|
ترجمة الخطاب الموقع من 64 منظمة حقوقية وتنظيم سودانى و امريكى بمناسبة القمة الامريكية الافريقية
|
ترجمة غير رسميه:قوقادى اموقا [email protected]
السيد الرئيس باراك أوباما و السادة الرؤساء ورؤساء الوزراء الافارقة
الموقعون ادناه ممثلين لسودانيين بالمهجر الامريكى ومنظمات امريكية بالولايات المتحدة الامريكية المختلفه، نكتب اليكم بمناسبة قمة القادة الامريكية الافريقية. حيث لم تقم الادارة الامريكية بصورة واضحة بدعوة الرئيس السودانى عمر البشير للقمة لانه مطلوب القبض عليه من قبل المحكمة الجنائية الدولية لارتكابة جرائم ابادة عرقية وجرائم حرب وجرائم ضد الانسانية. لقد ذكر البيت الابيض فى شبكته العنكبوتية ان هذه القمة ستركز على الالتزام الامريكى بالامن الافريقى، وتطوير شعوبها و الديمقراطية بها ... وشعار المؤتمر" الاستثمار فى الجيل القادم". التركيز على الجيل القادم هو جوهر مسئولية وعمل الحكومات، والقمة هى فرصة لمناقشة طرق تحفيز النماء، و الفرص المنفتحه وخلق بيئة ممكنه لمصلحة الاجيال القادمة. ولمصلحة السودان و الاجيال القادمة و الذى لم يشهد حاليا اى نوع من النماء و لا فرص تذكر ولا بيئة ممكنه، نتقدم بهذه المعلومات الحالية للازمات المتعددة بالسودان. و بكل احترام نطلب من الادارة الامريكية و القادة الافارقة ان يضمنوا رفاهية الشعب السودانى فى جدول اعمالهم فى هذه القمة. إن الحكومة السودانية فى حرب ضد شعبها منذ 25 سنه، حينما إستولت حكومة المؤتمر الوطنى ( المعروفة بالجبهة الاسلامية القومية) على السلطة عبر انقلاب عسكرى مستمر حتى الان. ان الازمة الطاحنة فى كل الدولة قد تمددت ومستمرة فى حصد الارواح بصورة يوميه. فالصراع مستمر فى درافور وجبال النوبة/جنوب كردفان و النيل الازرق، و ابيي و النوبيين و الخرطوم وشرق السودان، و لا توجد مؤشرات واقعية للحلول. خاصة : *- فى عام 2011، جددت الحكومة السودانية حملتها للغسل الاثنى و العرقى فى جبال النوبة/جنوب كردفان و النيل الازرق عبر الهجوم الارضى والاستهداف الانتقائى بالقنابل و القتل، مما نتج عنه حالة من المجاعة لمئات الالاف و مليون نازح داخلى ولاجئ عبرالحدود. *- الامن فى قرى دارفور ومعسكرات النزوح قد انفرط عقدة و وصل الى مرحلة مزرية. كما ان موظفى الاغاثة يتعرضون للهجوم و القتل. *- فى عام 2013 فقط نزح حوالى 460ألف دارفورى من مناطقهم، و فى خلال السته شهور الاولى من العام 2014 نزح حوالى 390 ألف جدد حسب تقدير الامم المتحدة. *- فى شهرى سبتمبر و اكتوبر من العام 2013،هاجمت قوات الامن التظاهرات الشعبية السلمية بالخرطوم وام درمان و عدد من المدن فى كل السودان، بسبب ما يسمى سياسة التقشف الاقتصادى- و رفع الدعم عن السلع الضرورية و المحروقات-، فلقد استخدمت الحكومة قوات ضاربة و ذخيرة حية ضد المتظاهرين، مما ادى الى مقتل ما يذيد عن 170 شخص بما فيهم اطفال وجرح المئات. *- فى عام 2014 قامت الحكومة السودانية بطرد منظمة أى سى ار سى و منظمة اى سى تى إى جى من دارفور، وفى مايو 2014 قصفت الحكومة السودانية بالطيران المستشفى الوحيد فى جبال النوبة (ام الرحمة)، كما قصفت فى يونيو من نفس العام المركز الصحى لاطباء بلا حدود (بفرندلا) بجبال النوبة/جنوب كردفان. *- فى عام 2014 دعمت الحكومة السودانية قوات الدعم السريع( رسميا تعرف بالجنجويد) بالزى العسكرى و نشرتها فى كل من دارفور وجبال النوبة/ جنوب كردفان، حيث قامت هذه القوات بتدمير عشرات القرى فى دارفور، وحرم عشرات الالاف من دخول معسكرات النازحين. *- إبادة عرقيه باستخدام سلاح الجوع والعطش و المرض ونقص المواد الغذائية فى معسكرات النزوح فى دارفور وجبال النوبة والنيل الازرق، حيث حظرت الحكومة السودانية و منعت دخول الاغاثة الى تلك الاقاليم. *- فيما يتعلق بالحريات المدنية- حرية الصحافة، والحريات الدينية و حرية التجمع(التظاهر) وحرية التعبير، وحقوق المرأة فهى فى حالة انتهاك ورفض مستمر من الحكومة السودانية وأجهزتها الامنية فى كل أنحاء السودان. *- إستخدم الرئيس البشير علاقاته مع ايران بتزويد حركتى حماس وحزب الله بالاسلحة، بجانب تدخله فى شئون دولة جنوب السودان وليبيا و تشاد ودول الساحل، ولقد وفر ملاذا آمنا لمجاهدى مالى بالسودان.
ان حكومة السودان- المؤتمر الوطنى- لم تلتزم بشرف اى اتفاقية تم توقيعها متضمنة إتفاقية السلام الشامل، او اى مفاوضات بمساعدة الاتحاد الافريقى، وبالتالى فإنها تستخدم المفاوضات و الاتفاقيات لشراء الوقت لتستمر فى حملتها القتالية ضد الشعب السودانى. فحملتها المشوهه للحوار الوطنى مثال آخر وتكتيك لسياسة فرق تسد من اجل البقاء فى السلطة. ولذلك فإن معاملة حكومة السودان الحالية كشريك دبلوماسى شرعى قد فشل باستمرار ولا يمكن ان ينجح. إن النظام الحالى هو مصدر لعدم الاستقرار و الارهاب فى شمال وشرق إفريقيا، وهو ليس مهددا خطيرا للشعب السودانى فقط، بل للسلام و الامن الاقليمى و الدولى. إن الشعب السودانى يتشوق للمشاركة فى صناعة السلام و الاذدهار العالمى، وليس ان تكون دولته مكانا للفقر و الازمات. لذلك ان الاجيال الجديدة يتطلعون الى شراكة حقيقية مع الولايات المتحدة الامريكية و الشعوب المحبة للسلام وخاصة فى إفريقيا، و العمل معا من أجل بناء عالم معافى، لا تكون فيه الابادة العرقية خياراسياسيا شرعيا، وان لا يكون السودان ملاذا آمنا للمنظمات الارهابية، لذا نرجو مساعدة الادارة الامريكية و القادة الافارقة فى هذا الامر. إننا بإستمرار نامل ان تقوم الادارة الامريكية بدورها، وان يفى الرئيس اوباما بوعوده وإلتزاماته السابقة التى قطعها عبر المواثيق التى تمنع وتعاقب جرائم الابادة العرقية، وذلك عبر مراجعة ذات أثر فى السياسة الخارجية تجاه السودان. إننا نؤمن بان الادارة الامريكية مع القادة الافارقة بامكانهم ان يلعبوا دورا حيويا فى هذا الامر.
و من هنا فإننا بكل احترام نتقدم بطلب للادارة الامريكية و القادة الافارقة لاتخاذ الاجراءات الآتية: 1-أن يكون إنهاء الابادة العرقية، و الغسل العرقى والاعمال الوحشيه الجماعية أولوية حقيقية عبر (أ) وقف الهجوم بالطيران على المدنيين بفرض حظر للطيران فى دارفور وجبال النوبة/جنوب كردفان والنيل الازرق، أو تدمير وسائل ومعينات سلاح الجو السودانى- المؤتمر الوطنى- او استخدام طرق اخرى لوضع حد هجوم الطيران على المواطنيين العزل (ب) العمل مع الامم المتحدة عبر مجلس الامن، و ادراة عمليات حفظ السلام بإنشاء قوات مراقبة ذات تأثير على الارض فى السودان لحماية المدنيين، و تسهيل وصول الاغاثة بصورة كافية للمواطنيين المحتاجيين. 2- إستخدام كل الوسائل الممكنة لاقناع الحكومة السودان- المؤتمر الوطنى- بالسماح الفورى غير المشروط لموظفى منظات الاغاثة الانسانية العالمية بتوصيل المساعدات للنازحين الذين هم فى اشد الحاجة لها. وبما ان حكومة السودان- المؤتمر الوطنى- قد فشلت فى ذلك، فلذا على الادراة الامريكية والقادة الافارقة ان ياخذوا زمام المبادرة لقيادة الجهود الدولية و الاقليمية لتقديم المساعدات فى اى مكان بالسودان يحتاج اليها دون الرجوع للحكومة السودانية. 3- فيما يتعلق بتبادل العلاقات الثنائية او المتعددة التى يشارك فيها السودان، متضمنة الامم المتحدة، على الدول و الامم المتحدة ان تسعى الان كاولوية الى وقف وتجريد قوات الدعم السريع/ الجنجويد و أى مليشيات اخرى من السلاح بصورة دائمة. بالاضافة الى ان تعمل الادارة الامريكية و القادة الافارقة على التأكيد على تقديم قادة المليشيات للعدالة فى منابرها المناسبة. 4- أستخدام كافة الوسائل الممكنه لاقناع حكومة السودان لاطلاق سراح المعتقلين السياسيين، و كل الافراد الذين القى القبض عليهم او سجنوا بسبب انتمائهم الاثنى او الدينى. 5- التأكيد على لجنه ذات فعالية عالية للتحقيق وكتابة تقرير حول ما يثار عن بعثة الامم المتحدة فى دارفور، خاصة فيما يتعلق بفشل البعثة فى الالتزام بالتفويض الممنوح لها، وفقا للتقارير الواقعية على الارض فى دارفور. 6- الضغط على حكومة السودان لتستجيبب لمعايير حقوق الانسان وفقا للمواثيق الاقليميه و الدوليه، خاصة فيما يتعلق بحرية التجمع-التظاهر- و التنظيمات والروابط، والصحافة، والتدين و التعبير ومنع والعنف ضد النساء و البنات. 7- على الادارة الامريكية التحرك الانى الفعلى فى الاتصال بممثلى الشعب السودانى، متضمنا الجبهة الثورية السودانية، قوى الاجماع الوطنى، الاحزاب السياسية الاخرى، النازحين، اللاجئيين، النساء، الشباب و الطلاب، لتسهيل المساعدة فى ابتدار حوار وطنى حقيقى والاتفاق حول وسائل فاعله وشامله للسلام والتغيير عبر مرحلة إنتقالية سلمية ديمقراطية فى السودان. 8- على الادراة الامريكية ان تقود جهودا عبر مجلس الامن بالامم المتحدة لانشاء لجنة للمسآءله للتحقيق فى الجرائم التى أرتكبت من قبل- المؤتمر الوطنى- فى جبال النوبه/جنوب كردفان و النيل الازرق، بالاضافة للافعال البشعه الحالية لما يسمى بقوات الدعم السريع/الجنجويد فى دارفور وغيرها.
ولكم الشكر على اهتمامكم بطلباتنا العاجلة
الخطاب الرسمى الذى سلم للرئيس الامريكى و الرؤساء ورؤساء الوزارات الافارقة باللغة الانجليزية و التوقعيات أدناة:
The Honorable Barack H. Obama President of the United States of America The White House 1600 Pennsylvania Avenue, NW Washington, D.C. 20600
Presidents and Prime Ministers of the African Nations invited to the U.S.-Africa Summit c/o Each Nation’s Embassy Washington, D.C.
Dear President Obama and Leaders of African Nations:
The undersigned representatives of the Sudanese diaspora communities and American organizations throughout the United States write to you upon the occasion of the U.S.-Africa Leaders Summit. The US administration appropriately did not invite Sudan’s President Omar al-Bashir, who is subject to arrest warrants issued by the International Criminal Court for genocide, war crimes and crimes against humanity, to the Summit.
The White House states on its website that the Summit will “highlight America’s commitment to Africa’s security, its democratic development, and its people. … The theme of the Summit is ‘Investing in the Next Generation.’ Focusing on the next generation is at the core of a government’s responsibility and work, and this Summit is an opportunity to discuss ways of stimulating growth, unlocking opportunities, and creating an enabling environment for the next generation.”
In the interest of Sudan’s next generation, which currently cannot foresee growth, opportunities or an enabling environment, we provide current information about the multiple crises in Sudan. We respectfully request that you – the US administration and the African Leaders – will include the welfare of the Sudanese people in your work during the Summit.
The Government of Sudan’s wars against its citizens that began 25 years ago — when the National Congress Party (then known as the National Islamic Front) took over by coup — continue today. The protracted crisis throughout the country is spreading again and claims more lives each day. The conflicts in Darfur, the Nuba Mountains/South Kordofan, Blue Nile, Abyei, Nubia, Khartoum and East Sudan have no realistic prospect of resolution.
Specifically:
In 2011, the Government of Sudan renewed its ethnic cleansing campaigns in the Nuba Mountains of South Kordofan and Blue Nile areas, with ground attacks, frequent indiscriminate bombings and killings, resulting in near starvation conditions for hundreds of thousands, and one million people displaced internally or across the border. Security in Darfur has deteriorated significantly, in villages and in IDP camps, and aid workers have been attacked and killed. In 2013 alone, 460,000 Darfuris were displaced, and in the first six months of 2014, another 390,000 have been newly displaced (each, according to U.N. estimates). In September and October 2013, Sudanese government security forces violently cracked down on popular, peaceful protests prompted by economic austerity measures in Khartoum, Omdurman, and other towns across Sudan. They used excessive force, including live ammunition, against the protesters, killing at least 170 people, including children, and wounding hundreds more. In 2014, the Government of Sudan expelled the ICRC and ACTED from Darfur. In May 2014, the Government of Sudan bombed the only hospital in the Nuba Mountains, and in June 2014 bombed a Doctors Without Borders hospital in South Kordofan. In 2014, Sudanese government-supported Rapid Support Forces (formerly Janjaweed)in military uniforms are deployed in Darfur and the Nuba Mountains/South Kordofan. Dozens of Darfuri villages were destroyed, and tens of thousands of newly displaced civilians have been prevented from entering Internally Displaced Persons (IDP) camps. “Genocide by attrition” (starvation, thirst, disease and lack of humanitarian aid) continues in the IDP camps in Darfur, in the Nuba Mountains, and in Blue Nile. Delivery of humanitarian aid is restricted or entirely blocked by the Government of Sudan. Civil liberties—freedom of the press, freedom of religion, freedom of assembly, freedom of speech, and the rights of women – continue to be denied by the Sudan government and its security forces across Sudan. President al-Bashir has cultivated Sudan’s relationship with Iran, facilitating shipments of weapons to Hamas and Hezbollah; he has “meddled” in the affairs of South Sudan, Libya, Chad, and the Sahel region; and Sudan provides safe haven for Mali jihadists. The Government of Sudan, under the National Congress Party, has never honored an agreement it has made, including the CPA and any other negotiated with the assistance of the African Union. It uses the negotiation and signing of such agreements to buy time to continue its deadly military campaigns against the Sudanese people. Its current already discredited “national dialogue” is another example of both this delaying tactic and its “divide and rule” method of staying in power. Treating the Government of Sudan as a legitimate diplomatic partner has failed repeatedly and cannot succeed. The current regime is a source of destabilization and terror in the East and North African regions and poses a threat and danger not only to the Sudanese people, but also to regional and international peace and security.
The Sudanese people are eager to contribute to the world’s security and prosperity, not just to be a place for crisis and poverty. The new leaders and generations are keen to establish and forge a real partnership with the United States and other peace-loving nations, especially in Africa, and to work together to build a better world—one in which genocide is never considered a legitimate policy option, and where Sudan is not a safe haven for terrorist organizations. We need the help of the US administration and the African Leaders.
We continue to hope that the US administration will live up to President Obama’s past promises and its obligations under the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide with a revised and effective foreign policy on Sudan. We believe the US administration could play a vital role together with the African Leaders.
We, therefore, respectfully request the US administration and African Leaders promptly take the following actions:
1- Make ending genocide, ethnic cleansing and mass atrocities in Sudan a true priority by (a) preventing aerial attacks on civilians either by imposition of a no-fly zone over Darfur, the Nuba Mountains/South Kordofan, and Blue Nile, destruction of the Government of Sudan’s aerial assets or by other means to eliminate aerial attacks against civilians, and (b) working with the UN Security Council and Department for Peacekeeping Operations to create, monitor and maintain effective forces on the ground in Sudan to protect civilians and to facilitate the delivery of sufficient humanitarian aid to all civilians in need. 2- Use all available and necessary means to persuade the Government of Sudan to permit immediate and unconditional access for international humanitarian aid personnel and supplies to vulnerable and displaced populations. If the Government fails to do so, the US administration and African Leaders must lead international and regional efforts to provide such assistance wherever needed in Sudan without its government’s consent. 3- In all bilateral and/or multilateral exchanges involving Sudan, including at or through the UN, prioritize the immediate and permanent disbanding and disarming of the Rapid Support Forces/Janjaweed and any other similar militia. In addition, the US administration and African Leaders should work to ensure that militia leaders are brought to justice in the appropriate forum(s). 4- Use all available and necessary means to persuade the Government of Sudan to release immediately all political prisoners and detainees and all individuals detained or imprisoned because of their ethnicity or religion. 5- Ensure a comprehensive and high quality investigation and report into the allegations of misconduct against UNAMID, especially those relating to the mission’s failure to fulfill its mandate and to truthfully report facts on the ground in Darfur. 6- Pressure the Government of Sudan to comply with civil rights norms under regional and international conventions, particularly those of freedom of assembly, association, press, religion and speech, and the prohibition and prevention of violence against women and girls. 7-The US administration should fully and immediately engage with the representatives of the Sudanese people, including the Sudan Revolutionary Front (SRF), the National Consensus Forces (NCF), other political parties, internally displaced persons, refugees, and women’s, youth, and student groups to facilitate and support them in forging a true national dialogue and agreeing on peaceful means of change in effecting an inclusive, peaceful democratic transition in Sudan. 8-The US administration should lead the effort at the UN Security Council to establish a Commission of Inquiry to investigate crimes in Nuba Mountains/South Kordofan and Blue Nile, as well as the recent actions of the reconstituted Janjaweed/Rapid Support Forces in Darfur and beyond. Thank you for your serious consideration of our urgent requests.
Sincerely,
Act for Sudan Martina Knee, Co-Founder San Francisco, CA
Activists Without Borders Zainalabdin Altayeb Osman New Haven, CT
Ahmed. H. Adam Visiting Scholar, Co-chair of the Two Sudans Project Institute for the Study of Human Rights (ISHR) Columbia University, NY, NY
African Freedom Coalition Al Sutton, MD, Founder New York, NY
Beja Organization for Human Rights and Development Ibrahim Tahir, President Washington, DC
Blue Nile Association for Peace and Development Omer Abdelsawi, Member/Board of Directors Mulberry, FL
Brooklyn Coalition for Darfur and Marginalized Sudan Laura Limuli, Coordinator Brooklyn, NY
Carl Wilkens Fellowship Katie-Jay Scott, Program Facilitator Redondo Beach, CA
The Center for Democracy and Peace Sabri El Shareef New Jersey, NJ
Christian Solidarity International-USA Rev. Heidi McGinness, Director of Outreach Denver, CO
Community Empowerment for Progress Organization-CEPO-South Sudan Edmund Yakani, Executive Director Juba, SOUTH SUDAN
Darfur Action Group of South Carolina Dr. Richard Sribnick, Chairman Columbus, SC
Darfur and Beyond Cory Williams, Co-Founder Phoenix, AZ
Darfur Human Rights Organization of the USA Abdelgabar Adam, President /Founder Philadelphia, PA
Darfur Interfaith Network Martha Boshnick, Co-Chair Washington, DC
Darfur People’s Association of New York Mohamed Ebead, President Brooklyn, NY
Darfur Rehabilitation Project, Inc. Blanche Foster, Acting Executive Director Newark, NJ
Darfur Women Action Group Niemat Ahmadi, Founder/President Washington, DC
Dear Sudan, Love Marin Gerri Miller, Founder and Coordinator Tiburon, CA
The Democratic Alliance Kamal Alhassan Denver, CO
Genocide No More–Save Darfur Marvin Steinberg, Coordinator Redding, CA
GeNoticed/GirlHQ Elizabeth Blackney, Founder Virginia Beach, VA
Georgia Coalition to Prevent Genocide Melanie Nelkin, Chair Atlanta, GA
Grifna, USA Rudwan Daud, Executive Officer Eugene, Oregon
Humanity Is Us Kimberly Hollingsworth, Founder New York, NY
The Institute on Religion and Democracy Faith J. H. McDonnell, Director, Religious Liberty Program and Church Alliance for a New Sudan Washington, DC
International Justice Project Katie Flannery, Program Director Newark, NJ
Investors Against Genocide Eric Cohen, Chairperson Boston, MA
Jewish World Watch Michael Jeser, Executive Director Los Angeles, CA USA
Jews Against Genocide Eileen Weiss, Co-Director New York, NY
Joining Our Voices Slater Armstrong, Founder/Director Baton Rouge, LA
Justice and Equality Movement (JEM) Shakir Abdulrasool, President Louisville, KY
Living Ubuntu Barbara English, Executive Director Newport Beach, CA
Martin Technical Services’ Access Coalition Project Deborah Martin, MA, LMFT, Director Nashville, TN
Massachusetts Coalition for Darfur William Rosenfeld, Director Boston, MA
Never Again Coalition Lauren Fortgang and Diane Koosed, Co-Chairs Portland, OR
New York Coalition for Sudan Neiki Ullah, Communications Director New York, NY
Nuba Mountains Advocacy Group USA Gogadi Amoga, Founder/ Co-Chair Batavia, OH
Nuba Christian Family George Tutu, Chair Denver, CO
Nuba Mountains International Association USA Komi Alaiaiser, President Lorton, VA
Nubia Project Nuraddin Mannan, President Washington, DC
People4Sudan Zeinab Blandia, Interim CEO Brooklyn, NY
Persecution Project Foundation Brad Phillips, Founder and CEO Culpeper, VA
Pittsburgh Darfur Emergency Coalition David Rosenberg, Coordinator Pittsburgh, PA
Hawa Abdallah Mohammed Salih Recipient, 2012 U.S. Secretary of State’s International Women of Courage Award Philadelphia, PA USA
The San Antonio Coalition Against Genocide Susan Smylie, Coordinator of Advocacy San Antonio, TX
San Francisco Bay Area Darfur Coalition Mohamed Suleiman, President San Francisco, CA
Society for Threatened Peoples Sharon Silber, US Director New York, NY
South Sudan Girls Education Project Gisma Kueng, President Buffalo, NY
Stop Genocide Now Gabriel Stauring, Executive Director Redondo Beach, CA
Sudan Advocacy Action Forum Dr. Eleanor Wright, Moderator Birmingham, AL
Sudan Federal Democratic Alliance Bashir Ishaq, Executive Officer/ Representative Washington DC, USA
Sudan Liberation Movement Hassan A. Ahmed, General Secretary Portland, ME
Sudan Liberation Movement- SLM (MM) Gouma Hari, Chair- North America Brooklyn, NY
Sudan National Democratic Alliance Saadia Alkhalifa, Executive Officer San Francisco, CA
Sudan People’s Liberation Movement (SPLM-N) Philip Tutu, Representative and Chairman-USA Kansas City, MO
Sudan Unlimited Esther Sprague, Director San Francisco, CA
The Sudanese American Society Ali Alhedia Monterey, CA
Sudanese Kush Liberation Movement Mohamed Dawoud, General Coordinator Kansas City, MO
Sudanese Marginalized Forum USA Magid Kabashi, Chair New York, NY
Sudanese Opposition’s Forces Alliance in the United States Motasim Adam New York, NY
Umma Party (SRF) Elsadig Elzain, USA Representative New York, NY
Unite for Darfur Organization Bahar Arabie, CEO Gaithersburg, MD
Voices for Sudan Jimmy Mulla, Founder/ President Washington, DC
cc: Dr Nkosazana Dlamini Zuma, Chairperson, African Union Commission
Senators Robert Menendez and Bob Corker, Senate Committee on Foreign Relations
Representatives Ed Royce and Eliot L. Engel, House Committee on Foreign Affairs
Representatives Michael Capuano, Barbara Lee, Michael McCaul, and Frank Wolf,
Co-Chairs, Congressional Caucus on Sudan and South Sudan
Share this:
|
|
|
|
|
|