النظام بيلعب بورقة الضيوف لعبة مزدوجة في منتهى الخبث. قدام المواطن المطحون، بيقوله: (أنا عندي 10 مليون بياكلوا أكلك وبيخلصوا الكهربا)، عشان يخليهم شماعة لغلاء الأسعار ورفع الدعم. وقدام أوروبا، بيلبس بدلة (حارس الحدود) ويقولهم: (ادفعوا قروض ومنح، وإلا هفتحلكوا البحر وأغرقكم لاجئين!). الحقيقة إن أغلب اللي في مصر دول مستثمرين وناس بتصرف من جيبها وبدخل عملة صعبة، بس السلطة حولتهم لـ (كارت إرهاب) بتبتز بيه الغرب عشان تغطي على إفلاسها الاقتصادي وديونها المليارية!"
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة