From sudaneseonline.com

Press Releases
UNMIS congratulates the CPA partners for the formation of the new government
By [unknown placeholder $article.art_field1$]
Jun 16, 2010 - 6:30:08 AM


UNMIS congratulates the CPA partners for the formation of the new government

 


The United Nations Mission in Sudan (UNMIS) congratulates the Comprehensive Peace Agreement (CPA) partners for the formation of the new government, which shoulders the historic responsibility of implementing the CPA during the final year of the Interim Period.

UNMIS hopes that the new government of the Sudan will persevere in its resolve, for achieving a stable and durable peace, by conducting credible referenda in Southern Sudan and Abyei and realizing the popular consultations in Southern Kordofan and Blue Nile States. In this regard, UNMIS encourages the two partners to facilitate the timely establishment of the two referenda commissions of Southern Sudan and Abyei.

UNMIS reiterates its commitment to fully support the implementation of the CPA and its readiness to assist the parties during the coming crucial period for the people of Sudan.



بعثة الأمم المتحدة بالسودان تهنئ شريكي اتفاق السلام الشامل بتشكيل الحكومة الجديدة

 

 


تهنئ بعثة الأمم المتحدة بالسودان شريكي اتفاق السلام الشامل بتشكيل الحكومة الجديدة التي ستتحمل المسؤولية التاريخية في تنفيذ اتفاق السلام الشامل خلال السنة الأخيرة من الفترة الانتقالية.

 


وتعرب البعثة عن أملها في أن تواصل الحكومة الجديدة عزمها ومثابرتها  في تحقيق سلام مستقر ومستدام من خلال إجراء استفتاء يحظى بالمصداقية في كل من جنوب السودان ومنطقة أبيي فضلا عن المشورة الشعبية في كل من ولايتي جنوب كردفان والنيل الأزرق. وفي هذا الصدد، تشجع بعثة الأمم المتحدة في السودان الشريكين على تشكيل مفوضيتي الاستفتاء لكل من جنوب السودان ومنطقة أبيي .

 


وتؤكد بعثة الأمم المتحدة في السودان دعمها التام لتنفيذ اتفاق السلام الشامل واستعدادها لمساعدة الطرفين خلال هذه المرحلة الهامة للشعب السوداني.








© Copyright by sudaneseonline.com