مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن

مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن


10-28-2012, 02:11 PM


  » http://sudaneseonline.com/cgi-bin/sdb/2bb.cgi?seq=msg&board=410&msg=1351429888&rn=0


Post: #1
Title: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن
Author: Amin Elsayed
Date: 10-28-2012, 02:11 PM



سيكون لقاء المجموعة القادم يوم السبت17 نوفمبر
يسعدنا استضافة

Bob Churchill

Humanism in Africa: Where have we come? Where are we going

الزمان: يوم يوم السبت17 نوفمبر .
12:30 – 15:00
المكان:
Praxis Community Projects
Pott Street
London E2 EF0

Venue map:

مجموعة أجندة مفتوحة




.

Post: #2
Title: Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن
Author: Dr Salah Al Bander
Date: 10-28-2012, 11:51 PM
Parent: #1


خلاص كملت مجموعة "أجندة مفضوحة" قضايا السودان ....
وشعرت بأن المرحلة اصبحت ملائمة للتبشير بالالحاد في اوساط الجالية السودانية تحت راية "حرية العقيدة والمعتقد" ....
اعتقد بأن هذا الموضوع خارج عن السياق والبلاد في منعطف حرج ....
كان ممكن يكون الموضوع مناسبا لو كانت الندوة عن آثار الهجوم الاسرائيلي على اليرموك ...
أو انهيار الخدمات الصحية وآثار انفجار مجاري الصرف الصحي على صحة المواطن ...

لم يكون موضوع الالحاد والايمان مشكلة تواجه المواطن السوداني ...
في أي يوم من الايام ....
ولم يستجيب لاوهام "المثقفاتية" تحت تأثير الانفصام والتوهان ...
بحرف النضال الى قضايا لا علاقة لها بتحديات الوطن والمواطن ....
مشكلة المواطن السوداني والافريقي هي السلام العادل والديمقراطية والعدالة الاجتماعية ...
مشاكل على الارض حول "قفة الملاح" ومن يسيطر على السلطة والثروة ....

أما اصحاب الاوهام والاجندة الخفية فهم يحولون الصراع الى صراع بين "المؤمنين والكفار" ....
ويعتقدون بأن حلول مشاكل السودان ستحل عن طريق "نشر الالحاد" والتبشير بالزندقة !!!
أو في الاتجاه المعاكس بأن الجهاد هو ضد "الكفار" وبسطا لشرع الله ....
وفي الحالتين حق المواطن مأكول وأرض الوطن مستباحة ....

تأسفنا عندما خدع قادة هذا المنبر شابة سودانية بأن تقدم لجوء في بريطانيا بأعتبار أنها "كافرة" !!!
......
......







-----------
خليك حريص ....
خليك سوداني

Post: #3
Title: Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن
Author: Amin Elsayed
Date: 10-29-2012, 12:03 PM
Parent: #2


In the twentieth century, a form of secular humanism emerged in Africa primarily through the efforts of the Senegalese intellectuals Cheikh Anta Diop (1923–1986) and Léopold Sédar Senghor (1906–2001). Diop advocated a strong historicist humanism that focused on the achievements of ancient Africans as the first Homo sapiens, arguing that they laid the groundwork for the cultural life of the species. Although secular, the familiar theme of ancestral value is echoed in his work. Senghor is best known as a co-founder, with the Martinican poet Aimé Césaire (b. 1913) of the negritude movement, which focused on the creative potential of black consciousness. Whereas Diop represented the historicist tradition of African secular humanism, Senghor is the father of the poeticizing tradition. He defended the humanity of black Africans primarily through literature, although his thought also included reflections on music. Senghor argued that African value systems were more properly humanistic than European ones because the African models affirmed that the passionate or emotional side of a person carries the same value and legitimacy as the rational, analytic side. In Ghana, the secular humanist tradition also took hold through the thought of Kwame Nkrumah (1909–1972), who in 1946 offered what he called consciencism, or critical material consciousness. For Nkrumah, African humanism was a call for explicitly political responses to social problems.



Post: #4
Title: Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن
Author: Dr Salah Al Bander
Date: 10-29-2012, 08:34 PM
Parent: #3


شفيق ياراجل .....!!!

Post: #5
Title: Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن
Author: Dr Salah Al Bander
Date: 10-29-2012, 08:47 PM
Parent: #4


بلاش ضحك على الدقون ...
بوب تشرشل شخصية ملحدة ......
وناشط ليهو ضنب في الجمعية البريطانية للملحدين ....
وشخصية معروف عنها تحتقر الاديان .....
وتبشر علانية بالالحاد .....
وتجمع التبرعات لنشر الالحاد كمان !

أي محاولة للتضليل وبيع السم في العسل لا ترتد إلا على صدور القائمين بها وعليها !
ماذا سيستفيد اهل السودان في بريطانيا او السودان من هذا المبشر الذي يسب الاديان .....
ويبخسها علنا وسرا...
كان من المفيد ان تسخر امكانيات "أجندة مفضوحة" لقضايا تهم الناس وواقعهم ....
وليس من ضمنها التبشير بالالحاد في أوساط الجالية السودانية ....
ما كفاية علينا فتاوي الزنادقة الذين طلعوا "الخاتم عدلان" و"عبد السلام حسن" من ملة الاسلام...
وحاولوا تهريب جنازة احدهم من المشرحة الى المطار حتى لا نتمكن من الصلاة عليها في جامع لندن....

اتقوا الله يا هؤلاء ....

Post: #6
Title: Re: مجموعة أجندة مفتوحة تقدم شرشل فى لندن
Author: Amin Elsayed
Date: 10-31-2012, 12:33 PM
Parent: #5


The most famous formulation of secular humanism to emerge on the African continent came, however, by way of the thought of Frantz Fanon (1925–1961), a Martinican expatriate in Algeria. Fanon diagnosed a sick modern world premised upon human actions, wherein the tasks faced by contemporary Africans must be to build up their material infrastructure (based on national consciousness) and thereby transform negative cultural symbols into positive ones that could set humanity aright. The secular humanist tradition continued along historicist and poeticizing lines, and with political allegiances of the Marxist (and, occasionally, liberal) variety through such writers and political leaders as Almicar Cabral and Julius Nyerye until the emergence of leaders in the struggle against apartheid in South Africa took center stage

The two most influential formulations of secular humanism to emerge focused on the question of consciousness. The first was Stephen Bantu Biko (1946–1977), who developed a theory of black consciousness that drew upon the political dimension of racial oppression. Black, for Biko, designated a form of oppression that could be faced by an East Indian, an East Asian, or a colored (in Africa, a person of mixed race, for example of indigenous and Afrikaaner parents) as well as an indigenous African. The second was Noël C. Manganyi, advisor to the vice-chancellor and principal of the University of Pretoria. Manganyi is a psychologist whose writings during the apartheid years were of an existential phenomenological variety, with many similarities to Fanon and Jean-Paul Sartre. There have, however, also been highly political Christian humanist responses in the South African context that should be considered, the most noted representative of which is the Nobel Peace Prize laureate Bishop Desmond Tutu, whose leadership in forming South Africa's Peace and Reconciliation Commission exemplifies what might be called the Christian liberal tradition