في العسل لا ترتد إلا على صدور القائمين بها وعليها !
    ماذا سيستفيد اهل السودان في بريطانيا او السودان من هذا المبشر الذي يسب الاديان .....
    ويبخسها علنا وسرا...
    كان من المفيد ان تسخر امكانيات "أجندة مفضوحة" لقضايا تهم الناس وواقعهم ....
    وليس من ضمنها التبشير بالالحاد في أوساط الجالية السودانية ....
    ما كفاية علينا فتاوي الزنادقة الذين طلعوا "الخاتم عدلان" و"عبد السلام حسن" من ملة الاسلام...
    وحاولوا تهريب جنازة احدهم من المشرحة الى المطار حتى لا نتمكن من الصلاة عليها في جامع لندن....

    اتقوا الله يا هؤلاء ....
                  

10-31-2012, 12:33 PM

Amin Elsayed
<aAmin Elsayed
تاريخ التسجيل: 09-05-2003
مجموع المشاركات: 1252

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن (Re: Dr Salah Al Bander)


    The most famous formulation of secular humanism to emerge on the African continent came, however, by way of the thought of Frantz Fanon (1925–1961), a Martinican expatriate in Algeria. Fanon diagnosed a sick modern world premised upon human actions, wherein the tasks faced by contemporary Africans must be to build up their material infrastructure (based on national consciousness) and thereby transform negative cultural symbols into positive ones that could set humanity aright. The secular humanist tradition continued along historicist and poeticizing lines, and with political allegiances of the Marxist (and, occasionally, liberal) variety through such writers and political leaders as Almicar Cabral and Julius Nyerye until the emergence of leaders in the struggle against apartheid in South Africa took center stage

    The two most influential formulations of secular humanism to emerge focused on the question of consciousness. The first was Stephen Bantu Biko (1946–1977), who developed a theory of black consciousness that drew upon the political dimension of racial oppression. Black, for Biko, designated a form of oppression that could be faced by an East Indian, an East Asian, or a colored (in Africa, a person of mixed race, for example of indigenous and Afrikaaner parents) as well as an indigenous African. The second was Noël C. Manganyi, advisor to the vice-chancellor and principal of the University of Pretoria. Manganyi is a psychologist whose writings during the apartheid years were of an existential phenomenological variety, with many similarities to Fanon and Jean-Paul Sartre. There have, however, also been highly political Christian humanist responses in the South African context that should be considered, the most noted representative of which is the Nobel Peace Prize laureate Bishop Desmond Tutu, whose leadership in forming South Africa's Peace and Reconciliation Commission exemplifies what might be called the Christian liberal tradition

                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 1:   <<  1  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de