فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة.

مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 04-25-2024, 09:02 AM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مكتبة بريمة محمد أدم بلل(Biraima M Adam)
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
04-26-2007, 02:21 AM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة.


    قبل أن نأتى إلى الفلاسفة الخمسة، نمر على الحلاق

    وهنا اللغز الذى يتطلب الأجابة:

    فى مدينة ما يوجد حلاق يحلق فقط الرجال الذين لا يحلقون أنفسهم ..

    السؤال: هل هذا الحلاق يحلق نفسه أم لا؟

    وأرجو أن تشفع إجابتك بالتعليل المناسب.

    بريمة
                  

04-26-2007, 04:12 AM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)


    نأتى إلى الفلاسفة الخمسة:
    هناك خمسة فلاسفة يقضون حياتهم فى عمل شيئين فقط: التفكير والأكل.
    الفلاسفة يمتلكون منضدة دائرية حولها 5 كراسى، لكل فيلسوف كرسى. وفى
    منتصف المنضدة طبق أرز، بالمنضدة 5 شوكات للأكل، توجد شوكة بين كل فيلسوفين،
    أى هناك شوكة يمين الفيلسوف وهناك شوكة شماله. عندما يفكر الفيلسوف فهو
    لا يتحدث إلى أقرانه. ومن زمن لأخر يجوع الفلاسفة، فيذهب الفيلسوف للأكل.
    يحاول الفيلسوف أخذ الشوكتين على يمينه وشماله، ويستطع رفع شوكة واحدة تلو
    الأخرى، كما لا يستطيع الفيلسوف الجائع أخذ الشوكة من فيلسوف أخر.

    أرنى كيف ينظم الفلاسفة حياتهم ولا يتضاربون فى أداء مهامهم؟

    بريمة
                  

04-26-2007, 06:22 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)




    ***********

    بريمة
                  

04-26-2007, 06:39 PM

Abuelgassim Gor
<aAbuelgassim Gor
تاريخ التسجيل: 10-28-2006
مجموع المشاركات: 4630

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)

    الحلاق هو الحكومه
    والفلاسفه الخمسه هم
    أنا والمدام وابنائى الثلاثه.يعنى طولى تحلقنا لكنها لا تحلق لنفسها ...انها الحلاقة فوق رؤوس اليتامى
    يا بريمه أسرع أرسل الجائزه ...
    لك التحايا


    (عدل بواسطة Abuelgassim Gor on 04-26-2007, 06:50 PM)

                  

04-27-2007, 12:10 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Abuelgassim Gor)


    دكتور أبوالقاسم

    سلامات، والله ضحكتنا وأنت تستحق أكثر من جائزة وتشكر على الأغنية .. ونحن هنا
    نقول الحلاق هم ناس الضرائب والفلاسفة ناس الكونغرس ..وناس السعودية والخليج
    قالوا الحلاق ديل ناس جهاز المغتربين والفلاسفة هم ناس السفارة.

    الظاهر كل زول عندو حلاقو البناسب جزت شعر رأسه.

    خالص ودى

    بريمة
                  

04-27-2007, 05:40 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)


    دكتور أبوالقاسم

    بعد مراجعة دقيقة لما كتبت يتضح إنك خارج إطار الجائزة وهنا المبرر
    أنت قلت التى:
    Quote: الحلاق هو الحكومه
    والفلاسفه الخمسه هم
    أنا والمدام وابنائى الثلاثه.يعنى طولى تحلقنا لكنها لا تحلق لنفسها

    وعلى حسب الغلوطية الحلاق (الحكومة) يحلق الذين لا يحلقون أنفسهم ..
    وبالتالى مادام الحكومة لا تحلق نفسها إذن هى ضمن المجموعة التى يجب أن يحلقها
    الحلاق (الحكومة) .. دا يعنى الحكومة تحلق لنفسها حتى لو فى الخفاء.

    وأوريك حاجة جماعة لاهاى الأتبرعوا بيهم كبش فداء أظنها حلاقة (جبنه) عدييل

    pts:
    جبنه تعنى حلاقة صلعة

    بريمة
                  

04-27-2007, 07:32 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)






    بريمة
                  

04-27-2007, 07:40 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)




    Dining philosophers problem
    From Wikipedia, the free encyclopedia


    In computer science, the dining philosophers problem is an illustrative example of a common computing problem in concurrency. It is a classic multi-process synchronization problem, and is included in nearly all college-level computer science curricula
    In 1971, Edsger Dijkstra set an examination question on a synchronization problem where five computers competed for access to five shared tape drive peripherals. Soon afterwards the problem was retold by Tony Hoare as the dining philosophers problem

    The dining philosophers problem is summarized as five philosophers sitting at a table doing one of two things - eating or thinking. While eating, they are not thinking, and while thinking, they are not eating. The five philosophers sit at a circular table with a large bowl of spaghetti in the center. A fork is placed in between each philosopher, and as such, each philosopher has one fork to his or her left and one fork to his or her right. As spaghetti is difficult to serve and eat with a single fork, it must be assumed that in order for a philosopher to eat, the philosopher must have two forks. In the case of the dining philosopher, the philosopher can only use the fork on his or her left or right


    Illustration of the dining philosophers problemIn some cases, the dining philosophers problem is explained using rice and chopsticks as opposed to spaghetti and forks, as it is generally easier to understand that two chopsticks are required, whereas one could arguably eat spaghetti using a single fork. In either case, only one instrument (fork or chopstick) can be picked up at a time, and the philosopher must have two instruments in order to eat

    The philosophers never speak to each other which creates a dangerous possibility of deadlock in which every philosopher holds a left fork and waits perpetually for a right fork (or vice versa)

    Originally used as a means of illustrating the problem of deadlock, this system reaches deadlock when there is a 'cycle of ungranted requests'. In this case philosopher P1 waits for the fork grabbed by philosopher P2 who is waiting for the fork of philosopher P3 and so forth, making a circular chain

    Starvation (and the pun was intended in the original problem description) might also occur independently of deadlock if a philosopher is unable to acquire both forks due to a timing issue. For example there might be a rule that the philosophers put down a fork after waiting five minutes for the other fork to become available and wait a further five minutes before making their next attempt. This scheme eliminates the possibility of deadlock (the system can always advance to a different state) but still suffers from the problem of livelock. If all five philosophers appear in the dining room at exactly the same time and each picks up their left fork at the same time the philosophers will wait five minutes until they all put their forks down and then wait a further five minutes before they all pick them up again

    The lack of available forks is an analogy to the locking of shared resources in real computer programming, a situation known as concurrency. Locking a resource is a common technique to ensure the resource is accessed by only one program or chunk of code at a time. When the resource the program is interested in is already locked by another one, the program waits until it is unlocked. When several programs are involved in locking resources, deadlock might happen, depending on the circumstances. For example, one program needs two files to process. When two such programs lock one file each, both programs wait for the other one to unlock the other file, which will never happen



    بريمة
                  

04-27-2007, 07:55 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)





    Not Dijkstra's Solution

    This is not the solution proposed in Dijkstra's paper cited below and might not even be Dijkstra's solution at all. Dijkstra's paper presents an optimal solution based on private semaphores and state variables and a global mutex, which was described in an older version of this article

    Positions of philosophers and forks in ordering solution.One solution is to order the forks and require the philosophers to pick up the forks in increasing order, which mathematically eliminates the possibility of a deadlock. To illustrate this solution, label the philosophers P1, P2, P3, P4, and P5, and label the forks F1, F2, F3, F4, and F5. Each philosopher must pick up forks in a prescribed order and cannot pick up a fork another philosopher already has. Upon acquiring two forks, a philosopher may eat. Philosophers P1 through P4 follow the rule that Px must pick up fork Fx first and then may pick up fork Fx+1. For example, P1 must pick up F1 first and F2 second. Philosopher P5 must, conversely, pick up fork F1 before picking up fork F5, to respect the deadlock-preventing fork ordering rule

    Although avoiding a deadlock, this solution is inefficient, because one can arrive to a situation where only one philosopher is eating and everybody else is waiting for him. For example philosophers P1 to P3 could hold forks F1 to F3, waiting to get forks F2 to F4 respectively, philosopher P5 could wait on fork F1 having no fork yet, while philosopher P4 would be eating holding forks F4 and F5. Optimally, either philosopher P1 or philosopher P2 should be able to eat in such circumstances

    Preventing starvation depends on the method of mutual exclusion enforcement used. Implementations using spinlocks or busy waiting can cause starvation through timing problems inherent in these methods. Other methods of mutual exclusion that utilize queues can prevent starvation by enforcing equal access to a fork by the adjacent philosophers

    Dijkstra's solution can be extrapolated to represent arbitrary contention between philosophers, but requires all the forks to be labeled correctly for such configurations



    [Chandy / Misra Solution
    In 1984, K. Mani Chandy and J. Misra proposed a different solution to the Dining Philosophers problem to allow for arbitrary agents (numbered P1, ..., Pn) to contend for an arbitrary number of resources (numbered R1, ..., Rm). Unlike in Dijkstra's solution, these labelings can be arbitrary. They solved this general problem using an elegant solution:

    For every pair of philosophers contending for a resource, create a fork and give it to the philosopher with the lower ID. Each fork can either be dirty or clean. Initially, all forks are dirty
    When a philosopher wants to use a set of resources (i.e. eat), he must obtain the forks from his contending neighbours. For all such forks he does not have, he sends a request message
    When a philosopher with a fork receives a request message, he keeps the fork if it is clean, but gives it up when it is dirty. If he sends the fork over, he cleans the fork before doing so
    After a philosopher is done eating, all his forks become dirty. If another philosopher had previously requested one of the forks, he cleans the fork and sends it

    This solution also allows for a large degree of concurrency



    بريمة
                  

04-27-2007, 08:22 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)


    الحلاق الغز:



    Mathematical mysteries: The Barber's Paradox
    by Helen Joyce

    A close shave for set theory

    Suppose you walk past a barber's shop one day, and see a sign that says

    "Do you shave yourself? If not, come in and I'll shave you! I shave anyone who does not shave himself, and noone else"
    This seems fair enough, and fairly simple, until, a little later, the following question occurs to you - does the barber shave himself? If he does, then he mustn't, because he doesn't shave men who shave themselves, but then he doesn't, so he must, because he shaves every man who doesn't shave himself... and so on. Both possibilities lead to a contradiction

    This is the Barber's Paradox, discovered by mathematician, philosopher and conscientious objector Bertrand Russell, at the begining of the twentieth century. As stated, it seems simple, and you might think a little thought should show you the way around it. At worst, you can just say "Well, the barber's condition doesn't work! He's just going to have to decide who to shave in some different way." But in fact, restated in terms of so-called "naïve" set theory, the Barber's paradox exposed a huge problem, and changed the entire direction of twentieth century mathematics



    In naïve set theory, a set is just a collection of objects that satisfy some condition. Any clearly phrased condition is thought to define a set - namely, those things that satisfy the condition. Here are some sets:

    The set of all red motorcycles ;
    The set of all integers greater than zero;
    The set of all blue bananas - which is just the empty set!


    This set is not a member of itself

    Some sets are not members of themselves - for example, the set of all red motorcycles - and some sets are - for example, the set of all non-motorcycles. Now what about the set of all sets which are not members of themselves? Is it a member of itself or not? If it is, then it isn't, and if it isn't, then it is... Just like the barber who shaves himself, but mustn't, and therefore doesn't, and so must!

    So now we realise that Russell's Barber's Paradox means that there is a contradiction at the heart of naïve set theory. That is, there is a statement S such that both itself and its negation (not S) are true. The particular statement here is "the set of all sets which are not members of themselves contains itself". But once you have a contradiction, you can prove anything you like, just using the rules of logical deduction! This is how it goes

    If S is true, and Q is any other statement, then "S or Q" is clearly true
    Since "not S" is also true, so is "S or Q and not S"
    Therefore Q is true, no matter what it is
    The paradox raises the frightening prospect that the whole of mathematics is based on shaky foundations, and that no proof can be trusted. In essence, the problem was that in naïve set theory, it was assumed that any coherent condition could be used to determine a set. In the Barber's Paradox, the condition is "shaves himself", but the set of all men who shave themselves can't be constructed, even though the condition seems straightforward enough - because we can't decide whether the barber should be in or out of the set. Both lead to contradictions

    Attempts to find ways around the paradox have centred on restricting the sorts of sets that are allowed. Russell himself proposed a "Theory of Types" in which sentences were arranged hierarchically. At the lowest level are sentences about individuals. At the next level are sentences about sets of individuals; at the next level, sentences about sets of sets of individuals, and so on. This avoids the possibility of having to talk about the set of all sets that are not members of themselves, because the two parts of the sentence are of different types - that is, at different levels

    But to be a satisfactory philosophy, we have to be able to say why you are not allowed to mix levels. Although, for example, it is not true that the property of being red is itself red, this is surely a wrong statement, rather than actually meaningless. And there are properties that seem reasonably to apply to themselves - the Theory of Types disallows statements such as "It's nice to be nice" but really this seems like a reasonable and true statement!

    For this and other reasons, the most favoured escape from Russell's Paradox is the so-called Zermelo-Fraenkel axiomatisation of set theory. This axiomatisation restricts the assumption of naïve set theory - that, given a condition, you can always make a set by collecting exactly the objects satisfying the condition. Instead, you start with individual entities, make sets out of them, and work upwards. This means you do not have to suppose that there is a set of all sets, which means you don't have to try to divide that set up into those sets that contain themselves and those which don't. You only have to be able to make this division for the elements of any given set, which you have built up from individual entities via some number of steps

    To end on a more flippant note, if Russell had been aware of the inbuilt sexism of the language of his day, the course of twentieth century mathematics might have been different. There is an easy solution to the Barber's Paradox, which doesn't require the opening of any nasty cans of set-theoretic worms. Just make the barber a woman...


    --------------------------------------------------------------------------------

    About the author
    Helen Joyce is editor of Plus



    بريمة
                  

04-27-2007, 09:12 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)



    من خلال طرح إشكالية الحلاق والفلاسفة الخمسة يتضح جيدا أن العلماء حاولوا أن يجدوا حلول علمية لمسألة توزيع الموارد .. وأرجو أن تلاحظ أن الموارد تشمل أى مورد بما فيها السلطة .. وكيف يمكن توزيع تلك الموارد بين الذين يحاولون الوصول إليها وكيفية فك الأحتكار ..

    نواصل ..

    بريمة
                  

04-27-2007, 09:24 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)


    دعنى نطرح عدة قضايا فى هذا الإطار:

    1- أبناء دارفور فى الحركات المسلحة وفى محاولة لإيصال القضية للرأى العام العالمى يتضاربون مع بعضهم البعض.

    2- من يمثل قضية دارفور من بين الحركات -- قضية قائمة ولم تحسم.

    3- الحكومة .. معروف أن التداول السلمى للسلطة هو أنسب طريقة لتفادى الوقوع فى مأزق الفلاسفة حتى لا يأكل فيلسوف واحد ويظل البقية جياع.

    4- الأقاليم المختلفة تتصارع من أجل الموارد المركزية دون تنظيم ..

    كلها نقاط يجب أن تحل ولا يكون هناك حلاق.

    بريمة
                  

04-27-2007, 09:36 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)


    تعتبر إتفاقية سلام نيفاشا مع كل حسناتها هى أسوء محطة من محطات تأريح السودان المعاصر بعد الأنقلاب العسكرى الذى قاده الرئيس عمر البشير ..
    سوء نيفاشا يتمثل فى إستعثار فيلسوفين دون الفلاسفة الأخرين.
    وقد وصلنى إيميل يقول الفلاسفة خمسة:
    الترابى .. على عثمان .. الأمام الصادق المهدى .. الزعيم نقد والختم محمد عثمان الميرغنى.

    هوؤلاء الفلاسفة ضمن أخرون يجب أن يكن لهم حظ مساوى فى قسمة الموارد.

    نواصل ..

    بريمة
                  

04-27-2007, 11:19 PM

Fadl Karrar
<aFadl Karrar
تاريخ التسجيل: 12-04-2004
مجموع المشاركات: 1904

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)

    والله يا بريمة
    فى الأول عجبني طرحك الجميل
    وتانيا
    ما ح أقدر أفكر فى حل أسي عشان جاي من إمتحانات ورأسي مسخن
    لكن ممكن أساعد بإضاءة صغيرة
    واحدة من تجليات علم المنطق
    إنو لو فى إتنين طماعين طمع شديد
    وعندهم كيكة
    أي واحد داير منها 75% وما بتنازل كلو كلو
    وقالوا ليك أحكم بيناتهم عشان ترضيهم الإتنين
    تعمل شنو؟؟؟؟؟؟؟؟


    أقول ليك

    لا

    أحسن أخليك تفكر شوية

    مودتي

    فضل كرار
                  

04-28-2007, 02:09 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Fadl Karrar)


    الأخ فضل

    الأجابة نعطى واحد 75% من سعر الكيكة
    والثانى نعطية 75% من الكيكة

    رأيك شنو؟

    تحياتى

    بريمة
                  

04-28-2007, 06:53 PM

Fadl Karrar
<aFadl Karrar
تاريخ التسجيل: 12-04-2004
مجموع المشاركات: 1904

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)

    طبعاَ

    لا

    إنت كحكم ذنبك شنو تدفع 75% من سعر الكيكة؟؟؟

    حاول مرة أخيرة بس

    مودتي

    فضل
                  

04-28-2007, 07:30 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Fadl Karrar)


    بسم الله
    نفترض نحن نستعمل الحساب الرقمى
    0 و 1، الصفر يرمز للشخص الأول والواحد للشخص الثانى.
    بجمع 0 + 1 = 1 ونعطيهو 75% من الكيكة.
    ونعكس المعادلة للشخص الثانى حتى نرضيه.

    رأيك شنو؟

    بريمة
                  

04-28-2007, 08:03 PM

Fadl Karrar
<aFadl Karrar
تاريخ التسجيل: 12-04-2004
مجموع المشاركات: 1904

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)

    عزيزي بريمة
    مع إنو محاولاتك تغري الواحد يديك تاني فرصة
    لكن الوعد وعد
    الحل يا عزيزي بريمة
    إنك تقول للإتنين الطماعين ديل
    إنو تقسيم الكيكة يتم عبر مرحلتين
    1) تقطيع الكيكة بأي شكل كان
    2) تقسيمها عليهم

    فبالتالي واحد يمسك السكين ويقطع الكيكة زي ما هو داير
    إنشاء الله 90 % ، 10 %
    لكن التاني هو البيختار أول

    رأيك شنو؟؟؟

    موداتي ( جمع مودتي )

    فضل كرار
                  

04-29-2007, 01:07 PM

Fadl Karrar
<aFadl Karrar
تاريخ التسجيل: 12-04-2004
مجموع المشاركات: 1904

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Fadl Karrar)

    أعتقد
    لو طبقنا فكرة تقسيم الكيكة المنطقية دي
    علي الأوضاع السياسية فى السودان
    ح تكون الأمور أفضل كتير
                  

04-29-2007, 01:14 PM

Biraima M Adam
<aBiraima M Adam
تاريخ التسجيل: 07-05-2005
مجموع المشاركات: 27322

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Fadl Karrar)


    الأخ فضل
    لك التحية

    قرأت حلك مرات ومرات .. أعجبت ببساطة فكرة الحل، ولكن هل ترى الغش هو أساس الحل؟
    فمن غشنا ليس منا! وعلى هذا الاساس أراك لم توفق، فالذى يأخذ الكيكة هو المبسوط بينما الأخر يحملك مليون خطيئة لأنك أعطيت كل الكيكة للأخر.

    وجاييك بواحدة أخرى حتى يتواصل التفكير وأرجو أن تأتى أنت بأخرى.

    تحياتى


    بريمة
                  

04-29-2007, 02:12 PM

Fadl Karrar
<aFadl Karrar
تاريخ التسجيل: 12-04-2004
مجموع المشاركات: 1904

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: فكر: الحلاق والفلاسفة الخمسة. (Re: Biraima M Adam)

    عزيزي بريمة

    ولكن هل ترى الغش هو أساس الحل؟
    فمن غشنا ليس منا! وعلى هذا الاساس أراك لم توفق،
    فالذى يأخذ الكيكة هو المبسوط بينما
    الأخر يحملك مليون خطيئة لأنك أعطيت كل الكيكة للأخر.


    يا زول قول بسم الله ، غش شنو؟؟
    الحل
    واحد عندو الخيار يقطع الكيكة زي ما هو عايز لكن التاني ليهو حق الإختيار أولاً

    يعني العندو السكين ما عندو خيار إلا يقطع الكيكة نص بالنص ( فيفتي فيفتي )
    عشان التاني ياخد نص وهو نص
    وبي كدا الإتنين راضيين

    وقعت ليك ولا أوقعها ليك أكتر

    موداتي

    فضل كرار
                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 1:   <<  1  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de