حقيقة الاسباب التى تقف وراء فشل المفوضية العليا للانتخابات

كتب الكاتب الفاتح جبرا المتوفرة بمعرض الدوحة
مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 05-10-2024, 08:41 PM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مدخل أرشيف الربع الثاني للعام 2010م
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
04-11-2010, 11:10 PM

طلعت الطيب
<aطلعت الطيب
تاريخ التسجيل: 12-22-2005
مجموع المشاركات: 5826

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
حقيقة الاسباب التى تقف وراء فشل المفوضية العليا للانتخابات

    المفوضية حهاز ادارى فنى الطابع الهدف منه تنظيم الانتخابات العامة
    وتسهيل اختيار الحكومة بواسطة الشعب عن طريق صناديق الاقتراع من بين عدد من المرشحين كما نعلم
    وهو ما اصطلح على تسميته التبادل السلمى للسلطة السياسية
    اى ان تعدد المرشحين يمثل تعدد الخيارات بالنسبة للشعب يختار بينها
    والمفوضية تقوم بتنظيم وتسهيل عملية process الاختيار هذه
    حينما اتحدث عن فشل فانا لا اتحدث عن تزوير ولكنى اتحدث عن العملية نفسها
    الفشل اقصد به الفشل فى تنظيم العملية نفسها كما اتضح منذ اليوم الاول لمعرفة اسباب هذا الفشل
    ولكنى افضل اعطاء القارىء فكرة عن موضوع المفوضية نفسها واليكم نموذج من المفوضية الكندية
    حتى ننطلق منه من المعقول الى اللا معقول

    Quote: The Chief Electoral Officer
    As noted above, one of the most significant developments in the history of the Canadian political system is that the organizational procedures and procedural rules have been progressively removed from partisan political control and intervention. The system is now administered by a neutral, impartial and independent set of officials, although the laws continue to be passed by politicians.

    It is now accepted that election officials must not be seen by the public as closely associated with the government of the day, or as working toward the re-election of the incumbents. In order to establish the system’s independence and neutrality, politicians have foregone their previous prerogative of administering or interfering with the electoral machinery to their own advantage. This has reinforced the legitimacy and efficiency of the electoral system.

    The Dominion Elections Act of 1920 first created the position of Chief Electoral Officer. In 1927, the law was amended so that this individual would be appointed by resolution of the House of Commons, rather than by the government of the day. It was thus recognized that the office needed to have the confidence of all political parties represented in the House of Commons. The Chief Electoral Officer is responsible to Parliament, rather than to the government. Once appointed, the Chief Electoral Officer – who holds office until he or she attains the age of 65 – can only be removed for cause by the Governor General upon a joint address of the House of Commons and the Senate. The procedure is designed to prevent arbitrary removal, and reduce the influence of the government. The salary of the Chief Electoral Officer is also protected, in that it is equal to that of a Federal Court judge and cannot be raised or reduced without legislation. The fact that since 1920 there have been only five chief electoral officers has contributed to continuity and professionalism.

    The Office of the Chief Electoral Officer, also known as Elections Canada, is responsible for exercising general direction and supervision over the preparation, administration, and reporting aspects of federal elections and the election expenses provisions of the Canada Elections Act. The Office also has responsibility to “enforce, on the part of all election officers, fairness, impartiality and compliance with the provisions of [the] Act.” In addition to the overall responsibility for the administration of the electoral process set out under the Canada Elections Act, the Chief Electoral Officer has discretionary powers to adapt the process in the light of unusual circumstances.

    Obviously, Elections Canada is most busy during election periods. Usually, federal general elections are held approximately every four years, although they can be called at any time. This is particularly true when there is a minority government, i.e., when no single party has a majority in the House of Commons. This can be compared to an electoral system such as that in the United States where elections are held at fixed times. Moreover, a great deal of planning and preparation must be done between elections. Elections Canada also administers by-elections, which are held whenever a vacancy in the House of Commons needs to be filled.

    Responsibility for actually conducting an election resides primarily within each constituency, where it is exercised by a hierarchy of officials. These officials swear oaths of impartial conduct upon assuming office and are governed by the detailed provisions and procedures set out in the Canada Elections Act. Final responsibility for the administration of an election within each constituency rests with the returning officer.

    As a result of amendments to the Canada Elections Act brought about by Bill C-2, the Federal Accountability Act (1st Session, 39th Parliament), which came into force in 2007, the Chief Electoral Officer is responsible for the appointment of all returning officers using a merit based process, as well as for their removal. The appointment is for a 10-year term that may end sooner in cases of death, resignation, ceasing to reside in the electoral district to which the returning officer is assigned, or removal from office for reasons prescribed in the Act, such as mental or physical incapacity or engaging in partisan conduct. The term may also be extended for a further 10 years in some circumstances. Before passage of the bill, returning officers were appointed or removed by Order in Council.

    The returning officer in turn appoints an election clerk, who holds office at pleasure and may be authorized to perform certain of the returning officer’s duties, as set out in the Canada Elections Act. After the election process formally begins, the returning officer appoints a deputy returning officer and poll clerk for each polling station. The appointments are made from lists submitted by the parties who came first and second in the previous election, unless such lists are not available by the deadline or the returning officer refuses on other grounds. Deputy returning officers hold office at the pleasure of the returning officer for the duration of the election.
                  

04-12-2010, 02:30 AM

طلعت الطيب
<aطلعت الطيب
تاريخ التسجيل: 12-22-2005
مجموع المشاركات: 5826

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: حقيقة الاسباب التى تقف وراء فشل المفوضية العليا للانتخابات (Re: طلعت الطيب)
                  

04-12-2010, 02:42 AM

طلعت الطيب
<aطلعت الطيب
تاريخ التسجيل: 12-22-2005
مجموع المشاركات: 5826

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: حقيقة الاسباب التى تقف وراء فشل المفوضية العليا للانتخابات (Re: طلعت الطيب)

    عقد التحالف الوطنى السودانى والمؤتمر السودانى والاتحادى الاصل والمؤتمر الشعبى ( الاحزاب المشاركة فى الانتخابات مؤتمر صحفى فى اليوم الاول من الانتخابات مؤتمر صحفى بدار الشعبى ( مرفق التصريح الصحفى )

    التاريخ:11/4/2010

    تصريح صحفي

    منذ بداية اليوم الاول للإقتراع وضح جلياً الضعف الفني لآداء المفوضية القومية للإنتخابات وعدم أهليتها لإدارة إنتخابات حره ونزيهة وقد ضربت المفوضية عرض الحائط بمطالب كثير من القوى السياسية والمنظمات المهتمة بالإنتخابات في السودان رغماً عن عدم جاهزيتها وإكتمال الترتيبات اللوجستية لبدء الإقتراع في التاريخ المعلن مما يدلل على رغبة مسبقة لتوفير ظروف للتزوير بالتواطء مع المؤتمر الوطني وخطه المعلن بعدم تأجيل الإنتخابات.

    شهدت جميع مراكز الإقتراع في البلاد ومنذ اليوم الأول خروقات وتزوير تم علناً وإنحياز كثير من موظفي المفوضية للمؤتمر الوطني دون حياء وقد قمنا برصد جميع هذه الحالات وسنقوم بتمليكها للرأي العام أولاً بأول وإستمراراً في نفس النهج قام ضباط المراكز في الليلة الأولى للإقتراع بطرد كل المراقبين من مراكز الإقتراع وتسليم صناديق الإقتراع للشرطة التي نقلتها الى مناطق مجهولة خلافاً لما أعلنت المفوضية بأنها ستبقي على صناديق الإقتراع داخل المراكز حتى الفرز وتحت أعين الوكلاء والمراقبين.

    إننا في تجمع القوى الوطنية المشاركة في الإنتخابات سنوافي جماهير شعبنا والرأي العام الداخلي والعالمي بكافة الخروقات والمستجدات يوماً بيوم وندعو جماهيرنا والقوى الوطنية والمراقبين المحليين والدوليين للوقوف اليقظ دون تزوير إرادة جماهير شعبنا.



    والله الموفق وهو المستعان



    الحزب الإتحادي الديمقراطي الأصل

    المؤتمر الشعبي

    المؤتمر السوداني

    التحالف الوطني السوداني
                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 1:   <<  1  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de