وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt

مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 05-04-2024, 06:41 AM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مدخل أرشيف الربع الرابع للعام 2009م
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
11-02-2009, 05:35 AM

Murtada Gafar
<aMurtada Gafar
تاريخ التسجيل: 04-30-2002
مجموع المشاركات: 4726

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt

    I have a dream speech


    الخطاب الأبرز في تأريخ الإنسانية والذي ألقاه مارتن لوثر كينج في 28 أغسطس 1963م في the Lincoln Memorial, Washington D.C

    وياله من خطاب، وياله من درس مجاني عن حق تقرير المصير

    حتى يتم التعاطي بشكل صحيح مع ما رشح من الشريمان سيلفا كيير ميارديت رأينا إعادة نشر هذه اللوحة الإنسانية الزاهية

    وبعد مرور 45 عاما وثلاثة شهور أي في 4 نوفمبر 2008م اتضح أن بنك العدالة غير مفلس (كما قال مارتن لوثر كينج) وانتخبوا رئيساً أسوداً في بلد كان يمنع السود من الجلوس على الحافلات إن لم يجد البيض مجلساً.



    مرتض جعفر
                  

11-02-2009, 05:40 AM

Murtada Gafar
<aMurtada Gafar
تاريخ التسجيل: 04-30-2002
مجموع المشاركات: 4726

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: Murtada Gafar)
                  

11-02-2009, 05:44 AM

Tragie Mustafa
<aTragie Mustafa
تاريخ التسجيل: 03-29-2005
مجموع المشاركات: 49964

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: Murtada Gafar)

    ايها المعلم....متابعين..تدفق...ننتظرك...
                  

11-02-2009, 05:47 AM

Murtada Gafar
<aMurtada Gafar
تاريخ التسجيل: 04-30-2002
مجموع المشاركات: 4726

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: Tragie Mustafa)

    I have a dream speech


    I am happy to join with you today in what will go down in history as the greatest demonstration for freedom in the history of our nation.

    Five score years ago, a great American, in whose symbolic shadow we stand today, signed the Emancipation Proclamation. This momentous decree came as a great beacon light of hope to millions of Negro slaves who had been seared in the flames of withering injustice. It came as a joyous daybreak to end the long night of their captivity.

    But one hundred years later, the Negro still is not free. One hundred years later, the life of the Negro is still sadly crippled by the manacles of segregation and the chains of discrimination. One hundred years later, the Negro lives on a lonely island of poverty in the midst of a vast ocean of material prosperity. One hundred years later, the Negro is still languished in the corners of American society and finds himself an exile in his own land. And so we've come here today to dramatize a shameful condition.

    In a sense we've come to our nation's capital to cash a check. When the architects of our republic wrote the magnificent words of the Constitution and the Declaration of Independence, they were signing a promissory note to which every American was to fall heir. This note was a promise that all men, yes, black men as well as white men, would be guaranteed the "unalienable Rights" of "Life, Liberty and the pursuit of Happiness." It is obvious today that America has defaulted on this promissory note, insofar as her citizens of color are concerned. Instead of honoring this sacred obligation, America has given the Negro people a bad check, a check which has come back marked "insufficient funds."

    But we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt. We refuse to believe that there are insufficient funds in the great vaults of opportunity of this nation. And so, we've come to cash this check, a check that will give us upon demand the riches of freedom and the security of justice.

    We have also come to this hallowed spot to remind America of the fierce urgency of Now. This is no time to engage in the luxury of cooling off or to take the tranquilizing drug of gradualism. Now is the time to make real the promises of democracy. Now is the time to rise from the dark and desolate valley of segregation to the sunlit path of racial justice. Now is the time to lift our nation from the quicksands of racial injustice to the solid rock of brotherhood. Now is the time to make justice a reality for all of God's children.

    It would be fatal for the nation to overlook the urgency of the moment. This sweltering summer of the Negro's legitimate discontent will not pass until there is an invigorating autumn of freedom and equality. Nineteen sixty-three is not an end, but a beginning. And those who hope that the Negro needed to blow off steam and will now be content will have a rude awakening if the nation returns to business as usual. And there will be neither rest nor tranquility in America until the Negro is granted his citizenship rights. The whirlwinds of revolt will continue to shake the foundations of our nation until the bright day of justice emerges.

    But there is something that I must say to my people, who stand on the warm threshold which leads into the palace of justice: In the process of gaining our rightful place, we must not be guilty of wrongful deeds. Let us not seek to satisfy our thirst for freedom by drinking from the cup of bitterness and hatred. We must forever conduct our struggle on the high plane of dignity and discipline. We must not allow our creative protest to degenerate into physical violence. Again and again, we must rise to the majestic heights of meeting physical force with soul force.

    The marvelous new militancy which has engulfed the Negro community must not lead us to a distrust of all white people, for many of our white brothers, as evidenced by their presence here today, have come to realize that their destiny is tied up with our destiny. And they have come to realize that their freedom is inextricably bound to our freedom.

    We cannot walk alone.

    And as we walk, we must make the pledge that we shall always march ahead.

    We cannot turn back.

    There are those who are asking the devotees of civil rights, "When will you be satisfied?" We can never be satisfied as long as the Negro is the victim of the unspeakable horrors of police brutality. We can never be satisfied as long as our bodies, heavy with the fatigue of travel, cannot gain lodging in the motels of the highways and the hotels of the cities. We cannot be satisfied as long as the negro's basic mobility is from a smaller ghetto to a larger one. We can never be satisfied as long as our children are stripped of their self-hood and robbed of their dignity by signs stating: "For Whites Only." We cannot be satisfied as long as a Negro in Mississippi cannot vote and a Negro in New York believes he has nothing for which to vote. No, no, we are not satisfied, and we will not be satisfied until "justice rolls down like waters, and righteousness like a mighty stream."¹

    I am not unmindful that some of you have come here out of great trials and tribulations. Some of you have come fresh from narrow jail cells. And some of you have come from areas where your quest -- quest for freedom left you battered by the storms of persecution and staggered by the winds of police brutality. You have been the veterans of creative suffering. Continue to work with the faith that unearned suffering is redemptive. Go back to Mississippi, go back to Alabama, go back to South Carolina, go back to Georgia, go back to Louisiana, go back to the slums and ghettos of our northern cities, knowing that somehow this situation can and will be changed.

    Let us not wallow in the valley of despair, I say to you today, my friends.

    And so even though we face the difficulties of today and tomorrow, I still have a dream. It is a dream deeply rooted in the American dream.

    I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal."

    I have a dream that one day on the red hills of Georgia, the sons of former slaves and the sons of former slave owners will be able to sit down together at the table of brotherhood.

    I have a dream that one day even the state of Mississippi, a state sweltering with the heat of injustice, sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice.

    I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.

    I have a dream today!

    I have a dream that one day, down in Alabama, with its vicious racists, with its governor having his lips dripping with the words of "interposition" and "nullification" -- one day right there in Alabama little black boys and black girls will be able to join hands with little white boys and white girls as sisters and brothers.

    I have a dream today!

    I have a dream that one day every valley shall be exalted, and every hill and mountain shall be made low, the rough places will be made plain, and the crooked places will be made straight; "and the glory of the Lord shall be revealed and all flesh shall see it together."2

    This is our hope, and this is the faith that I go back to the South with.

    With this faith, we will be able to hew out of the mountain of despair a stone of hope. With this faith, we will be able to transform the jangling discords of our nation into a beautiful symphony of brotherhood. With this faith, we will be able to work together, to pray together, to struggle together, to go to jail together, to stand up for freedom together, knowing that we will be free one day.

    And this will be the day -- this will be the day when all of God's children will be able to sing with new meaning:

    My country 'tis of thee, sweet land of liberty, of thee I sing.

    Land where my fathers died, land of the Pilgrim's pride,

    From every mountainside, let freedom ring!

    And if America is to be a great nation, this must become true.

    And so let freedom ring from the prodigious hilltops of New Hampshire.

    Let freedom ring from the mighty mountains of New York.

    Let freedom ring from the heightening Alleghenies of Pennsylvania.

    Let freedom ring from the snow-capped Rockies of Colorado.

    Let freedom ring from the curvaceous slopes of California.

    But not only that:

    Let freedom ring from Stone Mountain of Georgia.

    Let freedom ring from Lookout Mountain of Tennessee.

    Let freedom ring from every hill and molehill of Mississippi.

    From every mountainside, let freedom ring.

    And when this happens, when we allow freedom ring, when we let it ring from every village and every hamlet, from every state and every city, we will be able to speed up that day when all of God's children, black men and white men, Jews and Gentiles, Protestants and Catholics, will be able to join hands and sing in the words of the old Negro spiritual:

    Free at last! Free at last!

    Thank God Almighty, we are free at last!3
                  

11-02-2009, 06:02 AM

Murtada Gafar
<aMurtada Gafar
تاريخ التسجيل: 04-30-2002
مجموع المشاركات: 4726

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: Murtada Gafar)

    America has given the Negro people a bad check, a check which has come back marked "insufficient funds."

    But we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt. We refuse to believe that there are insufficient funds in the great vaults of opportunity of this nation. And so, we've come to cash this check, a check that will give us upon demand the riches of freedom and the security of justice.


    ----------------------

    فتقرير المصير هو عيش الجنوبيين (وحدهم من المهمشين الذين انتزعوا حق تقرير المصير تى الآن والبقية تأتي) بكرامة وكمواطنين من الدرجة الأولى في سودان موحد وإلا دولة مستقلة، اي تنفيذ اتفاقية نيفاشا بحذافيرها وبنزاهة وإلا الانفصال. فبنك العدالة لا يمكن أن يفلس ولا ينبغي لنا أن نصدق ذلك.


    الوحدويين المخلصين من أبناء الشمال بناة السودان الجديد: مر هو طعم الانفصال بل وغير منصف لشعب الجنوب سكان هذه البلاد الأصليين ومؤسسي حضاراتها، لكن بالمقابل الانفصال سيضمن الكرامة والعزة لهم، وهو الترياق الناجع لـ(استهبال الجلابة) الذي طال واستطال. وبناة السودان الجديد ستنتظركم مهمة تحرير السودان من هنية الجلابة حتى بعد الانفصال فهي باقية.


    تشيرمان سيلفا أويي
    نيو سودان أويي

    مرتضى جعفر
                  

11-02-2009, 06:07 AM

Murtada Gafar
<aMurtada Gafar
تاريخ التسجيل: 04-30-2002
مجموع المشاركات: 4726

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: Murtada Gafar)

    تراجي سودان جديد أويي




    بنك العدالة لا يفلس ولا ينبغي لنا أن نصدق ذلك، فالعدالة (وحدة طوعية أو انفصال) من منظورنا نحن بناة السودان الجديد ولا عدالة لدى الجلابة.

    مرتض جعفر
                  

11-02-2009, 09:40 AM

Murtada Gafar
<aMurtada Gafar
تاريخ التسجيل: 04-30-2002
مجموع المشاركات: 4726

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: Murtada Gafar)

    بيان حول تصريحات النائب الاول لرئيس الجمهورية

    خاص سودانايل:


    استقبلنا بقلق وحزن تصريحات السيد النائب الاول لرئيس الجمهورية ورئيس حكومة جنوب السودان الفريق سلفاكير ميارديت, والتي دعي فيها اهلنا في جنوب السودان للتصويت لخيار استقلال جنوب السودان في 2011 تاريخ اجراء الاستفتاء حول تقرير مصير الجنوب الحبيب
    علل السيد النائب الاول دعوته هذه حتي لايكون اهلنا في الجنوب مواطنيين من الدرجة الثانية في ظل السودان القديم القائم علي الوحدة الظالمة.
    تصريحات النائب الاول تاتي في منعطف خطير من تاريخ وطننا الحبيب كما تاتي في ظل الازمة السياسية الكبري والتردي الشامل الذي يحيق بالبلاد من جراء فشل نظام الامر الواقع (نظام المؤتمر الوطني) في ادارة البلاد.
    في ظل هذا الظرف التاريخي والازمة الشاملة في البلاد تعلن الحركة المواقف والرؤي التالية:
    1الحركة تقدر وتتفهم تصريحات النائب الاول ورئيس حكومة الجنوب ,اذ انها تاتي نتيجة للاحباط واليأس من تكتيكات واحابيل المؤتمر الوطني الفاقد للمسؤلية الوطنية, فالمؤتمر الوطني في الاصل لم يوقع اتفاقية السلام الشامل2005, بناءا علي قناعته وارادته السياسية الحرة ولكن وقعها نتيجة للضغوط التي مورست عليه اذا كان ذلك من وقع نتائج الفعل الثوري للحركة الشعبية او نتيجة الظروف الاقليمية والدولية التي سادت عقب الهجمات الارهابية المجرمة في 11 سبتمبر2001. لذلك كانت خطة المؤتمر الوطني هي التوقيع ثم التنصل من تنفيذ بنود الاتفاقية ودفع استحقاق السلام الشامل,وهاهو يكنث علي عقبية وينقض عهد الاتفاق برفضه تنفيذ اهم بنوده و الخاصة بقانون الاستفتاء والغاء القوانيين القمعية التي تتعارض مع الدستور الانتقالي وتقف عقبة كأداء امام التحول الديمقراطي والحريات اضافة لقانون المشورة الشعبية لمنطقتي جبال النوبة والنيل الازرق .
    2ان حركة العدل والمساواة السودانية تدعم وتساند الحركة الشعبية والقوي السياسية المعارضة في معركتها الوطنية من اجل السلام الشامل وتقرير المصير والتحول الديمقراطي , كما ان حركة العدل والمساواة تحمل المؤتمر الوطني المسؤلية كاملة ازاء ازمة البلاد الماحقة والتردي الشامل والذي يدفع وطننا الي المجهول لا قدر الله, لذلك نحذر المؤتمر الوطني من مغبة المضي علي هذا النهج المدمر وعليه ان يرجع الي جادة الحق وتسليم الامر للقوي الوطنية لخلاص الوطن.
    3حركة العدل والمساواة تؤكد موقفها الثابت من دعم ومساندة اهلنا في جنوب السودان لنيل حقوقهم كاملة غير منقوصة وفقا لبنود اتفاقية السلام الشامل وخاصة حق تقرير المصير. والحركة تعلن استعدادها للاسهام في اي جهد وطني مخلص لتحقيق هذا الهدف.
    4الحركة ومع تاييدها ومساندتها علي حق تقرير المصير الا ان موقفها الثابت هو مع خيار وحدة السودان علي اسس جديدة لذلك تناشد الحركة اهلنا في الجنوب بان يختاروا خيار الوحدة الطوعية والتي يتساوي في ظلها كل ابناء الوطن , بغض النظر عن انتماءاتهم الدينية او العرقية او الثقافية او الاجتماعية او القبلية او الجهوية.
    5 الحركة تتوجه بنداء وطني مخلص وعاجل لكل ابناء شعبنا: ان الوطن في مفترق طرق وآن الاوان لنتحمل جمعينا المسؤلية التاريخية لخلاصه من هذه المجموعة المتسلطة والتي لاتريد ان تعترف بأزمة الوطن بل وتحاول جاهدة لسد افاق الحل وايجاد مخرج استراتيجي للمازق التاريخي الذي يعيشه وطننا .
    ان ساعة الحقيقة قد ازفت وعلينا جميعا ان نتحد وان نتصدي لهذه المجموعة الحاكمة , فامامها خياران فاما ان تتواضع مع الجميع علي صيغة حل شاملة واما ان تذهب غير ماسوف عليها فمسؤليتنا الوطنية تقتضي ان لانترك الوطن مختطفا لهذه المجموعة الخارجة عن الاجماع الوطني .
    6وحفاظا علي وحدة كيان وطننا واملا في وحدة طوعية تمهد لمستقبل مشرق, الحركة تجدد مبادرتها المتمثلة في ان يتولي رئاسة البلاد احد ابناء جنوب السودان وذلك تطمينا لاهلنا في الجنوب واشاعة الثقة في نفوسهم في مستقبل السودان وكذلك بداية لخطوة جادة لمفارقة تاريخية لمأسي الماضي وواقع الظلم التاريخي في السودان.
    اخيرا,تؤكد الحركة انها علي وعي تام باستراتيجية المؤتمر الوطني , وهي استراتجية انفصالية قذرة هدفها تييئس وتزهيد اهل الجنوب في خيار الوحدة.فهاهو المؤتمر الوطني يواصل انفاذ استراتيجيته الانفصاليه فهو قد اسس كيان الشمال الانفصالي الذي يقوده خال رئيس النظام (صاحب الانتباهة) , والمؤتمر الوطني كذالك يعمل ليل نهار لافشال خيار الوحدة الجاذبة بالتنكر لاستحقاقات السلام الشامل ومحاولات تقسيم الحركة الشعبية وتفجير الجنوب من الداخل باذكاء الصراع القبلي ,لذلك نناشد الاخوة في الحركة الشعبية وفي الجنوب بان لايساعدوا المؤتمر الوطني في تنفيذ استراتجيته الانفصالية فالمؤتمر الوطني لاتهمه وحدة الوطن فهو قد اصبح مهوسا ومفتونا بالسلطة و لو علي دولة حدودها في جزيرة توتي.

    الناطق الرسمي وامين الاعلام
    احمد حسين ادم

    لندن
    2009-11-01

    http://www.sudaneseonline.com/index.php?option=com_content&vi...9-17-15-10&Itemid=63

    -------------

    مرتضى جعفر
                  

11-02-2009, 10:58 AM

dardiri satti

تاريخ التسجيل: 01-14-2008
مجموع المشاركات: 3060

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: Murtada Gafar)

    عزيزي ،


    Quote: الوحدويين المخلصين من أبناء الشمال بناة السودان الجديد: مر هو طعم الانفصال بل وغير منصف لشعب الجنوب سكان هذه البلاد الأصليين ومؤسسي حضاراتها، لكن بالمقابل الانفصال سيضمن الكرامة والعزة لهم،




    تحياتي
                  

11-02-2009, 03:01 PM

Tragie Mustafa
<aTragie Mustafa
تاريخ التسجيل: 03-29-2005
مجموع المشاركات: 49964

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: وماذا يعني تقرير المصير؟: we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt (Re: dardiri satti)

    فوق
                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 1:   <<  1  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de